خانهاخبار
گوشی‌های ویوو X70 و X70 پرو با دوربین بهبود یافته معرفی شدند

گوشی‌های ویوو X70 و X70 پرو با دوربین بهبود یافته معرفی شدند

ویوو در امروز از گوشی‌های سری X70 رونمایی کرده و در ادامه نگاهی به مشخصات دو نسخه X70 و X70 پرو خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۶/۱۹

شرکت ویوو امروز در کشور چین از سری گوشی‌های X70 که شامل سه گوشی‌ X70، X70 پرو و X70 پرو پلاس هستند، رونمایی کرد. دو گوشی X70 و X70‌ پرو شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و تفاوت اصلی این دو گوشی، در تعداد دوربین‌های قرار گرفته در پشت آنها است.

image

 

به نظر می‌رسد که ویوو در زمینه نمایشگر این گوشی‌ها، فرمول برنده را حفظ کرده و هر دو گوشی X70 و X70 پرو از نمایشگر امولد ۶.۵۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند که در نسل پیشین یعنی گوشی‌های ویوو X60 و X60‌ پرو نیز دیده می‌شد.

در زمینه پردازنده نیز گوشی X70 پرو چیپست اگزینوس 1080 سامسونگ را حفظ کرده ولی نسخه معمولی به همراه پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1200 روانه بازار می‌شود.

بهبود‌های اصلی در این دو گوشی، در بخش دوربین انجام شده‌اند. گوشی ویوو X70 از دوربین سه‌ گانه با لنز زایس بهره می‌برد؛ دوربین اصلی رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل را دارد و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید و تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابر نیز آن را همراهی می‌کند. با اینکه رزولوشن این دوربین‌ها از آنچه در نسل پیشین یعنی X60 دیدیم پایین‌تر است، اما این سنسور‌ها جدید‌تر هستند و کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهند.

image

 

در سوی دیگر، گوشی X70 پرو از دوریبن اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید و تله فوتو مشابه مدل معمولی استفاده می‌کند. دوربین دیگری نیز با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز پریسکوپی به همراه زوم اپتیکال ۵ برابر به آن اضافه شده است. این گوشی پردازشگر عکس ویوو V1 را نیز به همراه دارد که سرعت فوکوس و کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد.

نکته جالب این است که با وجود رزولوشن‌های متفاوت، دوربین‌های اصلی این دو گوشی از یک نوع بوده و هر دو از سنسور IMX766V سونی استفاده می‌کنند. رزولوشن این سنسور ۵۰ مگاپیکسل است و احتمالا نسخه معمولی X70 برای استفاده از لرزشگیر، از یک کراپ دائمی استفاده می‌کند.

image

 

یکی از بهبود‌های اصلی در سری X70، عمر باتری است. گوشی‌های X70 و X70 پرو به همراه شارژ سریع ۴۴ واتی عرضه می‌شوند که برای دو گوشی غیر پلاس در سری X، غیر معمول است. ظرفیت باتری در این دو گوشی به ترتیب ۴۴۰۰ و ۴۵۰۰ میلی آمپر است.

 

گوشی‌های ویوو X70 و X70 پرو از حالا در سایت این شرکت قرار گرفته‌اند. نسخه معمولی در رنگ‌های سفید، مشکی یا چند رنگ عرضه شده و قیمت آن از ۳۶۹۹ یوآن (حدود ۵۷۳ دلار) آغاز می‌شود. فروش این گوشی از سه هفته آینده یعنی روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) آغاز می‌شود.

 

نسخه پرو نیز در همین سه رنگ عرضه شده و قیمت آن از ۴۲۹۹ یوآن (حدود ۶۶۶ دلار) آغاز خواهد شد. این گوشی از جمعه آینده، یعنی روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) روانه بازار می‌شود. احتمالا به زودی اخبار بیشتری نیز درباره عرضه جهانی این گوشی‌ها دریافت خواهیم کرد.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)