خانهاخبار
بازی Horizon: Forbidden West از آپگرید نسخه پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی‌کند

بازی Horizon: Forbidden West از آپگرید نسخه پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی‌کند

پس از آغاز نسل نهم، معمولا بازی‌ها برای کنسول‌های نسل هشتمی نیز عرضه می‌شود و سازندگان بازی آپگرید نسل نهمی آن را نیز به طور رایگان یا با پرداخت مبلغی، در اختیار کاربران می‌گذارند؛ اما بازی Horizon: Forbidden West از هیچگونه آپگرید نسل هشتم به نهم پشتیبانی نخواهد کرد.
۱۴۰۰/۶/۱۱

به تازگی اعلام شده که امکان آپگرید رایگان نسخه نسل هشتمی بازی مورد انتظار Horizon: Forbidden West، به نسخه نسل نهمی وجود نخواهد داشت. متاسفانه حتی امکان پرداخت مبلغی برای دریافت آپگرید نسل نهمی وجود ندارد. این امر برای نسخه عادی بازی و نسخه‌های ویژه آن یکسان است.

بازی Horizon: Forbidden West در نسخه‌های مخصوص و جدای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. کاربران می‌توانند در صورتی که نسخه نسل هشتمی را دارند آن را بر روی کنسول پلی استیشن 5 خود تجربه کنند، اما گرافیک و عملکرد بازی دقیقا مشابه کنسول پلی استیشن 4 بوده و آنها عملکرد نسخه پلی استیشن 5 بازی را دریافت نخواهند کرد.

image

در صفحه اطلاعات مربوط به این بازی در سایت پلی استیشن نیز اعلام شده که نسخه‌های عادی و اسپشال ادیشن این عنوان، تنها مربوط به پلتفرم خریداری شده هستند و کاربر نسخه مربوط به هر دو پلتفرم را دریافت نخواهد کرد.

بسیاری از توسعه دهندگان بازی‌ها، در هنگام خرید عناوین هر دو نسخه نسل هشتمی و نهمی را در اختیار کاربر می‌گذارند و کاربر می‌تواند با یک بار پرداخت، به هر دو نسخه دسترسی داشته باشد. برخی استودیو‌های دیگر نیز در باندل‌های ویژه بازی مانند Digital Deluxe، Collector’s Edition‌ یا Special Edition، هر دو نسخه را قرار می‌دهند.

متاسفانه بر خلاف عناوینی چون بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut، حتی امکان دریافت تخفیف نیز برای مالکین نسخه اصلی بازی در هنگام آپگرید به نسخه Digital Deluxe وجود ندارد!

image

حتی با توجه به اوضاع گیج کننده آپگرید‌های نسل نهمی که در هر بازی متفاوت است، این حرکت از سوی سونی و استودیوی گوریلا گیمز نادرست و ضد مصرف کننده بوده و مشخصا تنها هدف از آن سودجویی است. سونی هنوز برای تصمیم خود در رابطه با این قضیه، توضیحی را ارائه نداده ولی حدس آن چندان دشوار نیست؛ این شرکت بدین وسیله می‌تواند یک بازی حداقل ۶۰ دلاری را دو بار به فروش رسانده و همچنین عده‌ای از کاربران را که هنوز از کنسول پلی استیشن 4 استفاده می‌کنند، به خرید هر چه زودتر پلی استیشن 5 ترغیب کند.

عرضه عنوان Horizon: Forbidden West تا ماه فوریه سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده و به نظر می‌آيد که در مراسم PlayStation Showcase 2021 که در هفته آینده برگزار خواهد شد، شاهد بخش‌های بیشتری از ماجراجویی بعدی Aloy‌ باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)