خانهاخبار
نوکیا از لپ‌تاپ پیوربوک S14 با پردازنده i5 و چند تلویزیون هوشمند رونمایی کرد

نوکیا از لپ‌تاپ پیوربوک S14 با پردازنده i5 و چند تلویزیون هوشمند رونمایی کرد

شرکت HMD Global در امروز از یک لپ‌تاپ که نوکیا پیوربوک S14 نام داشته و همچنین چند تلویزیون هوشمند رونمایی کرد که در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مشخصات آنها می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۷/۷

آیا لپ‌تاپ نوکیا پیوربوک X14 را که در ماه دسامبر سال گذشته معرفی شد به خاطر دارید؟ شرکت نوکیا حالا جانشین این لپ‌تاپ را که پیوربوک S14 نام دارد، معرفی کرد. این لپ‌تاپ به سبکی پیوربوک X14 نیست ولی پردازنده جدیدتری را به همراه داشته و با سیستم عامل ویندوز 11 عرضه می‌شود.

image

نوکیا پیوربوک S14 از پردازنده نسل یازدهمی اینتل Core i5 استفاده کرده که توسط کارت گرافیک آنبرد اینتل Iris Xe همراهی می‌شود. این لپ‌تاپ در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD روانه بازار خواهد شد. جهت مقایسه، در نسل پیشین یا همان پیوربوک X14 از پردازنده نسل دهمی Core i5 استفاده شده بود.

این لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۴ اینچی از نوع IPS LCD بوده که رزولوشن فول اچ دی را دارد. حاشیه‌های این نمایشگر به طور مطلوبی نازک هستند ولی وزن آن که ۱.۴ کیلوگرم است، به طور محسوسی از وزن ۱.۱ کیلوگرمی لپ‌تاپ نسل پیشین یا همان X14 بیشتر است.

image

این لپ‌تاپ در ابتدا در بازار هند عرضه شده و در روز ۳ اکتبر (۱۱ مهر) از طریق فلیپ‌کارت به قیمت ۵۷٫۰۰۰ روپیه هند (حدود ۷۶۸ دلار) قابل تهیه است. برای مقایسه، لپ‌تاپ نوکیا پیوربوک X14 در حال حاضر به قیمت ۵۵٫۰۰۰ روپیه هند (حدود ۷۴۱ دلار) به فروش می‌رسد. این نخستین لپ‌تاپ نوکیا خواهد بود که سیستم عامل ویندوز 11 را به همراه دارد.

نوکیا همچنین از چند تلویزیون هوشمند نیز رونمایی کرد که به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول دارای پنل‌های QLED با ابعاد ۵۰ و ۵۵ اینچ بوده و دسته دیگر، LCDهای معمولی هستند که در سایز‌های ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچ به فروش می‌رسند. همه این نمایشگر‌ها دارای رزولوشن 4K هستند اما گزینه‌ای ارزان‌تر با رزولوشن فول اچ دی و اندازه ۴۳ اینچ نیز وجود خواهد داشت.

این تلویزیون‌ها از سیستم عامل اندروید 11 استفاده کرده و دارای پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با کلاک اسپید ۱.۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی مالی G31، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند. این تلوزیون‌ها دارای ویژگی خاصی بوده که به آنها اجازه می‌دهد تا در مصرف حجم اینترنت صرفه جویی کنند.

همه تلویزیون‌های معرفی شده توسط نوکیا از دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کنند؛ البته مدل‌های QLED رنگ‌ها را با دقت و جزئیات بسیار بیشتری نمایش داده و از ۱۰۲ درصد محدوده رنگی NTSC پشتیبانی می‌کنند. این تلویزیون‌ها دارای اسپیکر‌های داخلی ساخت برند معتبر JBL بوده و افکت‌های صوتی Harman AudioEFX را نیز به همراه دارند؛ مدل‌های رده بالا نیز دارای بلندگوهای دوقلوی  ۶۰ واتی با پشتیبانی از دالبی اتموس هستند.

تلویزیون‌های QLED نوکیا، ۵۰٫۰۰۰ روپیه هند (حدود ۶۷۳ دلار) برای نسخه ۵۰ اینچی و ۵۵٫۰۰۰ روپیه هند (حدود ۷۴۱ دلار) برای نسخه ۵۵ اینچی قیمت دارند. در سوی دیگر، نسخه ۵۰ اینچی تلویزیون‌های با پنل LCD این شرکت قیمت ۴۵٫۰۰۰ روپیه هند (حدود ۶۰۵ دلار) و نسخه ۵۵ اینچی قیمت ۵۰٫۰۰۰ روپیه هند (حدود ۶۷۳ دلار) را دارند. درباره محصولات جدید معرفی شده توسط نوکیا چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)