خانهاخبار
سری آیفون 14 طراحی جدیدی را به همراه خواهد داشت

سری آیفون 14 طراحی جدیدی را به همراه خواهد داشت

خبرگزاری بلومبرگ به تازگی گزارشی درباره نسل بعدی سری گوشی‌های آیفون منتشر کرده که ادعا می‌کند سری آیفون 14 از طراحی کاملا جدیدی برخودار است و مدل معمولی جدیدی نیز به این سری اضافه خواهد شد.
۱۴۰۰/۷/۶

حالا که مدتی از معرفی سری گوشی‌های آیفون 13 می‌گذرد، به نظر می‌رسد که زمان گمانه زنی درباره سری بعدی این گوشی‌ها آغاز شده است! مدتی قبل عکس‌هایی رندر شده از این گوشی‌ها دیده بودیم که استفاده آنها از نمایشگر پانچ هول یا حفره دار را نشان می‌داد که قرار است جایگزین ناچ فعلی آیفون‌ها شوند.

اپل قرار است سرانجام فیس آیدی را کنار گذاشته و دوباره از یک حسگر اثر انگشت استفاده کند که البته زیر نمایشگر قرار نداشته و قرار است روی دکمه پاور گوشی باشد. در گوشی دیده شده در این رندر‌ها، دیگری خبری از برجستگی دوربین نیز نیست و همانند آیفون 5s، دوربین‌های گوشی هم سطح با بدنه آن هستند.

image

 

همه مدل‌های آيفون 14 قرار است نمایشگر‌های اولد LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به همراه داشته باشند؛ این امر نیز با سری آیفون 13 که در آن تنها نسخه های پرو و پرو مکس از نمایشگر ۱۲۰ هرتز برخوردار شدند، تفاوت دارد. بنا به پیش بینی «مینگ چی کو»، تحلیل‌گر شناخته شده محصولات اپل، سری آیفون 14 شاید نخستین آیفون‌هایی باشند که از دوربین با رزولوشن بالاتر از ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کنند.

«کو» عقیده دارد که سنسور دوربین آیفون 14، ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود و از قابلیت ترکیب پیکسل‌ها برای خلق‌ پیکسل‌های ۲.۵ میکرومتری نیز پشتیبانی خواهد کرد. حتی اگر همه این پیش‌بینی‌ها حقیقت نداشته باشند، این را می‌دانیم که اپل قصد بازطراحی سری آیفون 14 را دارد.

به گفته «مارک گرمن» خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد معرفی مدل پایه جدیدی از آیفون را نیز دارد. این مدل احتمالا جانشین آیفون SE خواهد شد و احتمالا همان طراحی قدیمی و پنل LCD را حفظ کرده و تنها پشتیبانی از 5G و پردازنده‌ای جدید به آن اضافه می‌شوند.

image

کوپرتینویی‌ها قرار است آیفون‌های مینی را از بین گوشی‌های خود در سال آینده حذف کرده و آن را با مدل بزرگ‌تری که آیفون 14 مکس نام خواهد داشت، جایگزین کنند. این حرکت بدین معنا خواهد بود که آیفون سال آینده در سایز ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه شده که هر یک دارای نسخه‌های معمولی و پرو هستند.

البته همانطور که می‌دانیم، حدود یک سال تا معرفی سری آیفون 14 زمان باقی مانده است و اپل هنوز در مرحله برنامه ریزی برای این گوشی‌ها است؛ بنابراین ممکن است تا آن تاریخ بسیاری از این مشخصات احتمالی تغییر کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)