خانهاخبار
گوگل آخرین نسخه بتای اندروید 12 را با بتای 5 به نمایش می گذارد

گوگل آخرین نسخه بتای اندروید 12 را با بتای 5 به نمایش می گذارد

گوگل اندروید 12 بتا 5 را منتشر کرد؛ نسخه پایدار اندروید 12 نیز در چند هفته آینده منتشر خواهد شد.
۱۴۰۰/۶/۱۸

گوگل آخرین بتا را برای اندروید 12 منتشر کرده است. این بروزرسانی هم درست مثل بروزرسانی قبلی، به اندازه‌ای که گوگل می‌گوید، ویژگی‌های جدیدی به همراه ندارد.

image

این سیستم عامل با بتا 4 به ثبات پلتفرم رسید و بتا 5 هم نسخه Release Candidate یا همان آخرین نسخه بتا است. این یعنی همه اپلیکیشن‌ها و رفتار‌ها و انیمیشن‌های پیش‌فرض، به مرحله‌ای رسیده‌اند که باید باشند و تغییر دیگری در آن‌ها اعمال نخواهد شد؛ حداقل در نسخه نهایی. توسعه دهند‌گان هم حالا می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را روی این نسخه از اندروید 12 آزمایش کنند تا بتوانند برای عرضه نهایی این سیستم عامل آماده باشند.

گوگل می‌گوید اندروید 12 به طور رسمی «ظرف چند هفته» به صورت عمومی منتشر می‌شود. شاید بتوان انتشار این نسخه را اواسط تا اواخر سپتامبر تخمین زد. متأسفانه، شرکت تاریخ دقیقی را اعلام نکرده است.

علاوه بر این، گوگل بتای اندروید 12 را نیز برای کاربران پیکسل 5a در دسترس قرار داده است. این گوشی نسبتاً جدید است و در زمان عرضه آن، امکان ثبت نام کردن برای نصب نسخه بتا اندروید 12 را نداشت. 

اگر از نسخه بتای قبلی اندروید 12 روی گوشی خود استفاده می‌کنید، به طور خودکار بروزرسانی بتا 5 را دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید، گوگل برای برنامه بتا اندروید 12 خود با شرکت‌هایی مانند شیائومی، اوپو، وان پلاس، ایسوس، ریلمی و دیگر شرکت‌ها همکاری کرده است.

با این اوصاف، اوپو اخیراً اعلام کرد که نرم افزار Color OS 12 مبتنی بر اندروید 12 اواخر این ماه منتشر می‌شود. سامسونگ همچنین قرار است بتای One UI 4 را بر اساس اندروید 12 در ماه سپتامبر معرفی کند. ما مطمئن هستیم که سایر تولیدکنندگان نیز پس از رسمی شدن اندروید 12 از این روش پیروی خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)