خانهاخبار
شارژ سری آیفون 13 چقدر سریع است؟

شارژ سری آیفون 13 چقدر سریع است؟

مدت زمان زیادی از عرضه خانواده جدید آیفون نمی‌گذرد و بلاخره بعد از آغاز فروش رسمی آیفون 13 کاربران شروع به آزمایش و بررسی باتری و شارژ ر این مدل کرده اند.
۱۴۰۰/۷/۵

فروش خانواده جدید آیفون 13 از روز جمعه به طور رسمی در بیش از 30 کشور جهان شروع شده است. موج بررسی‌های تخصصی، نظرات کاربران مختلف در سرتاسر دنیا و ویدیوهای مختلف کالبدشکافی محصولات مختلف این سری هر ساعت بیشتر و بیشتر منتشر می‌شود. منتظر بررسی تخصصی آیفون 13 در جی اس ام هم به زودی باشید.

در این بین، بررسی‌های جالبی روی قدرت شارژر سری آیفون 13 انجام شده است. اول از همه سراغ مدل پرو مکس این خانواده می‌رویم. به نظر می‌رسد که آیفون 13 پرو مکس می‌تواند تا 27 وات شارژ سریع را پشتیبانی کند. در 27 دقیقه اول با 26 وات قدرت گوشی شارژ می‌شود و 25 دقیقه بعدی را با توان 8وات ادامه می‌دهد. شارژ کامل آیفون 13 پرو مکس که باتری 4373 میلی آمپر ساعتی دارد، حدود 86 دقیقه طول می‌کشد.

image

آیفون 13 معمولی با باتری 3240 میلی آمپر ساعتی با هر دو شارژر سریع 20 واتی و 30 واتی آزمایش شده است. در طول شارژ با شارژر 30 واتی،  بیشترین مصرف 21 وات و با شارژر 20 واتی، بیشترین مصرف 19 وات بوده است. مدت زمان فول شارژ باتری با هر دو شارژر حدودا 89 دقیقه است و بدون شارژر سریع توان آن حدود 0.7 وات است .البته لازم به یادآوری است  که این مدت زمان 89 دقیقه‌ای فول شارژ با استفاده از درصدی که خود باتری آیفون نشان می‌دهد اندازه گیری شده است. البته اگر شارژ گوشی را ادامه دهیم تا 107 دقیقه همچنان شارژ می‌شود.

image

و درنهایت آیفون 13 مینی با باتری 2.438 میلی آمپر ساعتی آخرین گوشی آزمایش شده این سری است. اوج شارژ آن در حدود 15 وات شارژ سریع است. شارژ کامل باتری، حدود 87 دقیقه طول می‌کشد.

image

اگر بخواهیم این اعداد و ارقام را جمع بندی کنیم به نظر می‌رسد که اپل مدت زمان شارژ صفر تا صد را  در خانواده جدید آیفون 13 چندان ارتقا نداده است، درعوض گوشی‌ها و نسل‌های مختلف هماهنگی چشمگیری با یکدیگر دارند و شارژ با توان پایین برای هر مدل در نظر گرفته شده است که به عمر طولانی مدت باتری کمک می‌کند.

یکی از سوالات احتمالی بعد از دیدن این اعداد این است که چه نوع شارژر سریعی برای آیفون 13 جدید خود انتخاب کنید چون دیگر به همراه گوشی فروخته نمی‌شود. شارژی با توان 30 واتی یا بیشتر برای آیفون 13 پرو مکس، توان 20 وات برای آیفون 13 معمولی که امکان شارژ بدون افزایش زمان را به شما می‌دهد و در نهایت برای آیفون 13 مینی یک شارژر 18واتی ایده آل است. هنوز در مورد جزییات باتری آیفون 13 پرو خبری در دست نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)