خانهاخبار
۵ سریال که در دیده شدن به حقشان نرسیدند

۵ سریال که در دیده شدن به حقشان نرسیدند

معرفی ۵ سریال کمتر دیده شده Taboo, You, Looking For Alaska, TBBT و The Flight Attendant که خوب است ببینیم.
۱۴۰۰/۶/۸
شاید وقتی بحث در باره سریال‌ها باشد همه حرف ها از Game Of Thrones و یا Breaking Bad باشد اما در اینجا به معرفی سریال‌هایی پرداختیم که کمتر دیده شدند و یا حداقل کمتر از آنچه لایقش‌ بودند، دیده شده‌اند. 

1- تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)

image

اولین سریال را با یک سیتکام (سیتکام کوتاه شده عبارت situational comedy است که به سریال های طنزی گفته می‌شود که شخصیت های آن در موقعیت های ثابت و عادی هستند و با آوردن حرکات و کلمات کمدی در کار های روزانه و معمولی پیش می‌رود. معمولا حرکات طنز با صدای خنده ای از طرف حضار در صحنه پشتیبانی می‌شود) شروع می‌کنیم. 

تئوری بیگ بنگ یا به اختصار «بیگ بنگ» درباره عده ای دوست دانشمند است که در دانشگاه «کل تک» در کالیفورنیا به عنوان پژوهشگر کار می‌کنند. در همین حین همسایه رو به روی آنها در آپارتمان عوض می‌شود و با ورود «پنی» داستان رقم می‌خورد. 

بیگ بنگ رکورد دار طولانی ترین سریال با 12 فصل و 279 قسمت است که اولین قسمت در سال 2007 و آخرین قسمتش در سال 2019 از شبکه CBS پخش شد. این که یک سریال تعداد قسمت هایش این قدر طولانی باشد ولی حتی یک قسمت خسته کننده هم نداشته باشد واقعا کار سختی است که Faye Oshima Belyeu به طرز فوق العاده از عهده اش بر آمده.

سریال متاسفانه برنده جایزه معتبری نشده و فقط برنده گلدن گلوب و امی بهترین بازیگر مرد برای نقش «شلدن» با بازی «جیم پارسونز» شده.

2- در جست و جوی آلاسکا ( Looking For Alaska)

image
دومین سریال که یقین دارم حداقل ۷۰ درصد مردم آن را ندیده اند «در جست و جوی آلاسکا》است. البته دلیل آن شاید بخاطر این است که سریال در طبقه سریال های تینیجر و نوجوان پسند محسوب می‌شود اما برای استراحت دادن به ذهن و گذراندن وقت، چرا که نه؟
داستان سریال که از یک کتاب به همین عنوان اقتباس شده، درباره یک نوجوان به نام مایلز است که به خاطر پیدا کردن دید بهتر به زندگی و مسئولیت پذیری به یک مدرسه تابستانه و شبانه روزی می‌رود که در آنجا با گروهی از بچه ها آشنا می‌شود که نام یکی از این اعضا «آلاسکا》است و داستان حول این گروه میچرخد.
سریال از شبکه hulu برای یک فصل ۸ قسمتی در سال ۲۰۱۹ با بودجه ای تقریبا ۶۰ میلیون دلاری پخش شد که جایزه ای برنده نشده اما همچنان سریال خوش ساختی محسوب می‌شود.

3- تابو(taboo) 

image
 
سریال تابو محصول کشور انگلستان که از شبکه BBC1 پخش شده با بازی درخشان تام هاردی باعث محبوبیت زیادی در انگلستان شده. کار نوشتن سریال را «استیون نایت» انجام داده و در کارگردانی اش به همراه او و «تام هاردی» ، پدر تام مشارکت داشتند.  سریال تابو که ۱ فصل آن پخش شده و فصل دوم هم در راه است، ۸ قسمت دارد که به طور تقریبی هر قسمت ۱ ساعته است و در سال ۲۰۱۷ پخش شد. داستان سریال درباره «جیمز دلینی» است که پس از ۱۰ سال غیبت در جمع خانواده برای مراسم ختم پدرش حاضر می‌شود و در صورتی که بعضی فکر می‌کردند او مرده است، طلب ارثیه پدرش که به طرز مرموزی مرده را می‌کند.  «تام هاردی» که نزد مردم دنیا بسیار محبوب است در این سریال هم مثل همیشه خوش درخشیده و باعث جذابیت دو چندان آن شده است. تابو هم مثل باقی سریال های معرفی شده جوایز خاصی برنده نشده.
 
