خانهاخبار
لنوو از تبلت‌های P11 5G و P12 پرو رونمایی کرد

لنوو از تبلت‌های P11 5G و P12 پرو رونمایی کرد

شرکت لنوو به تازگی از دو تبلت جدید که از 5G‌ نیز پشتیبانی می‌کنند، و همچنین یک ایرفون بی‌سیم رونمایی کرده که در ادامه نگاهی به مشخصات آنها می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۶/۱۷

شرکت لنوو در امروز از دو تبلت جدید رونمایی کرده که برای کار و سرگرمی مناسب هستند. این دو مدل، نخستین تبلت‌های 5G این شرکت بوده و مدل تب P12 پرو نیز ویژگی جدیدی برای اتصال به کامپیوتر‌های ویندوزی دارد. این شرکت همچنین از یک ایرفون بی‌سیم به همراه نویز کنسلینگ و عمر باتری ۲۸ ساعته نیز رونمایی کرده است.

 

لنوو تب P12 پرو

image

 

تبلت لنوو تب P12 پرو، به نسبت مدل پیشین یعنی P11 پرو قدرتمند تر است. این تبلت از پردازنده اسنپدراگون 870 استفاده کرده که عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل استفاده شده در نسل پیشین، یا همان اسنپدراگون 730 را دارد. این تبلت با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه شده که دو برابر چیزی است که در P11 پرو شاهد آن بودیم.

جنس بدنه این تبلت، کاملا فلزی است و وزن ۵۶۵ گرم را دارد؛ ضخامت آن نیز به ۵.۶۳ میلی متر می‌رسد. با خرید کیبورد فول سایز لنوو، شما می‌توانید این تبلت را به راحتی تبدیل به یک لپ تاپ کوچک و جمع و جور کنید. در قسمت پایینی این کیبورد یک تاچ پد نیز قرار گرفته است.

image

پشتیبانی از قلم استالیس لنوو پرسیژن پن 3 نیز در این تبلت وجود داشته و این قلم به طور مگنتی به بدنه تبلت متصل شده و به صورت وایرلس شارژ می‌شود. با اتصال قلم و کیبورد به این تبلت، وزن آن حدودا کمتر از ۱ کیلوگرم خواهد بود.

این تبلت از نمایشگر امولد ۱۲.۶ اینچی استفاده کرده که بزرگ‌تر که از نمایشگر ۱۱.۵ اینچی نسل پیشین است. رزولوشن این نمایشگر ۱۶۰۰×۲۵۶۰ بوده و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ عرضه می‌شود. این پنل رنگ‌ها را به دقت نمایش داده و از دالبی ویژن و HDR 10+ نیز پشتیبانی می‌کند؛ میزان روشنایی این پنل ۶۰۰ نیت است.

لنوو تب P12 پرو از چهار اسپیکر JBL با پشتیبانی از دالبی اتموس و تیونینگ حرفه‌ای لنوو بهره می‌برد. باتری این تبلت، ظرفیت ۱۰٫۲۰۰ میلی آمپر را داشته و از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. مانند گوشی‌های سال اخیر، شارژر این تبلت به طور جداگانه به فروش می‌ٰرسد.

image

این تبلت به همراه سیستم عامل اندروید 11 روانه بازار شده و نخستین دستگاهی خواهد بود که دارای ویژگی Project Unity‌ است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا تبلت خود را به یک کامپیوتر لنوو ویندوز 10 یا 11 متصل کرده و از آن به عنوان یک نمایشگر ثانویه بی‌سیم استفاده کنید. این ویژگی حتی به کاربر اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های ویندوز و اندروید را در کنار یکدیگر اجرا کند.

لنوو تب P12 پرو در دو نسخه عرضه خواهد شد که شامل نسخه‌های وای فای و 5G هستند. مدل وای فای که از ماه اکتبر به بازار می‌آيد، قیمت ۶۱۰ دلار را داشته و از سایت لنوو قابل سفارش است. مدل 5G نیز با قیمت ۹۰۰ یورو، به زودی روانه بازار‌های اروپا، آفریقا و خاورمیانه خواهد شد. نسخه 5G این تبلت در کشور آمریکا به فروش نمی‌رسد.

