خانهاخبار
گوگل از گوشی میان رده پیکسل 5a با قیمت ۴۴۹ دلار رونمایی کرد

گوگل از گوشی میان رده پیکسل 5a با قیمت ۴۴۹ دلار رونمایی کرد

شرکت گوگل سرانجام جانشین گوشی هوشمند میان رده و محبوب پیکسل 4a را که پیکسل 5a نام دارد، معرفی کرد.
۱۴۰۰/۵/۲۷

پیش از رسیدن پاییز امسال و نزدیک شدن به زمان عرضه گوشی‌های پرچمدار پیکسل 6 و 6 پرو، شرکت گوگل از جدیدترین گوشی میان‌رده خود که پیکسل 5a نام دارد، رونمایی کرد.این گوشی شباهت‌هایی با نسل پیشین یعنی پیکسل 4a دارد اما می‌‌توان گفت که بیشتر به پیکسل 5 شبیه است.

image

 

از لحاظ ظاهری، پیکسل 5a بدون در نظر گرفتن دکمه پاور که حالا طرح‌دار بوده و رنگ دیگری نیز نسبت به بدنه گوشی دارد؛ کاملا مشابه پیکسل 4a 5G است. همانطور که می‌دانید، گوگل شوخ طبعی خاصی در نام‌گذاری رنگ‌های گوشی‌های خود دارد و این گوشی نیز تنها در رنگ «کمابیش مشکی» به بازار می‌آید! این نام احتمالا به رنگ زیتونی دکمه پاور و هاله نسبتا سبز این گوشی که در شرایط نوری خاص قابل مشاهده است، اشاره می‌کند.

این گوشی ابعاد ۸.۸×۷۳.۲×۱۵۶.۲ میلی متر را داشته و وزن آن نیز ۱۸۳ گرم است. بنابراین نسبت به نسل قبلی تنها ۱۵ گرم سنگین‌تر بوده و ۰.۶ میلی متر ضخیم‌تر است.

یکی از بهبود‌های جدی این گوشی، بدنه فلزی آن است که جایگزین بدنه پلی کربنات نسل پیشین شده است. یک لایه پلاستیکی و پنج لایه رنگ همانند پیکسل 5 این بدنه را پوشانده‌اند ولی در هنگام کار با گوشی متوجه وزن بیشتر آن و حس بهتری که به شما می‌دهد، خواهید شد.

این نخستین گوشی میان رده گوگل است که گواهی IP67 را دریافت کرده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است؛ این ویژگی به همراه جک ۳.۵ میلی متری، قابلیت‌هایی هستند که امیدواریم گوگل در آینده نیز از آنها استفاده کند.

نمایشگر اولد ۶.۳۴ اینچی این گوشی رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ را دارد و از لایه حفاظتی گوریلا گلس 6 نیز در آن استفاده شده است. متاسفانه این نمایشگر تنها از نرخ نوسازی ۶۰ فریم پشتیبانی کرده و خبری از نرخ نوسازی بالا در این گوشی نیست.

image

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در حفره‌ای در سمت چپ بالای نمایشگر قرار گرفته است که زاویه دید ۸۳ درجه و گشودگی لنز f/2.0 را دارد. در پشت گوشی، شاهد استفاده از دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.7 نسل پیشین به همراه دوربین التراواید ۱۶ مگاپیکسلی هستیم. متاسفانه سنسور‌هایی چون طیف رنگ و فلیکر از این گوشی حذف شده‌اند.

گوشی پیکسل 5a از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 765G به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. در این گوشی شاهد ویژگی‌هایی چون ماژول امنیتی تایتان M، بلوتوث 5، وای فای 802.11 AC و پشتیبانی از 5G هستیم.

image

این گوشی دارای اسپیکر‌های بلوتوث است که یکی در بالای گوشی و دیگری در بخش پایینی قرار گرفته است که نسبت به اسپیکر قرار گرفته در پایین نمایشگر پیکسل 5، رویکرد بهتری به حساب می‌آید. دو میکروفون نیز برای کاهش نویز در این گوشی قرار دارند.

پیکسل 5a از یک باتری ۴۶۸۰ میلی آمپری استفاده که ظرفیت بالاتری به نسبت باتری ۳۸۸۵ میلی آمپری استفاده شده در پیکسل 4a دارد. این بزرگترین باتری است که تا به حال در یک گوشی پیکسل قرار گرفته است ولی متاسفانه به دلیل بدنه فلزی گوشی، امکان استفاده از شارژ بی‌سیم وجود ندارد و تنها باید گوشی را به وسیله پورت USB-C آن شارژ کنید.

image
گوگل گوشی پیکسل 5a را در کشور آمریکا به قیمت ۴۴۹ دلار و در ژاپن به قیمت ۵۱٫۷۰۰ ین به فروش می‌رساند. پیش فروش این گوشی از امروز آغاز شده و از روز پنجشنبه، ۲۶ آگوست (۴ شهریور) نیز روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)