خانهاخبار
عرضه مک مینی جدید اپل با تراشه M1X تا سال 2022 تاخیر خورد

عرضه مک مینی جدید اپل با تراشه M1X تا سال 2022 تاخیر خورد

یک خبر تکراری این روزهای دنیای تکنولوژی، کمبود تراشه و چیپست است. حالا جدیدترین قربانی این ماجرا، مک مینی جدید با چیپست اپل M1X خواهد بود.
۱۴۰۰/۵/۲۷

اپل سیلیکون که به تراشه‌های اختصاصی شرکت اپل که بر پایه معماری آرم (ARM) توسعه داده می‌شوند اطلاق می‌شود. تا به حال نسل اول این چیپست‌ها برای کامپیوترهای اپل را تحت نام M1 دیده‌ایم و حالا همه منتظر هستند تا مدل قوی‌تر آن که M1X نام می‌گیرد را ببینند. تا به اینجا هم تقریبا همه کامپیوترهای مدل پایه اپل را با چیپست M1 دیده‌ایم و هرچه باقی مانده، قرار است چیپست‌های قوی‌تر M1X را به همراه داشته باشند.

اپل مدل پایه مک مینی را در سال 2020 با تراشه M1 معرفی کرد که اتفاقا استقبال خیلی خوبی هم از این کامپیوتر شد. حالا براساس شایعاتی که قبلا منتشر شده بود، قرار بود نسل بعدی مک مینی را همراه با تراشه M1X را در هفته‌ها یا ماه‌های پیش رو شاهد باشیم اما امروز در خبری مشخص شد که عرضه مک مینی M1X تاخیر خورده است.

براساس گزارشی از اکانت توییتری LeaksApplePro، معرفی و عرضه مک مینی M1X به خاطر دلایل بازاریابی تا سال 2022 به تعویق افتاده است. درحالی که شاید دلیل اصلی این تاخیر مشخص نشده باشد، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد امسال تمرکزش را روی تراشه‌های جدید و مدل‌های مختلف مک بوک پرو بگذارد. البته شایان ذکر است که کمبود قطعات الکترونیکی که مشکلی جهانی و همه‌گیر است هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل این تاخیر باشد.

image

 همچنین شایعاتی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه اپل قصد داشته است که مک مینی جدید را در سه‌ماهه چهارم سال میلادی جاری یعنی ماه اکتبر و نوامبر همراه با لپتاپ‌های جدید مک بوک پرو عرضه کند. 

تراشه M1X انتظار می‌رود از 10 پردازنده مرکزی و 32 پردازنده گرافیکی تشکیل شده باشد. به علاوه، M1X یک تراشه سیستم روی چیپ خواهد بود. بر اساس گفته‌های کانال یوتوبی Max Tech، مدل پایه مک مینی M1X با مشخصات حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی SSD 512 گیگابایتی با قیمت پایه 1299 دلار عرضه خواهد شد. 

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که یک احتمال دیگر وجود دارد مبنی بر اینکه اپل می‌تواند در سال میلادی جاری همراه با مدل‌های جدید مک بوک پرو از مک مینی جدید نیز رونمایی کند و معرفی و عرضه رسمی آن را با مدل‌های به‌روز شده مک بوک ایر به سه‌ماهه اول سال 2022 میلادی موکول کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)