 

لنوو تب P11 5G

image

اگر مدل 5G تبلت تب P12 پرو برایتان کمی گران‌ است، این تبلت یعنی تب P11 5G می‌تواند امکانات نسل پنجم اینترنت همراه را با قیمت ۵۰۰ یورو در اختیارتان قرار دهد. این مدل نیز در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود اما از ماه اکتبر در اروپا، آفریقا و خاورمیانه فروخته خواهد شد.

این تبلت به نسبت مدل دیگر، کمی کوچک‌تر بوده و از نمایشگر ۱۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده می‌کند. پشتیبانی از دالبی ویژن نیز در این نمایشگر وجود دارد اما متاسفانه خبری از HDR10+ نیست. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر این تبلت، ۴۰۰ نیت است.

لنوو تب P11 5G از پردازنده اسنپدراگون 750G استفاده می‌کند که جایگزین مدل اسنپدراگون 662 استفاده شده در نسل پیشین شده است. این پردازنده عملکرد بهتری داشته و از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این تبلت ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را نیز به همراه دارد که در مقایسه با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مدل پیشین، بهبودی جدی محسوب می‌شود.

image

این تبلت نیز برای کار مناسب است و از کیبورد لنوو و قلم استایس پشتیبانی می‌کند؛ البته استایلس پشتیبانی شده توسط این تبلت، نسل پیشین این قلم لنوو است که پرسیژن پن 2 نام دارد. پورت USB-C این تبلت از دیسپلی پورت پشتیبانی کرده و می‌توان آن را به یک مانیتور نیز متصل کرد.

تب P11 5G به همراه چهار اسپیکر JBL با پشتیبانی از دالبی اتموس عرضه می‌شود. باتری این تبلت ظرفیت ۷۷۰۰ میلی آمپر را داشته و توانایی پخش ویدیوی آنلاین تا ۱۲ ساعت را نیز دارد. این تبلت از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی کرده که دقیقا مشابه چیزی است که در تبلت P11 دیده بودیم.

بدنه این تبلت که قیمت کمتری دارد، دیگر از جنس تمام فلزی نیست اما وزن آن اندکی کاهش یافته و به ۵۲۰ گرم رسیده است. این تبلت بر خلاف مدل P12‌ پرو که تنها در یک رنگ روانه بازار می‌شود، در سه رنگ عرضه خواهد شد.

 

لنوو اسمارت وایرلس ایربادز

image

اسپیکر‌های چهارگانه JBL جذابیت خاص خود را دارند، اما در برخی موقعیت‌ها مانند محل کار یا هواپیما، کاربر مجبور به استفاده از هدفون یا هندزفری می‌شود. اینجاست که لنوو اسمارت وایرلس ایربادز وارد می‌شوند؛ این ایرفون‌های بی‌سیم دارای ۳ میکروفون بوده و از نویز کنسلینگ پیشرفته نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند صدای محیط را تا ۳۸ دسیبل کاهش دهد. این ایرفون‌ها گواهی IPX4 را نیز دریافت کرده و در برابر بارش باران مقاوم هستند.

هر یک از این ایربادها درایور‌های ۱۱ میلی متری داشته و وزن آنها تنها ۴.۲ گرم است. کنترل‌های دکمه‌ای روی این ایرباد‌ها قرار داشته و با فرمان صوتی نیز می‌شود با دستیار گوگل مکالمه کرد. این ایرفون‌ها از فناوری لنوو Fast Pair نیز پشتیبانی می‌کنند.

image

ایرفون‌های بی‌سیم جدید لنوو عمر باتری ۲۸ ساعت را به همراه کیس خود به ارمغان می‌آورند. باتری ایرباد‌ها به تنهایی ۷ ساعت دوام می‌آورند که صورت فعالسازی نویز کنسلینگ، به ۵.۵ ساعت کاهش خواهد یافت. لنوو اسمارت وایرلس ایربادز در دو رنگ سفید و مشکی، در انتهای ماه سپتامبر و با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه خواهند شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)