خانهاخبار
ایسوس از چند لپ‌تاپ با نمایشگرهای اولد رونمایی کرد

ایسوس از چند لپ‌تاپ با نمایشگرهای اولد رونمایی کرد

به نظر می‌رسد که نمایشگر‌های اولد قرار است به استاندارد بازار در زمینه لپ‌تاپ‌ها نیز تبدیل شوند و شرکت ایسوس با معرفی چندین مدل لپ‌تاپ با نمایشگر‌ اولد، نخستین گام‌ها در این راه را برداشته است.
۱۴۰۰/۶/۱۲

شرکت ایسوس به تازگی از لپ‌تاپ‌های ProArt StudioBook 16 OLED و همچنین ProArt StudioBook 16 Pro OLED رونمایی کرد. این دو دستگاه، نخستین لپ‌تاپ‌های ۱۶ اینچی هستند که به همراه نمایشگر 4K‌ اولد با پشتیبانی از HDR عرضه خواهند شد.

به مانند سایر لپ‌تاپ‌های ایسوس، نمایشگر این مدل‌ها ۱۰۰ درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش داده و نسبت کنتراست ۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ را دارند که البته در بین پنل‌های 4K اولد، اصلا کمیاب نیست. این لپ‌تاپ‌ها برای کاربران خلاق و هنرمند که اهمیت بسیاری به رنگ‌ها می‌دهند طراحی شده‌اند.

image

 

این لپ‌تاپ‌ها همچنین به همراه کنترل جانبی جدید عرضه خواهند شد که ایسوس دایل نام دارد؛ ایسوس دایل که یک دکمه چرخان فیزیکی در قسمت سمت چپی داک کیبورد است، به کاربران اجازه می‌دهد تا پارامتر‌های مختلفی را در اپلیکیشن‌های ادوبی تنظیم کنند. این اپلیکشن‌ٔها به گفته ایسوس شامل افتر افکتز، فوتوشاپ، فوتوشاپ لایت‌روم کلاسیک و پرمیر پرو هستند.

لپ‌تاپ‌های استودیو بوک 16 و استودیو بوک 16 پرو در سه ماهه آخر امسال در آمریکای شمالی عرضه خواهند شد. قیمت این مدل‌ها به ترتیب ۱۹۹۹ دلار و ۲۴۹۹ است. تفاوت اصلی میان این دو مدل، در پردازنده و کارت گرافیکی آنهاست.

مدل پرو را می‌توان با پردازنده AMD رایزن 5000 سری H و یا پردازنده Intel Xeon‌ تهیه کرد، در بخش کارت گرافیک، این لپ‌تاپ با مدل‌های انویدیا RTX A2000 و یا A5000 قابل سفارش است. مدل معمولی نیز به همراه پردازنده AMD رایزن 5000 سری H یا اینتل Core i7 و همچنین کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 یا RTX 3060 عرضه خواهد شد.

سری لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه VivoBook این شرکت نیز با نمایشگر‌های اولد به روز شده‌اند و نسخه‌ای دیجیتالی از ایسوس دایل نیز در تاچ‌پد آنها قرار گرفته است. مدل‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اینچی این سری با قیمت پایه ۷۴۹ دلار روانه بازار خواهند شد.

image

 

لپ‌تاپ دیگر این شرکت که آن نیز برای هنرمندان و طراحان ساخته شده‌ است، یا همان ZenBook Pro Duo 15 OLED نیز در سه ماهه آخر امسال و با قیمت ۲۸۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد. این لپ‌تاپ که از سری دوئو ایسوس بوده، دارای یک نمایشگر ثانویه لمسی در بالای دک کیبورد است. نسخه غیر دوئو این لپ‌تاپ نیز که تنها با یک نمایشگر عرضه خواهد شد، به قیمت ۱۴۶۹ دلار به فروش می‌رسد.

قوی‌ترین مدل لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک پرو دوئو به همراه پردازنده‌های اینتل سری Core i9 و کارت‌ گرافیک انویدیا RTX 3070 عرضه خواهد شد. مدل معمولی آن نیز به همراه پردازنده AMD رایزن 5000 و کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 TI به فروش می‌رسد.

image

 

حتی لپ‌تاپ‌های بیزنسی و سبک ایسوس نیز از نمایشگر‌های اولد بی‌بهره نمانده‌اند. لپ‌تاپ جدید ExpertBook B5 OLED و همچنین مدل B5 Flip نیز که دارای نمایشگر چرخان است، با پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل به بازار آمده و قیمت آنها از ۱۲۹۹ دلار آغاز می‌شود.

ایسوس در سال گذشته نیز با عرضه مدل ZenBook 13 OLED، بازگشت دوباره‌ای به بازار لپ‌تاپ‌های الترا پرتابل داشت. این لپ‌تاپ نمایشگر اولد را که پیش از این مخصوص مدل‌های گران قیمت و بسیار رده بالا به حساب می‌آمد، با قیمت اندک ۸۰۰ دلار در اختیار کاربران قرار می‌داد.

پس از اعلام تصمیم سامسونگ جهت تولید انبوه پنل‌های اولد جهت استفاده در لپ‌تاپ‌ها، مشخص بود که مدت زیادی طول نخواهد کشید تا شاهد استفاده از آنها در محصولات شرکت‌های متفاوت باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)