خانهاخبار
جدیدترین نمایشگر‌های تاشو تولید شده توسط ال ‌جی، مقاومتی در حد شیشه دارند

جدیدترین نمایشگر‌های تاشو تولید شده توسط ال ‌جی، مقاومتی در حد شیشه دارند

شرکت ال‌ جی کمیکال به تازگی از تکنولوژی جدید تولیدی خود برای شیشه نمایشگر‌های تاشو رونمایی کرده که مقاومت بیشتری نسبت به مدل‌های فعلی بازار دارند.
۱۴۰۰/۶/۱۷

گوشی‌های تاشو در این روز‌ها محصولات بسیار جذابی هستند اما دو مشکل اصلی دارند؛ اول اینکه نمایشگر در قسمت خاصی تا می‌شود که رد آن قابل مشاهده است و همچنین پلاستیک به کار رفته روی لایه بیرونی نمایشگر نیز مقاومت بسیار کمتری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند دارد که از شیشه استفاده می‌کند. حالا، بخش شیمی شرکت ال جی نوعی متر‌یال پوششی جدید برای این نمایشگر‌ها تولید کرده که این مشکلات را تا حدودی برطرف می‌کند.

ال جی این تکنولوژی را Real Folding Window می‌نامد که در واقع نوعی لایه محافظتی خاصی بوده که روی یک ورقه نازک پلاستیک پلی‌اتیلن ترفتالات یا همان PET قرار گرفته است. ال جی کمیکال می‌گوید که این جنس با وجود مقاومتش، بسیار نازک‌تر از شیشه‌های به کار رفته فعلی بوده و در عین حال از انعطاف پذیری پلاستیک نیز برخوردار است.

image

یکی از مقامات ال جی درباره این تکنولوژی چنین می‌گوید:

بر خلاف ورقه‌های پولیمیدی و شیشه‌ای موجود در بازار، متر‌یال استفاده شده توسط ال جی در عین انعطاف پذیری، از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار است. این لایه همچنین فاقد مشکلاتی چون ماندن رد تا شدن بر روی نمایشگر است.

ال جی می‌گوید که این لایه پس از ۲۰۰٫۰۰۰ بار تا شدن، همچنان می‌تواند بدون مشکل به کار ادامه داده و از مقاومت آن نیز کاسته نمی‌شود. این شرکت می‌گوید که این تکنولوژی برای گوشی‌های تاشو و کشویی نیز مناسب است. خط تا نیز که در بسیاری از گوشی‌های تاشو یکی از مشکلات اصلی است، با استفاده از این تکنولوژی دیگر به سختی قابل تشخیص است.

ال جی می‌گوید که در حال کار روی امکان ارائه این تکنولوژی بدون لایه پلاستیکی است. در این صورت، سازندگانی که پیش از این دارای نمایشگر‌های تاشو هستند نیز می‌توانند به مانند استفاده از لایه حفاظتی گوریلا گلس، از تکنولوژی Real Folding Window‌ ال جی نیز استفاده کنند.

شاید حالا این سوال برایتان پیش بیاید که نخستین گوشی‌های تاشو که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، در چه تاریخی عرضه خواهند شد؟ متاسفانه باید مدتی طولانی را برای این عرضه این گوشی‌ها صبر کنیم. ال جی کمیکال می‌گوید که تولید انبوه این محصول را از سال ۲۰۲۲ آغاز کرده و آماده است تا در سال ۲۰۲۳ آن را به سازندگان به فروش برساند.

image

این بخش از شرکت ال جی می‌گوید که هدف آنها از تولید این تکنولوژی، تنها گوشی‌های تاشو نیست و قصد دارند تا Real Folding Window را به محصولاتی چون لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز بیاورند. ال جی همچنین می‌گوید که از حالا سفارشاتی از برخی‌ تولید کنندگان برای این محصول دریافت کرده است.

این شرکت هنوز درباره قیمت تمام شده این تکنولوژی برای سازندگان، صحبتی نکرده است. درباره این فناوری جدید ال جی چه می‌اندیشید؟ آیا این لایه حفاظتی می‌تواند دو مشکل اصلی گوشی‌های تاشو را که همان مقاومت پایین و رد تا است، برطرف سازد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)