خانهاخبار
سامسونگ تولید پنل‌های اولد ۱۴ اینچی ۹۰ هرتز را جهت استفاده در لپ‌تاپ‌ها آغاز کرد

سامسونگ تولید پنل‌های اولد ۱۴ اینچی ۹۰ هرتز را جهت استفاده در لپ‌تاپ‌ها آغاز کرد

بخش تولید نمایشگر شرکت سامسونگ یا همان سامسونگ دیسپلی، از موفق‌ترین شرکت‌های تولید نمایشگر است و به تازگی نیز کار را بر روی پنل‌های اولد ۱۴ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز که قرار است برای اولین بار در یکی از مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس به کار بروند، آغاز کرده‌ است.
۱۴۰۰/۶/۲۸

شرکت سامسونگ در ماه مارس از جدیدترین پنل نمایشگر اولد ۱۴ اینچی خود با رزولوشن ۱۸۰۰×۲۸۸۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز رونمایی کرد. این پنل‌ها که جهت استفاده در لپ‌تاپ‌ها تولید شده‌اند، نسبت صفحه ۱۶:۱۰ را داشته و برای نخستین بار در چند مدل از لپ‌تاپ‌های ایسوس قرار می‌گیرند.

به گفته سامسونگ، این پنل‌ها به دلیل ثبات بیشتر پنل‌های اولد نسبت به LCD، عملکرد بسیار بهتری از نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی LCD دارند. البته ثبات بیشتر این پنل‌ها دلیل چندان موجهی برای چنین ادعایی نیست و ممکن است سامسونگ تنها قصد تعریف از پنل‌های جدید خود را داشته باشد!

image

البته، همه می‌دانند که پنل‌های اولد در تولید رنگ مشکی، بسیار دقیق تر از پنل‌های LCD عمل کرده و به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها، رنگ مشکی بسیار عمیق‌تری را شاهد هستیم. این پنل‌ها رنگ‌ها را دقیق‌تر نمایش داده و از ۱۰۰ درصد محدوده رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کنند. پنل‌های اولد، برای گیمینگ نیز تاخیر عملکرد کمتری در مقایسه با سایر نمایشگر‌ها دارند و زاویه دید آنها نیز بهتر از نمونه‌های دیگر است.

اولین لپ‌تاپ‌هایی که قرار است به همراه این پنل‌های جدید سامسونگ روانه بازار شوند، ایسوس ذن‌بوک 14X پرو و ایسوس ویوو بوک پرو 14X هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)