خانهاخبار
شما می‌توانید به راحتی ویندوز 11 را توسط مرورگر خود تجربه کنید!

شما می‌توانید به راحتی ویندوز 11 را توسط مرورگر خود تجربه کنید!

در این مطلب کوتاه، به معرفی وبسایتی خواهیم پرداخت که در محیط وب، ویندوز 11 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد!
۱۴۰۰/۶/۵

چندین ماه پیش، مایکروسافت بالاخره پس از پنج سال بزرگترین به‌روزرسانی ویندوز یعنی ویندوز 11 را معرفی و رونمایی کرد. هرچند به دلیل بعضی محدودیت‌های سخت‌افزاری و فناوری‌های نوین، همه سیستم‌ها قادر نخواهند بود تا ویندوز 11 را اجرا کنند. اما می‌توان به ساده‌ترین روش برخی از امکانات ویندوز 11 را بدون نیازحتی به نصب آن امتحان کرد.

یک توسعه‌دهنده به نام بلو اج (Blue Edge) موفق شده است که با طراحی یک اپلیکیشن تحت وب، محیط ویندوز 11 را برای کاربرانی که قصد دارند با این نسخه از ویندوز کار کنند شبیه‌سازی کند. درواقع، تنها چیزی که کاربر برای تجربه شبیه‌ساز ویندوز 11 تحت وب نیاز دارد یک مرورگر و اتصال اینترت پرسرعت است!

image

همچنین این توسعه‌دهنده گفت:

این پروژه متن باز برای شبیه‌سازی تجربه کاربری ویندوز 11 در محیط وب طراحی شده است و از استانداردهای فناوری‌های وب مانند ری‌اکت، CSS و جاوا بهره برده است.

این وبسایت که Win 11 in React نام دارد یک نگاه کلی از ویندوز 11 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. توسعه‌دهنده همچنین اعلام کرده است که این پروژه براساس فرمورک جاوااسکریپت ری‌اکت ساخته شده است که به او اجازه می‌دهد تا محیط ویندوز 11 را شبیه‌سازی کند. البت باید اشاره کرد که این پروژه یک شبیه‌ساز کامل و تکامل‌یافته از ویندوز 11 نیست بلکه تنها برای ظاهر و تجربه کاربری ساخته شده است.

image

کاربران با استفاده از این شبیه‌ساز می‌توانند در دسکتاپ، منوی استارت و مرورگر اج گشت و گذار کنند. به علاوه، تجربه مایکروسافت استور جدید و منوی جستجو نیز برای کاربران فراهم شده است. البته متأسفانه هنوز فایل اکسپلورر این شبیه‌ساز فعال نیست ولی با باز کردن آن با پیام به زودی مواجه خواهیم شد. شایان ذکر است که همانطور که انتظار می‌رود به دلیل محدودیت‌های وب، عملکرد این شبیه‌ساز چندان روان نیست.

image

درنهایت باید اشاره کرد که ویندوز 11 قرار است در اخر سال میلادی جاری و طی تعطیلات کریسمس به عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای سیستم‌های دسکتاپی سازگار با آن عرضه شود. 

شما می‌توانید از طریق این لینک به این شبیه‌ساز ویندوز 11 دسترسی پیدا کنید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)