خانهاخبار
همه اپلیکیشن‌ها روی آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس، ۱۲۰ هرتزی اجرا نمی‌شوند!

همه اپلیکیشن‌ها روی آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس، ۱۲۰ هرتزی اجرا نمی‌شوند!

گویا سری آیفون 13 پرو با یک مشکل روبرو شده و آن این است که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های قابل دانلود از اپ استور، از ۱۲۰ هرتزی بودن این سری استفاده درستی ندارند. اپل اما وعده حل مشکل را داده است.
۱۴۰۰/۷/۴

سری آیفون 13 که دو هفته پیش معرفی شد از دیروز به طور رسمی در بازارهای جهانی عرضه شد و فروش آن آغاز شد. این گوشی از دو روز پیش رسما در اپل استورها نیز فروشش آغاز شده و کسانی که پیش‌خرید کرده بودند هم گوشی خود را دریافت کرده‌اند. اما حالا پس از تجربه کاربری با سری آیفون 13، برخی از کاربران متوجه شده‌اند که قابلیت پروموشن (Promotion) سری آیفون 13 پرو به درستی عمل نمی‌کند. قابلیت پروموشن به نرخ نوسازی متغیری اطلاق می‌شود که در تجربه‌های کاربری مختلف مانند کتاب‌خوانی و یا گیمینگ، نرخی بین 10 تا 120 هرتز دارد تا متناسب با کار در حال انجام یا محتوای در حال نمایش، فریم‌ریت صفحه نمایش را تنظیم کند. این ویژگی حتی برای بهینه‌تر شدن مصرف انرژی باتری این گوشی‌ها هم کاربردی است. این قابلیت که امسال به سری آیفون 13 پرو اضافه شده است از سال 2017 در آیپد پرو وجود داشته است.

image

 

iOS 15 که به تازگی عرضه شده است از قابلیت پروموشن در تمامی اپلیکیشن‌ها و هنگام اسکرول کردن و گردش در منوها مانند سوییچ کردن بین برنامه‌های مختلف و برگشت به هوم اسکرین پشتیبانی می‌کند. اما وبسایت 9to5mac گزارش داده است که بسیاری از انیمیشن‌های iOS 15 در نرخ 60 هرتز قفل شده‌اند و پروموشن را کاملا غیرفعال می‌سازد.

البته شایان ذکر است که نمایشگر سری آیفون 13 پرو بسیاری دیگر از انیمیشن‌های منوها را با نرخ نوسازی 120 هرتزی اجرا می‌کند ولی تعداد انیمیشن‌هایی که با نرخ نوسازی 120 هرتزی هماهنگ نیستند نیز زیاد است. البته تمام اپلیکیشن‌هایی که شرکت اپل برای iOS 15 توسعه داده است به درستی در نرخ 120 هرتزی اجرا می‌شود. در واقع این مشکل تنها برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا تردپارتی پدیدار می‌شود.

image

اپل تایید کرده است توسعه‌دهندگان باید قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های خود در فرم ریت‌های بالا مانند تجربه گیمیگ را فعال کنند. البته این قابلیت زمانی فعال می‌شود که توسعه‌دهندگان اطلاعات جدیدی را به اپلیکیشن‌های خود وارد کنند تا با نرخ 120 هرتزی اجرا شوند. اپل قول داده است که به زودی این اطلاعات را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و همچنین یک بروزرسانی برای رفع باگ نرم‌افزاری که اجازه نمی‌دهد انیمیشن‌ها از نرخ 60 هرتز بالاتر اجرا نشوند، منتشر خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)