خانهاخبار
اسکایپ با طراحی و رابط کاربری جدید بروز می‌شود

اسکایپ با طراحی و رابط کاربری جدید بروز می‌شود

آپدیت اسکایپ با قابلیت‌ها و طراحی جدید به زودی در دسترس قرار می‌گیرد. مایکروسافت در حال آزمایش نسخه جدیدی از اسکایپ با امکانات بهتر و بیشتری است.
۱۴۰۰/۷/۹

مایکروسافت زمان زیادی است که با توجه به بازخوردها در حال بهینه‌سازی اسکایپ است و ظرف چند ماه آینده تغییرات جدیدی را در این نرم‌افزار اعمال می‌کند. تیم توسعه اسکایپ به تازگی در وبلاگ خود اعلام کرده است که یک تغییر اساسی در رابط کاربری و ظاهر این برنامه در راه است. تمرکزاین تغییر و تحولات بر قسمت "call stage" یا صفحه ای که در آن کاربران هنگام تماس می توانند یکدیگر را ببینند است. صفحه چت‌ها را می توان با تم‌ها یا رنگ مورد علاقه‌تان به همراه دکمه‌های جدید، پنل جانبی بهبودیافته و آیکن‌هایی که از طراحی Fluent Design بهره می‌برند بیش از قبل شخصی سازی کنید.

اسکایپ ادعا می‌کند که این طرح بندی‌ها، تم ها و ویژگی‌های جدید تجربه زیباترین طراحی تماس تصویری در جهان را به کاربر می‌دهد. هدف این است که ظاهر برنامه مدرن‌تر و سریعترشود ولی استفاده از آن همچنان برای کاربران قدیمی راحت باشد و اهمیت بیشتری به خود کاربر در تماس تصویری بدهند.

تیم اسکایپ می‌گوید :

اولین فردی که ما به آن اهمیت می‌دهیم خود شما هستید. ازین به بعد می توانید در حین تماس، تصویر خود را در نمای اصلی ببینید. همچنین نحوه چینش جدول تماس‌های ویدئویی در کنار هم در یک کادر را طوری تنظیم کرده‌ایم که صرف نظر ازینکه ویدیو خود را فعال کرده اید یا نه، همه کاربران حاضر در تماس را در بر خواهد گرفت.

اسکایپ همچنین به کاربران اجازه می دهد تا زمانی که دوربین خود را روشن نمی‌کنند و تنها تماس صوتی دارند تصویر پروفایلی داشته باشند و دیگر فقط یک مربع خاکستری رنگ نشان داده نمی‌شود. آواتارهای شرکت کنندگان عکس پروفایل کاربر هستند و می توان پس زمینه ای را در حین تماس اضافه یا تغییر داد.  علاوه بر این خواهید توانست تنها افرادی را به نمایش بگذارید که ویدیو را فعال نموده‌اند.

image

 

گزینه Meet Now اسکایپ به شما  این امکان را می‌دهد با کسی که اکانت اسکایپ ندارد تماس ویدیویی برقرار کنید. ظاهر جدید پنل Meet Now با شلوغی کمتر و سهولت استفاده بهبود یافته است.

استفاده از تم فقط منحصر به تماس تصویری نیست و در پنجره چت هم می‌توانید از تم‌ها و رنگ‌های مختلفی استفاده کنید. یا رنگ و تم مورد علاقه‌تان را فقط در چت با شخص خاصی استفاده کنید.

image

 

البته تغییرات اسکایپ تنها به تغییرات ظاهری محدود نخواهد شد و روی عملکرد نرم افزاری هم کار کرده است. اسکایپ در آینده از همه مرورگرها پشتیبانی خواهد کرد و سرعت عمل آن  در دسکتاپ 30% و در اندروید بیش از 2000% بیشتر می‌شود!

اسکایپ زمانی محبوب ترین برنامه ویدئو کنفرانس بود، اما در زمان پاندمی ویروس کرونا در رقابت با حریفان بزرگی مثل زوم، فیس تایم، واتس‌اپ، گوگل دوئو و حتی مایکروسافت تیمز قرار گرفت که مایکروسافت، صاحب اسکایپ، آن را توسعه داده است. شما از کدام یک از این برنامه‌ها بیشتر استفاده می‌کنید؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)