خانهاخبار
پی پال به کاربران بریتانیایی خود خدمات رمزارزی ارائه می‌کند

پی پال به کاربران بریتانیایی خود خدمات رمزارزی ارائه می‌کند

کمپانی بزرگ پی پال (PayPal) در حال گسترش خدمات رمزنگاری خود به بریتانیا است و به مشتریان امکان خرید، فروش و نگهداری چهار ارز رمزنگاری شده متفاوت را در بستر خود می دهد
۱۴۰۰/۶/۲

به گزارش Decrypt، شرکت خدمات پرداختی پی‌ پال (PayPal) در بیانیه‌ای از گسترش فعالیت‌های رمزارزی خود در خارج از آمریکا خبر داد. پی ‌پال اعلام کرد که کاربران آن در انگلستان نیز بزودی می‌توانند رمزارز خرید و فروش کنند. این شرکت که  چند ماه قبل به یکی از مراکز خدمات پرداخت رمزارز تبدیل شد و معامله ارزهای دیجیتال را به سرویس‌های در حال ارائه‌اش اضافه کرده، به تدریج پیشنهادات رمزنگاری خود را توسعه می‌دهد.

غول ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بین المللی روز یکشنبه اعلام کرد که مشتریان بریتانیایی به زودی از طریق وب سایت پی پال و اپلیکیشن موبایل آن به بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) دسترسی خواهند داشت. این اعلام، اولین حرکت پی پال در راستای گسترش خدمات رمز ارز خود در خارج از ایالات متحده است. خدماتی که اولین بار در نوامبر سال گذشته راه‌اندازی و ارائه شد. حداقل خرید رمزارزی مشتریان پی ‌پال در بریتانیا، یک یورو (معادل ۱/۳ دلار)‌ است.

از زمانی که پی ‌پال خدمات رمزارزی خود را در آبان سال ۹۹ راه‌اندازی کرد، تنها مشتریان آمریکایی آن می‌توانستند از این خدمات استفاده کنند. انگلستان دومین کشوری است که خدمات رمزارزی پی ‌پال در آن راه‌اندازی می‌شود.

پی ‌پال از مشتریان خود برای نگهداری از رمزارزها (HODL)، مبلغی را دریافت نمی‌کند ولی از کاربرانش هزینه تراکنش و مبادله رمزارز را می‌گیرد. این شرکت خدمات پرداختی برنامه مشخصی برای هزینه‌ها ارائه نکرده است.  هزینه‌های خرید و فروش رمزارز در آمریکا  از ۵۰ سنت برای خرید کمتر از ۲۵ دلار دارایی دیجیتال تا ۱.۵٪ از تراکنش برای خریدهای بالای ۱۰۰۰ دلار متغیر است.


خوزه فرناندز دا پونته (Jose Fernandez da Ponte) مدیر ارشد بخش ارز دیجیتال پی پال، دیجیتالی شدن پول در دوران پاندمی کرونا را به عنوان یکی از انگیزه‌های اصلی این شرکت برای ورود به دنیای رمزارزها عنوان کرد. همچنین او گفت:

دسترسی جهانی ما و تخصص در پرداخت‌های دیجیتال، دانش مورد نیاز درباره مصرف کنندگان و کسب و کارها به همراه امنیت بالا و انجام کنترل‌های لازم، این مسئولیت و فرصت منحصربه‌فرد را به ما می‌دهد تا در کشف دنیای رمزارزها به افراد بریتانیایی کمک کنیم.

image

 

شرکت پی ‌پال سعی دارد خدمات رمزارزی خود را متنوع کند. دلیل تغییر سیاست‌گذاری‌های پی‌ پال در زمینه رمزارزها، وجود رقیب‌های بسیاری در این حوزه است. این شرکت در آمریکا، رقبای قدرتمندی از جمله رابین‌هود را مقابل خود دارد.

گفتنی است دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه فروردین ماه خود به تولید برنامه ویژه‌ای برای رمزارزها اشاره کرده بود. به گفته شولمن، ارزهای دیجیتال می‌توانند بخشی از برنامه‌های پی‌ پال را تشکیل دهند. این برنامه شامل خرید، فروش، خدمات مالی و تشخیص هویت می‌شود.


برخلاف شرکت‌هایی مانند تسلا و اسکوئر، پی ‌پال رمزارز ذخیره نمی‌کند. مدیرعامل این شرکت بر این باور است که آن‌ها علاقه‌ای به فراز و نشیب‌های بازار رمزارزها ندارند. به گفته دن شولمن،‌ آن‌ها فقط می‌توانند سرمایه‌گذاری در رمزارزهای مطمئن را برای مشتریانشان فراهم کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)