خانهاخبار
سیستم عامل هارمونی به رقم حیرت‌انگیز 90 میلیون کاربر دست پیدا کرد!

سیستم عامل هارمونی به رقم حیرت‌انگیز 90 میلیون کاربر دست پیدا کرد!

اضافه شدن 90 میلیون کاربر به هارمونی یعنی هر هشت ثانیه یک کاربر!
۱۴۰۰/۶/۱۳

سیستم عامل اختصاصی هواوی به نام هارمونی 2.0 توانست به رکورد 90 میلیون کاربر برسد و امید‌ها را برای موفقیت خود زنده نگاه دارد. در واقع، هواوی که برنامه جذب 300 میلیون کاربر برای هارمونی را تا انتهای سال دارد، یک قدم به هدفش نزدیک‌تر شده است. شاید 300 میلیون کاربر برای سیستم عامل هارمونی کمی دور از ذهن باشد ولی با توجه به امار و ارقام منتشر شده می‌توان نتیجه گرفت که هواوی شاید بتواند به این مهم دست پیدا کند. براساس جدیدترین امار منتشر شده، هارمونی در ماه خرداد توانست 10 میلیون کاربر را جذب کند، سپس در اوایل ماه شهریور به رشدی 60 میلیون توانست به 70 میلیون کاربر برسد و اکنون تنها در عرض یک هفته 20 میلیون کاربر دیگر هارمونی را نصب کردند. 

image

 

مجموع این ارقام، ما را به عدد 90 میلیون کاربر می‌رساند که خود نشانه‌ای بر موفقیت برنامه هواوی است. البته شایان ذکر است که این 90 میلیون کاربر منظور تعداد دستگاه‌هایی هست که هارمونی را دریافت کرده‌اند و نشان‌دهنده تعداد کاربران نیست. به عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند چند دستگاه سازگار با هارمونی داشته باشد. به هر روی، نمی‌توان از موفقیت چشمگیر هارمونی در جذب نظر کاربران چشم‌پوشی کرد. 

image

نکته دیگر این است که 100 میلیون کاربر از هدف پایان سال هواوی یعنی 300 میلیون کاربر مربوط به دستگاه‌های ترد پارتی  یا شخص ثالث می‌شود. منظور از دستگاه شخص ثالث یعنی گجت‌هایی که هواوی آنها را توسعه نداده است. شاید جلب نظر همه این 100 میلیون کاربر شخص ثالث سخت باشد ولی آمار نشان داده است که کاربران به هارمونی چراغ سبز نشان داده‌اند و رشد این سیستم عامل بسیار سریع است.

اما سؤال اصلی اینجاست که هواوی چگونه در عرض یک هفته توانسته است که 20 میلیون کاربر را اضافه کند. محمتل جواب این سؤال شاید دریافت هارمونی توسط دستگاه‌های قدیمی‌تر باشد چون لیست این دستگاه‌ها چند وقت پیش به‌روز شد و دستگاه‌های بیشتری تحت پوشش هارمونی قرار گرفت. در اواخر مرداد ماه، در لیست سیستم عامل هارمونی تنها اسم 65 دستگاه دیده می‌شد اما در اوایل شهریورماه تعداد این دستگاه‌ها به 100 عدد افزایش یافت.

image

تا به اینجای کار، برای حدود 56 دستگاه قدیمی هواوی و آنر فرمور هارمونی منتشر شده است و هنوز دستگاه‌های بیشتری در لیست انتظار قرار دارند. از آنجایی که انتشار هارمونی به صورت جمعی انجام می‌شود، این آمار گاهی به صورت کاملا ناگهانی افزایش پیدا می‌کند.  در نهایت باید اشاره کرد طبق ادعای مدیرعامل بخش مشتریان و تجارت هواوی، ریچارد هو، هر هشت ثانیه یک دستگاه اجرا شده با سیستم عامل هارمونی 2.0 انلاین می‌شود

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)