سریال تابو محصول کشور انگلستان که از شبکه BBC1 پخش شده با بازی درخشان تام هاردی باعث محبوبیت زیادی در انگلستان شده.
کار نوشتن سریال را «استیون نایت» انجام داده و در کارگردانی اش به همراه او و «تام هاردی» ، پدر تام مشارکت داشتند. 
سریال تابو که ۱ فصل آن پخش شده و فصل دوم هم در راه است، ۸ قسمت دارد که به طور تقریبی هر قسمت ۱ ساعته است و در سال ۲۰۱۷ پخش شد.
داستان سریال درباره «جیمز دلینی» است که پس از ۱۰ سال غیبت در جمع خانواده برای مراسم ختم پدرش حاضر می‌شود و در صورتی که بعضی فکر می‌کردند او مرده است، طلب ارثیه پدرش که به طرز مرموزی مرده را می‌کند. 
«تام هاردی» که نزد مردم دنیا بسیار محبوب است در این سریال هم مثل همیشه خوش درخشیده و باعث جذابیت دو چندان آن شده است.
تابو هم مثل باقی سریال های معرفی شده جوایز خاصی برنده نشده.

4- تو (You)

image

 

سریال《تو》یکی از سریال های موفق و بسیار خوش ساخت شبکه نت فلیکس است که از روی کتابی با همین نام در سال ۲۰۱۸ اقتباس و پخش شد و پس از دو فصل، حالا باید منتظر فصل سوم باشیم.
برای گفتن خلاصه داستان برای کسانی که کتاب را نخوانده اند کار سختی در پیش داریم. زیرا اگر کمی بی دقتی کنیم ممکن است داستان برای مخاطب لو برود یا اسپویل شود و هر چقدر با ندانستن بیشتر سراغ سریال بروید مطمئن باشید بیشتر لذت خواهید برد؛ اما در شرح سریال می‌توان از جمله معروف «what would you do for love》یا همان «حاضری برای عشق چه کار کنی؟》استفاده کرد، «جو》یک کتابدار در یک کتاب فروشی در شهر نیویورک است که به قولی خوره کتاب محسوب می‌شود و داستان سریال از جایی آغاز می‌شود که دختری به نام «بِک》وارد فروشگاه می‌شود و جو در نگاه اول دل را برای بِک می‌بازد که این عاشقی باعث می‌شود جو از هیچ راهی برای نزدیک شدن به بِک پرهیز نکند، از شبکات مجازی گرفته تا پیدا کردن آدرس خانه او و دوستان صمیمی بِک که پس از مدتی این شیفتگی جو برای بِک از کنترل خارج می‌شود.
داستان روندی آرام و آزار دهنده اما بسیار هیجان انگیز دارد و مخاطب را وادار به داوری بین شخصیت ها می‌کند که گاه باعث می‌شود بیننده خودش را در طرف شخصیت منفی سریال بگیرد و گاهی هم از او متنفر شود.
یکی از ویژگی هایی که به این سریال جلا بخشیده بازی چشم نواز شخصیت اصلی «Penn Badgley》است که بسیار عالی نقش خودش را ایفا کرده. 
این سریال نیز جایزه چندان معتبری برنده نشده.
 

5- مهماندار (The Flight Attendant)

image

 

در آخر سریال مهماندار را بررسی میکنیم، سریالی که سال ۲۰۲۰ از شبکه HBO یک فصل ۸ قسمتی پخش شد. 
سریال مهماندار دارای ریتم تندی است که شما نمی‌توانید برای دیدن قسمت بعدی آن صبر کنید؛ البته از محتوای سنگین و خاصی نیز برخوردار نیست و در ژانر کمدی-درام ثبت شده است. 
داستان سریال همانطور که از اسمش پیداست درباره یک مهماندار هواپیما «کسی بَودِن》اهل نیویورک است که از ویژگی های اخلاقی او میتوان به دائم الخمر بودنش اشاره کرد. در یکی از پرواز ها او با یکی از مسافران به نام «الکس سوکولوف》آشنا می‌شود و پس از نشستن هواپیما عصر و شب را باهم سپری می‌کنند و وقتی صبح از خواب بیدار می‌شود، جنازه خونین الکس را در اتاقش پیدا می‌کند اما از آنجایی که هیچ چیز از شب قبل یادش نمی‌آید، با وحشت اتاق را ترک می‌کند.
فصل دوم سریال نیز در حال فیلم برداری است.
سریال مهماندار مانند باقی سریال های ذکر شده، جایزه معتبری دریافت نکرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)