خانهاخبار
نسخه رده بالای مک مینی در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد

نسخه رده بالای مک مینی در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد

مدتی است که شایعاتی درباره عرضه نسخه‌ای از مک مینی به همراه پردازنده M1X می‌شنویم و حالا به گفته یکی از خبرنگاران بلومبرگ، این کامپیوتر در چند ماه آینده روانه بازار خواهد شد.
۱۴۰۰/۶/۲

شرکت اپل بنا دارد تا نسخه‌ای رده بالا از کامپیوتر مک مینی را به بازار عرضه کند تا جایگزینی برای نسخه گران‌تر فعلی مک مینی باشد که با پردازنده‌های اینتلی همراه است. به گفته مارک گرمن گزارشگر بلومبرگ، نسخه رده بالای مک مینی که از پردازنده M1X استفاده می‌کند در راه است و طراحی جدید و پورت‌های بیشتری را نسبت به نسل فعلی به همراه دارد.

image

اپل در سال گذشته مک مینی را به همراه پردازنده M1 نیز عرضه کرد، اما این مدل جایگزین مدل‌های پایه مک مینی بوده و تعداد پورت‌های آن نیز به نسبت نسخه حرفه‌ای‌تر به همراه پردازنده اینتل که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، کمتر است. مک مینی به همراه پردازنده M1، به نسبت نسخه اینتل دو پورت تاندربولت کمتر دارد. ناگفته نماند که تنها می‌شود یکی از این پورت‌ها را جهت اتصال نمایشگر به کار برد و اگر قصد استفاده از نمایشگر ثانویه‌ای را دارید، باید از پورت HDMI استفاده کنید.

چیپست M1X از هسته‌هایی با طراحی مشابه M1 و A14 Bionic‌ استفاده خواهد کرد، اما عملکرد آن با توجه به تعداد بیشتر هسته‌های پردازنده و پردازنده گرافیکی، بهبود قابل توجهی داشته است. اپل در طراحی پردازنده‌های سری X مدل‌های پیشین آیپد نیز از همین فلسفه استفاده می‌کرد؛ طراحی مشابه در کنار عملکرد بهتر.

image

مک مینی M1 فعلی کامپیوتر ضعیفی نیست اما جهت استفاده حرفه‌ای، محدودیت‌هایی دارد. طراحی آن نیز از سال ۲۰۱۰ تغییری نکرده و شدیدا نیازمند چهره‌ای جدید است. گرمن پیش از این نیز در هفته‌ نامه خود که «پاور آن» نام دارد به مک مینی جدید اشاره کرده بود و حالا به نظر می‌رسد که کاملا درباره عرضه آن مطمئن است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)