خانهاخبار
پیکسل 6 گوگل از مودم 5G سامسونگ بهره می‌برد

پیکسل 6 گوگل از مودم 5G سامسونگ بهره می‌برد

بنابر گزارش رویترز گوشی پیکسل 6 گوگل قرار است از مودم 5G ساخت سامسونگ استفاده کند
۱۴۰۰/۶/۶

همکاری سامسونگ و گوگل در بخش‌های زیادی گسترش پیدا کرده است. کره‌ای‌ها قرار است از Wear OS در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کنند و گوگل نیز در گوشی جدید خود در خیلی از بخش‌ها از جمله پردازنده از سامسونگ کمک گرفته است. حال مشخص شده مودم 5G این گوشی نیز ساخت سامسونگ است.

مودم‌های قرار گرفته در تراشه‌های اگزینوس به لطف گوشی‌های گلکسی در هر شکل و اندازه‌ای در سراسر جهان به فروش می‌رسند و استفاده گسترده‌ای دارند. اما همین تراشه و مودم‌ها حدود ۵ سال است که در آمریکا به فروش نمی‌رسد و دستش از این سرزمین کوتاه است. اکنون به لطف گوگل قرار است سامسونگ با مودم‌های 5G دوباره پا به آمریکا گذاشته و درون گوشی‌های پیکسل قرار گیرد. این اتفاق به لطف گوشی پیکسل ۶ محقق می‌شود. گوگل این موضوع را تایید نکرده، اما ظاهرا با تراشه سفارشی تنسور که براساس طراحی تراشه اگزینوس صورت گرفته است قرار است مودم 5G نیز ساخت سامسونگ باشد که در این تراشه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

image

بخش جالب اینست که مودم 5G از امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر شرکت‌های زیادی نیستند که از امواج میلی‌متری در مودم‌های خود پشتیبانی می‌کنند، در واقع سردمدار این موضوع شرکت کوالکام است. به طور دقیق تنها سه شرکت قادر به تولید مودم 5G هستند که این سه شرکت کوالکام، مدیاتک و سامسونگ هستند. البته نام هواوی هم در این بین وجود دارد که فعلا به دلیل تحریم‌ها شرایط سختی را می‌گذراند.

البته که ممکن است از پیکسل ۶ به تعدا زیادی فروخته نشود ولی این موضوع نشان دهنده توانایی سامسونگ است که می‌تواند مودم‌های پیشرفته 5G را نیز در تراشه‌های خود بگنجاند. تاکنون تمام دستگاه‌های فروخته شده در آمریکا که از امواج میلی‌متری 5G پشتیبانی میکردند، همگی از مودم‌های ساخت کوالکام استفاده می‌کردند و همین موضوع بر اهمیت کاری که سامسونگ انجام داده می‌افزاید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)