خانهاخبار
جدیدترین گوشی آیفون و سایر گوشی‌ها را به صورت اقساطی از مقداد آی تی بخرید

جدیدترین گوشی آیفون و سایر گوشی‌ها را به صورت اقساطی از مقداد آی تی بخرید

شرکت اپل قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را وارد بازار کند. این گوشی‌ها مجهز به پردازنده‌‌های بسیار قدرتمندتر بیونیک A15 هستند و باتری‌های بهتری نیز در مقایسه با گوشی‌های آیفون ۱۲ دارند.
۱۴۰۰/۵/۳۰
image

شرکت اپل قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را وارد بازار کند. این گوشی‌ها مجهز به پردازنده‌‌های بسیار قدرتمندتر بیونیک A15 هستند و باتری‌های بهتری نیز در مقایسه با گوشی‌های آیفون ۱۲ دارند. با این حال، احتمالا قیمت این گوشی‌های آیفون بسیار بالا است و هر کسی نمی‌تواند آن‌ها را به صورت نقدی بخرد.

این در حالی است که سامسونگ در نیمه اول سال، گوشی‌های متعددی را وارد بازار کرده که بهترین آن‌ها، گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا بوده است. همچنین گوشی‌های تاشونده سامسونگ نیز به تازگی معرفی شدند. برند گوشی شیائومی نیز تا اینجای سال، گوشی پرچمدار فوق‌العاده‌ی می ۱۱ اولترا و یک گوشی تاشونده بی‌نظیر را به بازار معرفی کرده است. قرار است در نیمه دوم سال نیز چندین گوشی سامسونگ و شیائومی وارد بازار شوند.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ منتظر چه مدل‌هایی از گوشی سامسونگ باشیم؟

سال ۲۰۲۱، سالی پر کار برای برند گوشی سامسونگ بوده است. این برند، تا اینجای سال، چندین سری گوشی، شامل گوشی‌های بی‌نظیر سری S21 را وارد بازار کرده است. مدل اولترا این سری از گوشی‌های سامسونگ، به عنوان بهترین گوشی کنونی جهان شناخته می‌شود.

شرکت سامسونگ، به تازگی، دو گوشی تا شونده گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳ را به بازار معرفی کرد. اما این برند قصد دارد گوشی‌های بی‌نظیر دیگری را نیز در ادامه‌ی سال وارد بازار کند. در ادامه با مهم‌ترین مدل‌های گوشی سامسونگ که قرار است در ادامه‌ی سال وارد بازار شوند، صحبت خواهیم کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE

گوشی S21 FE یک نسخه‌ی ارزان‌تر از سری S21 سامسونگ است. با این حال، هم کاهش در قیمت و هم تضعیف مشخصات نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی S21، خیلی جزئی خواهد بود. انتظار می‌رفت که این گوشی در تاریخ ۱۱ آگوست همراه با جدیدترین گوشی‌های تاشونده سامسونگ یعنی دو گوشی گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳ وارد بازار شود ولی اینطور نشد و طرفداران سامسونگ فعلا باید برای ورود گوشی گلکسی S21 FE به بازار، انتظار بکشند.

معرفی این گوشی، به ویژه با توجه به اعلام سامسونگ مبنی بر عدم معرفی گوشی نوت ۲۱، اهمیت ویژه‌ای برای این شرکت کره‌ای دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE احتمالا مجهز به یک صفحه نمایش ۴/۶ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز با یک حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش است. همچنین، شایعه شده که این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تلفوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکی سه برابر است و دوربین سلفی آن، یک حسگر دارای رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

قطعا S21 FE با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و احتمالا با حداقل ۸ گیگابایت رم و حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از میکرو SD کارت وارد بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد که حداقل ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر و حداقل سرعت شارژ آن ۲۵ وات (یا ۱۵ وات وایرلسی) باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی A72 5G

پس از معرفی موفق گوشی میان-رده A52 5G که با استقبال بسیار شدیدی از سوی طرفداران گوشی‌های سامسونگ همراه شد، این برند قصد دارد به زودی و در تابستان ۲۰۲۱، گوشی A72 5G را نیز وارد بازار کند. این گوشی قیمت بالاتر و مشخصات بهتری از A52 5G دارد و همانطور که از نامش مشخص است، از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه، پشتیبانی می‌کند.

گوشی A72 4G که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ معرفی شد، مشخصات بسیار بهتری در مقایسه با گوشی A71 داشت و حالا سامسونگ قصد دارد گوشی A72 5G را نیز وارد بازار کند. این گوشی تفاوت‌های زیادی با A72 5G نخواهد داشت و تفاوت این دو گوشی فقط در سرعت اتصال اینترنت همراه آن‌ها است. با این حال، همین ویژگی، قطعا سبب یک اختلاف قیمتی زیاد بین این دو گوشی سامسونگ می‌شود.

