خانهاخبار
اپل نسخه بتا 1.iOS 15 و iPadOS 15.1 را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد

اپل نسخه بتا 1.iOS 15 و iPadOS 15.1 را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد

اگرچه هنوز یک هفته نشده که iOS 15 رسما منتشر شده، اما اپل شب گذشته اولین نسخه بتا توسعه‌دهندگان از نسخه iOS 15.1 را هم منتشر کرد.
۱۴۰۰/۷/۱

مدت زیادی از انتشار نسخه‌های عمومی iOS 15 و iPadOS 15 نگذشته است که اپل نسخه بتا توسعه‌دهندگان از 1.iOS 15 و iPadOS 15.1 را منتشر کرده است. این بروزرسانی قطعا شامل ویژگی‌هایی است که اپل قولش را در iOS 15 داده بود، اما در این نسخه ارائه نکرد.

image

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به شیرپلی (SharePlay) اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد در تماس فیس‌تایم، همزمان با شخص دیگری فیلم یا سریال ببینید، به موسیقی در اپل موزیک گوش کنید یا صفحه نمایش آیفون را به اشتراک بگذارید. شیرپلی در همه دستگاه‌های اپل و در بسیاری از سرویس‌های پخش کننده کار خواهد کرد.

ویژگی‌های Lossless Audio و Dolby Atmos نیز همچنین در نسخه بتا iOS 15.1 در دسترس هستند. ویژگی Dolby Atmos می‌تواند تجربه‌ای سه بعدی از موزیک‌های پشتیبانی شده در اپل موزیک را با دستگاه‌های ایرپادز ارائه کند. تا پیش‌از این برای شنیدن صدای Lossless در اپل موزیک، یا باید با هدفون سیمی از دستگاه iOS یا کامپیوتر مبتنی بر macOS خود استفاده می‌کردید. البته این امکان که به موسیقی با کیفیت Lossless در هوم پاد گوش دهید هم وجود دارد ولی برای این منظور باید سیستم عامل هوم پاد را به نسخه 15.1 بتا بروزرسانی کنید.

image

 

گزینه جدیدی که در تنظیمات آیفون با این بروزرسانی اضافه می‌شود، این است که به سیری اجازه دهید تا تماس‌ها را بلند اعلام کند و اینطور متوجه شوید که چه کسی تماس می‌گیرد. همانطور که می‌دانید، iOS 15 اطلاعات جدید واکسیناسیون ویروس کرونا را در برنامه Health ذخیره می‌کند و این بار در نسخه بتا 15.1، کیف پول مجازی اپل از برخی کارت‌های شناسایی، از جمله کارت واکسیناسیون کرونا هم پشتیبانی می‌کند.

iOS 15 دوشنبه پیش برای همه منتشر شد و تغییراتی در نوتیفیکیشن‌ها، ویژگی فوکوس، بازطراحی سافاری و پشتیبانی از برنامه‌های افزونه وب را به همراه داشت. در ایرتگ‌ها هم  پیشرفت‌هایی در اسکرین تایم و پیدا کردن اشیای نزدیک با فناوری Ultra Wide Band که در ایرتگ استفاده می‌شود انجام شده که متاسفانه این ویژگی‌های ایرتگ در ایران پشتیبانی نمی‌شوند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)