خانهاخبار
تیک تاک رکورد 1 میلیارد کاربر فعال را زد

تیک تاک رکورد 1 میلیارد کاربر فعال را زد

برنامه تیک تاک یک اپلیکیشن در دسته برنامه‌های شبکه اجتماعی است که به کاربران خود امکان ساختن کلیپ‌های کوتاه را می‌دهد. همه‌گیری جهانی ویروس کرونا ظاهرا به رشد قابل توجه محبوبیت تیک تاک کمک شایانی کرد و در حال حاضر 1 میلیارد کاربر فعال دارد.
۱۴۰۰/۷/۶

بدون شک اپلیکیشن تیک تاک توانسته در مدتی کوتاه توجه بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند را در سراسر جهان جلب کند و به رقیب قدرتمندی برای فیس بوک و اینستاگرام تبدیل شود. تیک تاک تنها در گوگل پلی بیش از هشتصد میلیون نصب داشته که این ۸۰۰ میلیون شامل کاربران چینی نمی‌شود!  این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرده و با تبلیغات گسترده در اینستاگرام، اسنپ چت و ... توانست بازارها و کاربران بین‌المللی را به خود جلب کند. با وجود همه موانع سیاسی در برخی کشورها مثل آمریکا و هند، امروز تیک تاک اعلام کرد که در حال حاضر 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد که واقعا رکورد فوق العاده‌ای برای این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید.

image

تیک تاک که یک شرکت چینی است و احتمالا به همین خاطر هم هموراه مورد انتقادهای زیادی از سمت کشورای مختلف بوده است. دولت امریکا با اتهامات جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان آمریکایی، هیچوقت آن را تایید نکرده و حتی در دوران ریاست جمهوری ترامپ فقط به شرط همکاری با یک شرکت آمریکایی، اجازه فعالیت به این شرکت داده شده بود. البته این محدودیت در دولتی فعلی آمریکا لغو شده است.

اینستاگرام در تابستان 2018 به این تعداد از کاربران رسید و همیشه به دنبال راهی برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب است. با ظهور تیک تاک و فرمت های ویدیویی کوتاه آن، اینستاگرام و یوتیوب سعی کردند این فرمت را با Reels در اینستاگرام و YouTube Shorts در یوتیوب، در سرویس‌های خود شبیه‌سازی کنند.

در ماه جولای گذشته، رئیس شرکت اینستاگرام، آدام ماسری، اعتراف کرد که تیک تاک در حال تبدیل شدن به یک رقیب بزرگ است و وقت آن رسیده که تمرکز اینستگرام از شکل اولیه خود به عنوان یک برنامه اشتراک گذاری عکس، به چهار محور اصلی تغییر کند: تولید محتوا، اشتراک فیلم، خرید و پیام رسانی. شما درمورد محبوبیت این شبکه اجتماعی چه فکر می‌کنید؟ و اینکه آیا روزی خواهد رسید که تیک تاک بیشتر از اینستاگرام و فیس بوک بتواند کاربر فعال داشته باشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)