گوشی A72 دارای یک صفحه نمایش ۷/۶ اینچی بسیار بزرگ از نوع AMOLED با کیفیت FHD+ و نرخ رفرش ۹۰ هرتز با امتیاز مقاومت محیطی IP67، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع ۲۵ واتی و پشتیبانی از SD کارت است. همچنین، این گوشی سامسونگ، دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت پایداری اپتیکی تصویر و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. انتظار می‌رود که تنها تفاوت قابل توجه A72 5G با این گوشی در پردازنده‌ی آن‌ها باشد: در حالی که A72 4G مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون 720G است، احتمالا گوشی A72 5G با یک پردازنده‌ 750G وارد بازار خواهد شد.

image

برند شیائومی چه گوشی‌هایی را در ادامه سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد کرد؟

این شرکت چینی که به تولید گوشی‌های اقتصادی و میان-رده با مشخصات بسیار خوب معروف است، در نیمه اول سال با معرفی گوشی‌های سری می ۱۱ توانست در بازار گوشی‌های پرچمدار نیز اعتبار زیادی کسب کند. به ویژه گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا که در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار دنیا است، با قابلیت‌های بی‌نظیر خود در عکاسی، به همراه عملکرد پردازشی بسیار خوبش و طراحی عالی و بدون نقص، توان رقابت با گوشی‌های پرچمدار سری S21 سامسونگ را در قیمتی حتی پایین‌تر دارد.

این شرکت چینی اخیرا گوشی شیائومی می میکس فولد ۴ را وارد بازار کرد تا در حوزه‌ی گوشی‌های تا شونده نیز از سامسونگ عقب نماند.

شیائومی قصد دارد گوشی‌های متعددی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ وارد بازار کند اما ما در اینجا دو تا از مهم‌ترین‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۱۱

گوشی‌های شیائومی ردمی نوت ۱۱ قرار است در سپتامبر ۲۰۲۱ وارد بازار شوند. پس از موفقیت چشمگیر گوشی‌های سری ردمی نوت، این برند می‌خواهد سری ۱۱ را به عنوان بهترین گوشی‌های اقتصادی در دنیا وارد بازار کند.

شایعه شده است که گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ با تمرکز بیشتری روی عکاسی ساخته می‌شوند. احتمالا در ساخت این گوشی‌ها از سنسور GN3 استفاده می‌شود و بعضی از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ دارای قابلیت زوم اپتیکی ۵ برابری هستند که برای یک دوربین اقتصادی، واقعا شگفت انگیز است. اگر می‌خواهید یک گوشی اقتصادی بخرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا معرفی این گوشی ها صبر کنید.

گوشی شیائومی K40

برند شیائومی قصد دارد در نیمه دوم سال، یک گوشی اقتصادی دیگر به نام K40 وارد بازار کند. انتظار می‌رود که این گوشی مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ باشد که برای یک گوشی اقتصادی واقعا حرف ندارد. پیشبینی می‌شود که گوشی شیائومی K40 با یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی AMOLED و یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی وارد بازار شود و ظاهرا هدف شیائومی از معرفی این گوشی توجه به توان پردازشی و گیمینگ در بازار گوشی‌های اقتصادی بوده است.

image

منتظر گوشی‌های آیفون ۱۳ در ادامه سال باشید

شرکت اپل قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، خانواده گوشی‌های آیفون ۱۳ را وارد بازار کند. این خانواده، همانند آیفون ۱۲ شامل چهار گوشی آیفون ۱۳ معمولی، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود. بزرگ‌ترین تفاوت این گوشی‌ها با خانواده آیفون ۱۲، در پردازنده‌ی آن‌ها است که یک پردازنده‌ی بیونیک A15 خواهد بود و قطعا توان پردازشی این گوشی‌ها، به طور شگفت انگیزی، فراتر از تمامی گوشی‌های موجود در بازار و حتی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا می‌باشد. بهبود قابل توجهی که در این گوشی‌ها قابل خواهید دید، باتری پر ظرفیت‌تر آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های آیفون ۱۲ است.

البته قطعا قیمت این گوشی‌های آیفون، به ویژه با توجه به کاهش شدید ارزش پول ملی در ماه‌های اخیر، بسیار بالا خواهد بود. بنابراین، یک فروشگاه اینترنتی به نام مقداد آی تی تصمیم گرفته تا گوشی‌های آیفون را به صورت قسطی به فروش برساند.

جمع‌بندی

سال ۲۰۲۱، یکی از شلوغ‌ترین سال‌ها برای اکثر برندهای مطرح تولید کننده گوشی‌های هوشمند بود. در نیمه‌ی اول سال، گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا وارد بازار شد تا به رقیب اصلی گوشی‌های آیفون ۱۲ تبدیل شود و شیائومی نیز با معرفی گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا توانست در بازار گوشی‌های پرچمدار، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. اخیرا، هر دو برند شیائومی و سامسونگ، گوشی‌های تاشونده خود را نیز وارد بازار کرده‌اند. این برندها قصد دارند در ادامه‌ی سال، چندین گوشی اقتصادی بسیار خوب را نیز به محصولات سال ۲۰۲۱ خود اضافه کنند.

اما گل سرسبد گوشی‌های سال ۲۰۲۱، سری آیفون ۱۳ با پردازنده‌ی بیونیک A15 خواهند بود که با توان پردازشی بسیار بالای خود، همه را شگفت زده و مرزهای گیمینگ را جا به جا خواهند کرد.

شما می توانید جدیدترین مدل‌های گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی و گوشی آیفون را به صورت نقد و اقساط از فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی خریداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)