خانهاخبار
سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند رتبه سوم را کسب کرده است

سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند رتبه سوم را کسب کرده است

سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند در فصل دوم سال ۲۰۲۱، رتبه سوم را بدست آورده است.
۱۴۰۰/۶/۵

رسانه Counterpoint Research در گزارش خود به وضعیت پوشیدنی‌ها به خصوص ساعت‌های هوشمند پرداخته است. ساعت‌های هوشمند با رشدی ۲۷ درصدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۰ مواجه شده‌اند، که رقم قابل توجهی است. این امر به دلیل افزایش تقاضا برای ساعت‌های هوشمند ارزان‌تر از صد دلار رخ داده است. در واقع این بخش از بازار با رشد ۵۴۷ درصدی همراه بوده است.

سامسونگ در این سه‌ماهه با افزایش ۴۳ درصدی رتبه سوم را از آن خود کرده و از متوسط نرخ رشد پیشی گرفته است. سامسونگ در مقایسه با سال گذشته توانسته فروش گلکسی واچ ۳ و واچ اکتیو ۲ را افزایش دهد. گارمین رشد ۶۲ درصدی سالانه را تجربه کرده و در عین حال فروش بی‌سابقه‌ای را در تاریخ این شرکت در سه ماهه دوم شاهد بوده است. این ساعت‌های هوشمند به دلیل ویژگی‌های GPS در بین کوهنوردان و علاقه‌مندان  به تناسب اندام در فضای باز محبوب است.

اپل با ۲۸ درصد سهم بازار جهانی و رشد مداوم همچنان در صدر قرار دارد و کاربران اپل واچ برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کردند. تحلیلگر ارشد کانتر پوینت می‌گوید: آمریکا همچنان بازار اصلی اپل واچ است و بیش از ۵۰ درصد کاربران را تشکیل می‌دهد که در واقع نرخ نزدیک به ۳۰ درصد مشارکت را مشاهده می‌کند. آمریکای شمالی بزرگترین بازار ساعت‌های هوشمند است و پس از آن چین قرار دارد. در همین حال هند نیز به سرعت در حال رشد است و لقب سریعترین بازار روبه رشد را به خود اختصاص داده است.

image

با افزایش ساعت‌های هوشمند زیر ۱۰۰ دلار و فراگیر شدن ویژگی‌هایی همچون پایش اکسیژن سطح خون، ضربان قلب و ویژگی‌های گران قیمت‌تر در این مدل‌ها احتمالا بازار ساعت‌های هوشمند از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد شد. با وجود ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت از شرکت‌های چینی همچون اوپو، شیائومی و ریلمی این بخش در کشور هند با استقبال زیادی مواجه شده و رشد خوبی را شاهد بوده است. البته شایان ذکر است که شرکت‌های هندی نیز دستی در تولید ساعت‌های هوشمند دارند و همه این دلایل باعث شده تا سهم این کشور از ۲ درصد به ۶ درصد افزایش پیدا کند و همین دلیل باعث شده کشور هند از جدابیت زیادی برای شرکت‌های حوزه فناوری برخوردار باشد.

image

اگرچه هواوی در سه ماهه دوم رتبه دوم را به خود اختصاص داده، اما این شرکت چینی شاهد کاهش فروش در بخش ساعت‌های هوشمند بوده است. البته احتمالا این موضوع به تحریم شرکت هواوی توسط آمریکا برمی‌گردد و نه تنها در زمینه ساعت‌های هوشمند بلکه در سایر کسب و کارهای موازی نیز شاهد افت فروش بوده است. با افزایش استقبال از ساعت‌های هوشمند سامسونگ باید دید نتیجه همکاری کره‌ای‌ها با گوگل و استفاده از Wear OS چه تاثیری در کسب و کار این شرکت دارد. آیا محبوبیت این ساعت‌ها افزایش می‌یابد یا اینکه باعث کاهش فروش ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌شود.

به هرترتیب باید منتظر ماند و دید نتیجه اتحاد سامسونگ و گوگل چه می‌شود. البته گوگل در بخش موبایل هم با سامسونگ همکاری گسترده‌ای داشته تا جایی که برخی می‌گویند پیکسل جدید گوگل در واقع همان گلکسی سامسونگ است که با برند تجاری گوگل وارد بازار می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)