خانهاخبار
کانن EOS R3 با قابلیت عکسبرداری ۳۰ فریم بر ثانیه و فوکوس پیشرفته به صورت رسمی معرفی شد؛ همراه با دو لنز جدید

کانن EOS R3 با قابلیت عکسبرداری ۳۰ فریم بر ثانیه و فوکوس پیشرفته به صورت رسمی معرفی شد؛ همراه با دو لنز جدید

امروز کانن از پرچمدار دوربین‌های بدون آینه خود و دو لنز جدید رونمایی کرد
۱۴۰۰/۶/۲۴

پس از چندین ماه انتظار، کانن، EOS R3 را معرفی کرد. پرچمدار جدید این شرکت دارای سنسور 24 مگاپیکسلی بر اساس یک حسگر فول‌فریم Stacked CMOS است که توسط خود کانن هم طراحی و تولید شده. همچنین فناوری فوکوس دوال پیکسل را در این سنسور هم داریم. هیجان‌انگیزترین بخش این دوربین هم این است که بعد از سال‌ها، شاهد احیای کنترل Eye Control در این دوربین کانن هستیم.

سنسور جدید با سرعت بازخوانی بالای اطلاعات، قادر به عکاسی ۳۰ فریم در ثانیه‌ است. این درحالیست که منظره‌یاب در تمام این مدت تاریک نخواهد شد و Rolling Shutter نیز بسیار کنترل شده خواهد بود. این سنسور جدید با توجه به سرعت بازخوانی بالایش، سرعت همگام سازی فلاش را به ۱/۱۸۰ ثانیه می‌رساند و مجموعه‌ای از ویژگی های جذاب ویدئویی را شامل می‌شود که قابلیت ضبط تا 60 فریم بر ثانیه را در 6K و تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه در 4K  را فراهم می‌کند.

image

اما جذاب ترین ویژگی EOS R3 سیستم AF Eye Control آن است که به شما امکان می دهد با نگاه کردن به سوژه موردنظر خود را فوکوس کرده و به راحتی انتخاب هر سوژه‌ای که می‌بینید را ردیابی کنید. دوربین می تواند در صورت لزوم به طور خودکار روی حالت‌های تشخیص صورت و تشخیص چشم باشد و آن ها را فوکوس کند.

image

استفاده از گریپ دوم برای دوربین کانن EOS R3 ظاهری شبیه به دوربین‌های سری 1D برای آن به وجود آورده است. در بخش پشتی یک جوی استیک هم برای انتخاب نقطه فوکوس در نظر گرفته شده تا کاربر گزینه‌های بیشتری برای انتخاب نقطه فوکوس داشته باشد.

image

کانن EOS R3 از نوامبر امسال (آبان ماه) با قیمت ۶۰۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. کانن علاوه بر این دوربین، دو لنز جدید نیز معرفی کرده است. این دو لنز شامل یک لنز واید جدید و یک لنز زوم جدید می‌شوند که به ترتیب، RF 16mm F2.8 STM و RF 100-400mm F5.6-8 IS USM نام دارند و اتفاقا هردو قیمت‌های مناسبی هم دارند.

لرزشگیر داخلی RF 100-400mm F5.6-8 IS USM می‌تواند تا ۵.۵استاپ (بر اساس استاندارد CIPA) لرزش را کاهش دهد و هنگامی که روی بدنه سری R با لرزشگیر داخلی سنسور نصب می‌شود، این میزان تا نیم استاپ دیگر افزایش می‌یابد. همچنین این لنز از ۱۲ المان عدسی تشکیل شده است که دارای پوشش Super Spectra برای کاهش فلیر و باقی خطاهای لنز است. این لنز با قیمت ۶۵۰ دلار از همین ماه در دسترس خواهد بود. 

دومین لنز جدید، RF 16mm F2.8 STM است که با ۳۰۰ دلار قیمت، به مقرون به صرفه‌ترین لنز کانن برای دوربین‌های بدون آینه و فول فریم این شرکت به حساب می‌آید. این لنز بسیار سبک و قابل حمل بوده و وزن آن تنها ۱۶۵ گرم است. ساختار آن از ۹ المان عدسی تشکیل شده و پوشش خاص Super Spectra را در ساختار این لنز هم خواهیم داشت. زمان عرضه این لنز هم از همین ماه جاری میلادی خواهد بود. شما در مورد EOS R3 و این لنزهای جدید چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)