خانهاخبار
وان پلاس قصد عرضه گوشی 9T در سال جاری را ندارد

وان پلاس قصد عرضه گوشی 9T در سال جاری را ندارد

«پیت لاو»، مدیر عامل شرکت وان پلاس به تازگی مصاحبه‌ای انجام داده و در آن تایید کرده که این شرکت در سال جاری قصد معرفی گوشی جدیدی در سری T را ندارد.
۱۴۰۰/۶/۲۹

«پیت لاو»، مدیر عامل شرکت وان پلاس به تازگی در مصاحبه‌ای تایید کرده که این شرکت، قصد عرضه گوشی جدیدی از سری T را در نیمه دوم امسال ندارد. وی همچنین افزود که پرچمدار بعدی وان پلاس، از رابط کاربری جدیدی که با همکاری اوپو و این شرکت ساخته شده است، استفاده می‌کند.

image

وان پلاس و اوپو که هر دو زیر مجموعه گروه BBK Electronics چین هستند، مدتی پیش بسیاری از بخش‌های خود را با یکدیگر ادغام کردند و مدیر عامل وان پلاس نیز گفت که پیوند این دو شرکت به زودی عمیق‌تر نیز خواهد شد. وان پلاس سپس اعلام کرد که رابط کاربری آنها، یعنی Oxygen OS نیز با رابط کاربری اوپو یا Color OS ادغام شده و هر دوی آنها از کد یکسانی استفاده خواهند کرد.

شاید این عوامل در عدم معرفی گوشی وان پلاس 9T در سال جاری نیز دخیل باشند. گوشی‌های سری T وان پلاس، معمولا آپگرید‌هایی قابل توجه را نسبت به پرچمدار اصلی به همراه دارند؛ برای مثال، گوشی وان پلاس 8T سرعت شارژی حدودا دو برابر گوشی وان پلاس 8 داشت. گوشی وان پلاس 7T نیز برای نخستین بار از نمایشگر با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده می‌کرد.

image

آقای «لاو» در مصاحبه‌ای با خبرنگاران The Verge و سایر رسانه‌ها رسما اعلام کرد که آنها قصد ندارند تا در سال جاری، محصول جدیدی در سری T را معرفی کنند. از آغاز عرضه گوشی‌های سری T در سال ۲۰۱۶ و با گوشی وان پلاس 3T، این نخستین باری است که این سری کنار گذاشته می‌شود؛ وان پلاس در نیمه دوم هر سال، گوشی جدیدی از سری T را روانه بازار می‌کرد.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، وان پلاس و اوپو قصد ادغام رابط کاربری‌های یکدیگر را دارند. البته قرار است هر شرکت برندیگ و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را روی رابط کاربری‌اش قرار دهد، ولی کدی که این دو رابط کاربری بر حسب آن طراحی شده‌اند، یکسان خواهد بود.

آقای «لاو» عقیده دارد که همکاری تیم اوپو و وان پلاس، موجب بهبود رابط کاربری جدید آنها شده و رابط کاربری را خلق کرده است که علاوه بر سرعت، سادگی و روان بودن Oxygen OS، از ویژگی‌های هوشمند دیده شده در Color OS نیز برخوردار است.

image

 

وی می‌گوید که ادغام کد این دو رابط کاربری، در ماه ژوئن به پایان رسیده و به آنها اجازه داده تا آپدیت‌های بیشتری را نسبت به سابق منتشر کنند. البته برای تجربه این رابط کاربری جدید، باید تا سال آینده و عرضه پرچمدار جدید وان پلاس که آن را به همراه دارد، صبر کنیم. این آپدیت تنها مختص گوشی‌های جدید وان پلاس نبوده و قرار است برای گوشی‌های این شرکت که پیش از این به بازار آمده‌اند نیز عرضه شود.

وان پلاس می‌گوید که پرچمداران این شرکت، سه آپدیت اصلی اندروید را دریافت خواهند کرد. بخشی از گوشی‌های سری نورد، دو آپدیت اصلی اندروید را دریافت کرده و در نهایت، گوشی‌های سری نورد N تنها یک آپدیت اصلی اندروید را دریافت می‌کنند. شرکت اوپو در هفته گذشته اعلام کرد که سری گوشی‌های وان پلاس 9، در ماه اکتبر نسخه بتای این رابط کاربری را دریافت خواهند کرد و این بتا سپس در ماه دسامبر برای سری گوشی‌های وان پلاس 8 نیز عرضه می‌شود.

وان پلاس در مصاحبه خود با The Verge، می‌گوید که ادغام آنها با اوپو بسیار سودآور بوده و منابع بیشتری را در اختیار بخش تحقیق و توسعه این دو شرکت قرار داده که به آنها اجازه می‌دهد تا از محصولات بیشتری پشتیبانی کرده و بازده کار خود را بالا ببرند. در کنار ادغام رابط کاربری این دو شرکت، وان پلاس همچنین اعلام کرده که سیستم شارژ سریع این شرکت یا همان وارپ شارژ نیز با سیستم شارژ سریع اوپو که SuperVOOC نام دارد، ادغام خواهد شد.

image

 

در هفته گذشته، گزارشی توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد که در آن به تعدیل برخی از نیروهای شرکت اوپو اشاره شده بود. پس از ادغام این دو شرکت، اوپو حدود ۲۰ درصد از کارمندان بخش‌های متفاوت را تعدیل کرد. به گفته بسیاری، دلیل اخراج این کارکنان، سیاست‌های جاه طلبانه اوپو در چند سال اخیر است؛ این شرکت بخش زیادی از سرمایه خود را صرف ورود به بازارهای جدید و معرفی محصولاتی کرده که همه آنها، موفقیت مورد انتظار شرکت را نداشته‌اند.

اما در مصاحبه آقای «لاو» و دیگر مدیران وان پلاس با The Verge؛ وی احتمال تعدیل نیرو به دلیل ادغام این دو شرکت را رد کرد. مدیر عامل وان پلاس در این رابطه چنین می‌گوید:

«بحث تعدیل نیروها هرگز در هیچ یک از مراحل ادغام این دو شرکت پیش نیامد. تمرکز ما بر این است که تیم‌های وان پلاس و اوپو را در کنار هم آورده و از نقاط قوت یکدیگر بهره ببریم.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)