خانهاخبار
گوشی شارپ Aquos zero6 به همراه نمایشگر اولد ۲۴۰ هرتزی معرفی شد!

گوشی شارپ Aquos zero6 به همراه نمایشگر اولد ۲۴۰ هرتزی معرفی شد!

شرکت شارپ به تازگی از جدیدترین گوشی سری Aquos خود رونمایی کرده که zero6 نام داشته و دارای امکاناتی چون نمایشگر چشمگیر ایگزو اولد ۲۴۰ هرتزی است.
۱۴۰۰/۷/۹

با وجود عدم استقبال چندان زیاد کاربران از گوشی‌های شارپ، این شرکت همچنان به نوآوری ادامه داده و از گوشی Aquos zero6 رونمایی کرده که دارای نمایشگر ۲۴۰ هرتزی است؛ نکته جالب این است که این اولین گوشی ۲۴۰ هرتزی شارپ نیست و این شرکت در سال گذشته نیز گوشی Zero 2 را با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز روانه بازار کرده بود!

image

 

شارپ ادعا می‌کند که Aquos zero6 با وزن ۱۴۶ گرم، سبک‌ترین گوشی 5G در جهان است؛ البته این امر تنها در گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگتر از ۶ اینچ با باتری که ظرفیتی بیشتر از ۴۰۰۰ میلی آمپر دارند حقیقت دارد. برای مثال آیفون 12 مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی و باتری ۲۲۲۷ میلی آمپری خود، وزن ۱۳۵ گرم را دارد و آیفون 13 مینی نیز با وزن ۱۴۱ گرم، از شارپ Aquos zero6 سبک‌تر است.

image

بگذارید به سراغ نمایشگر گوشی برویم؛ شارپ Aquos zero6 از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی ایگزو اولد با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کند. رزولوشن این نمایشگر فول اچ دی پلاس بوده و نسبت صفحه آن نیز ۱۹:۵:۹ است. حسگر اثر انگشت گوشی زیر نمایشگر قرار داشته و لایه محافظتی گوریلا گلس ویکتس نیز روی آن قرار گرفته است.

پردازنده گوشی از نوع کوالکام اسنپدراگون 750G بوده که یک چیپست ۸ نانومتری با مودم 5G‌ مدل X52 است. شارپ Aquos zero6 به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 عرضه می‌شود. این گوشی دارای درگاه کارت حافظه microSD بوده و به طور پیش فرض به همراه سیستم عامل اندروید 11 عرضه خواهد شد.

image

دوربین اصلی این گوشی رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل را داشته که از لنزی با گشودگی f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی متر استفاده می‌کند؛ یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر و فاصله کانونی ۵۳ میلی متر به همراه یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین، می‌شود به فوکوس خودکار لیزری و سنسور سه بعدی ToF یا مدت پرواز نیز اشاره کرد. شارپ در این گوشی از موتور پردازشی عکس‌های خود که ProPix3 نام دارد نیز استفاده کرده است. در نهایت، کیفیت دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۲.۶ مگاپیکسل است.

image

شارپ Aquos zero6 به همراه باتری ۴۰۱۰ میلی آمپری عرضه شده که در کمال تعحب، از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند! شارژ کامل این گوشی حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد که با توجه به معیارهای این روزها، بسیار طولانی است. این گوشی گواهی IP68 را جهت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار دریافت کرده و همچنین گواهی IPX5 را نیز جهت مقاومت در برابر جریان آب فشار قوی دارد.

image

گوشی شارپ Aquos zero6 در اوایل ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد.

 

این شرکت همچنین گوشی دیگری را نیز که Aquos sense6 نام دارد معرفی کرد. این گوشی دارای نمایشگر کوچک‌تر ۶.۱ اینچی ایگزو اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس بوده و نرخ نوسازی آن، تنها ۱۲۰ هرتز است! این پنل توانایی پخش تصاویر ۱۰ بیتی HDR را داشته و حداکثر میزان روشنایی آن، ۱۳۰۰ نیت است.

image

 

این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 690 استفاده کرده که در مقایسه با نمونه استفاده شده در zero6، کمی ضعیف‌تر است. شارپ Aquos sense6 در نسخه‌هایی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. این گوشی نیز به همراه سیستم عامل اندروید 11 عرضه خواهد شد.

image

 

با توجه به ارزان‌تر بودن این مدل، نکته جالب این است که از همان سیستم دوربین گوشی Aqous zero6‌ استفاده می‌کند. یعنی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده و گشودگی f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی متر را دارد و دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۲ برابر و فاصله کانونی ۵۳ میلی متر و همچنین دوربین التراواید ۹ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و فاصله کانونی ۱۵ میلی متر نیز آن را همراهی می‌کنند. البته در این گوشی خبری از سنسور سه بعدی ToF یا مدت پرواز و همچنین فوکوس لیزری نیست؛ رزولوشن دوربین سلفی نیز به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته است.

image

 

این گوشی به همراه باتری ۴۵۷۰ میلی‌ آمپری عرضه شده که کمی بزرگ‌تر از باتری zero6 است و همان گواهی‌های IP68 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و IPX5‌ برای مقاومت در برابر جریان آب فشار قوی را حفظ کرده است.

image

 

گوشی شارپ Aquos sense6 در اواسط ماه نوامبر روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)