خانهاخبار
مایکروسافت در یک قدمی عرضه سرفیس پرو 8 است

مایکروسافت در یک قدمی عرضه سرفیس پرو 8 است

سرفیس پرو 8 با طراحی مشابه پرو ایکس و مجهز به قلم باریک و تاندربولت است
۱۴۰۰/۶/۳۱

مایکروسافت قصد دارد امروز جدیدترین تبلت سرفیس پرو خود را روانه بازار کند. شایعات از این قرار است که سرفیس پرو 8 جدید، بزرگترین تغییرات سخت افزاری و طراحی را از زمان عرضه سرفیس پرو 3 یعنی 7 سال پیش به همراه دارد؛ به عبارتی دیگر، طراحی سرفیس پرو 8 همان تغییراتی که مدتها منتظرش بودیم را به همراه خواهد داشت.

مایکروسافت قصد دارد تا بیشتر ویژگی‌های چشمگیر طراحی سرفیس پرو ایکس را به سرفیس پرو8 بیاورد. بدنه تبلت در لبه‌ها گردتر خواهد بود و کیبرد جدید با قلمی باریک در داخل آن، درست مثل سرفیس پرو ایکس خواهد بود. اگرچه قرار نیست حاشیه‌های صفحه نمایش در بالا و پایین سرفیس پرو 8 به طور کامل حذف شوند، ولی حداقل حاشیه‌های کناری بسیار باریک‌تر و تقریباً لبه به لبه دو طرف هستند. هرچند سرفیس پرو 8 هنوز کمی ضخیم تر از پرو ایکس خواهد بود.

انتظار داریم مایکروسافت نمایشگر سرفیس پرو 8 را با پنل 120 هرتزی جایگزین کند که برای کنترل میزان تازه سازی از ویژگی جدید (Dynamic Refresh Rate) ویندوز 11 استفاده می‌کند. ویژگی DDR عملکردی مثل نمایشگرهای پروموشن اپل با نرخ تازه سازی بالا دارد و با توجه به محتوای صفحه ‌نمایش، نرخ تازه ‌سازی آن را تغییر می‌دهد تا در مصرف باتری هم صرفه‌جویی کرده باشد. در این حالت برای مثال حین تماشای فیلم یا سریال، نرخ تجدید صفحه روی ۲۴ یا ۳۰ هرتز قرار می‌گیرد تا با فریم‌ریت محتوای در حال نمایش همسان باشد. به طور کل این نمایشگر جدا از ظاهر جدیدی که به سرفیس پرو 8 خواهد بخشید، قرار است ابتدا دقت رنگ‌ها را افزایش دهد و در الویت بعدی، تجربه روان‌تری از وب‌گردی را به کمک نرخ تجدید بالا به کاربر ارائه کند.

image

در کنار این بهبودها، گفته شده که تجربه کار کردن با قلم هم در این تبلت بهبود پیدا خواهد کرد که بخش زیادی از آن مدیون نمایشگر و بخش دیگر مدیون قلم جدید سرفیس پن است. قلم جدید ترکیبی از قلم باریک سرفیس پرو ایکس است که این بار از بازخورد لمسی پشتیبانی می‌کند تا  ظریف‌ترین حرکات دست موقع طراحی را دریافت کند و در نهایت نوک آن هم برای حساسیت به فشار بالاتر بهبود یافته است.

مایکروسافت همچنین برای سرفیس پرو 8 قرار است قید پورت USB-A را بزند و به جای آن مثل سرفیس پرو ایکس از دو پورت USB-C استفاده کند. البته این بار این دو پورت، تاندربولت هم خواهند بود که از انتقال سریع داده‌ها پشتیبانی می‌کند.

سرفیس پرو 8 تمامی انتظاراتی که دو سال پیش از سرفیس پرو7 داشتیم را برآورده میکند و بیشترین شباهت به سرفیس پرو ایکس  را دارد. مایکروسافت همچنان از تراشه های نسل 11 اینتل استفاده خواهد کرد ، این به این معنی است که تفاوت بزرگ بین سرفیس پرو معمولی و سرفیس پرو ایکس ، تنها عمر و عملکرد باتری است.

image

اگر سرفیس پرو 8 عمر باتری قوی تری داشته باشد ، شاهد بهترین سرفیس پرو مجهز به اینتل تا امروزخواهیم بود که  پس از سالها اصلاح طرح سرفیس پرو 3، درست به موقع قبل از ویندوز 11 با رابط کاربری تازه خود آماده شده است.

منتظر خبرهای جدید سرفیس مایکروسافت در جی اس ام باشید. سرفیس پرو 8 ، طراحی جدید سرفیس بوک، به روزرسانی های سرفیس پرو ایکس، سرفیس گو 3 و سرفیس دوئو 2 بخشی از این معرفی‌های جدید مایکروسافت در رویداد امروز این شرکت هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)