خانهاخبار
سامسونگ ثبت نام تجربه بتای اندروید 12 را برای سری گوشی‌های گلکسی اس 21 آغاز کرد

سامسونگ ثبت نام تجربه بتای اندروید 12 را برای سری گوشی‌های گلکسی اس 21 آغاز کرد

شرکت سامسونگ در امروز اعلام کرده که به زودی آپدیت اندروید 12 را برای گوشی‌های سری گلکسی اس 21 منتشر خواهد کرد و ثبت نام کاربران برای تجربه این بتا نیز آغاز شده است.
۱۴۰۰/۶/۲۴

شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرده که قصد انتشار بتای عمومی اندروید 12 برای کاربران سری گوشی‌های گلکسی اس 21 را دارد. این حرکت از سوی سامسونگ، دقیقا چند هفته قبل از انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل برای گوشی‌های پیکسل گوگل انجام شده و این شرکت با اشاره به این امر که آنها هر سال، این بتا‌ها را زودتر از سال قبل عرضه می‌کنند؛ به تحسین از فعالیت خود پرداخت.

image

ثبت نام این بتا از امروز یعنی ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز شده که دقیقا مصادف با تاریخ معرفی سری گوشی‌های آیفون 13 توسط اپل است. کاربران می‌توانند از طریف اپلیکیشن Samsung Members، برای تجربه این بتا ثبت نام کنند. این بتا فعلا فقط در کشور آمریکا قابل دسترسی است و با توجه به سال‌های گذشته، تعداد محدودی از کاربران آن را دریافت خواهند کرد.

این بتا در واقع در کنار اندروید 12، برای نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ یا همان One UI 4 نیز هست. اندروید 12 تغییرات ظاهری فراوانی داشته و در نوع خود جالب خواهد بود که ببینیم سامسونگ چگونه این تغییرات را در رابط کاربری خود تعبیه کرده است. در گوشی‌های پیکسل، اکثر دکمه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند و رنگ‌های به کار رفته در رابط کاربری، با توجه به والپیپر انتخابی شما تغییر می‌کنند. گوگل این زبان طراحی جدید را Material You می‌نامد.

image

نمی‌دانیم که سامسونگ در چه حد، قصد استفاده از تغییرات ظاهری اخیر گوگل در گوشی‌های گلکسی اس 21 را دارد. رابط کاربری One UI پیش از این نیز از قابلیت تم پشتیبانی می‌کرد و تعداد بسیاری از آنها در فروشگاه گلکسی استور دیده می‌شوند؛ البته ناگفته نماند که این تم‌ها معمولا ظاهر جذابی ندارند و برای استفاده از اکثر آنها نیز باید مبلغی را پرداخت کنید.

سامسونگ در لیستی از تغییرات اعمال شده در این بتا، به شخصی سازی تم‌ها اشاره می‌کند. می‌توانید این لیست را در اینجا مشاهده کنید:

  • تعداد بسیاری از گزینه‌های متفاوت شخصی‌سازی و تم سازی که به کاربر اجازه تغییر هر جنبه از رابط کاربری گوشی را می‌دهد. کاربران می‌توانند هوم اسکرین، آیکون‌ها، اعلان‌ها، والپیپر‌ها و ... را شخصی سازی‌ کنند.
  • ویجت‌های بازطراحی شده ما نیز از به طور کامل از شخصی سازی پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند ظاهر آنها را تغییر دهند.
  • بخش ایموجی‌ها دچار تغییراتی شده و کاربران می‌توانند به ایموجی‌های متفاوت و با انواع رنگ‌های پوستی دسترسی داشته باشند.

سامسونگ همچنین از این ویژگی اندروید 12 که به کاربر اجازه می‌دهد تا در حین روشن بودن دوربین یا میکروفون گوشی، اعلانی را مشاهده کند، پشتیبانی کرده و امکان خاموش کردن آن نیز وجود خواهد داشت.

تغییرات صورت گرفته در ویجت‌ها نیز بسیار خوشحال کننده‌اند زیرا در طول این مدت و پس از عرضه نسخه‌های متفاوت اندروید، اکثر آنها کمی قدیمی به نظر می‌آیند. ویجت‌های جدید سامسونگ ظاهری مینیمالیست و گوشه‌هایی خمیده دارند؛ البته تغییرات صورت گرفته در آنها به اندازه ویجت‌های جدید گوگل چشمگیر نیستند.

image

پس از معرفی زبان طراحی Material You و کنار گذاشتن ظاهر بسیار ساده اندروید خام توسط گوگل، در نوع خود بسیار جالب است که ببینیم هر یک از سازندگان چگونه می‌خواهند این زبان طراحی را در رابط کاربری‌های خود اعمال کنند. برای مثال، رابط کاربری شرکت سامسونگ سالهاست که از لحاظ طراحی فاصله بسیاری با آنچه در گوشی‌های پیکسل می‌بینیم، دارد. One UI نسبت به اندروید خام استفاده بیشتری از رنگ سفید و فونت‌های بزرگ‌تر دارد؛ اما سامسونگ از بخش‌هایی از زبان طراحی گوگل چون اعلان‌های بزرگ‌تر و با گوشه‌های خمیده استفاده کرده است.

image

تا زمان انتشار این بتا، سوال‌های فراوانی برای کاربران باقی می‌ماند. آیا زبان طراحی جدید گوگل و رابط کاربری سامسونگ با یکدیگر همخوانی خواهند داشت؟ آیا همه تغییرات اعمال شده در اندروید 12 در این نسخه دیده خواهد شد یا سامسونگ برخی از آنها را حذف کرده است؟ برای دریافت پاسخی برای این سوالات، باید کمی بیشتر صبر کرده تا کاربران خانواده گوشی‌های گلکسی اس 21 این آپدیت را دریافت کنند و به بررسی آن بپردازند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)