خانهاخبار
ایسوس گوشی‌های گیمینگ ROG Phone 5s و 5s پرو را معرفی کرد

ایسوس گوشی‌های گیمینگ ROG Phone 5s و 5s پرو را معرفی کرد

شرکت ایسوس به تازگی از نسل جدید گوشی‌های گیمینگ خود که ROG Phone 5s و ROG Phone 5S پرو نام دارند رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۵/۲۵

همانطور که اکثر گیمر‌ها می‌دانند، در بازار تکنولوژی مدت زمانی که می‌توانید جدیدترین مدل از سخت افزاری را داشته باشید بسیار کوتاه است و همیشه نسل جدیدی به سرعت از راه می‌رسد. ایسوس نیز از همین الگو پیروی کرده و با وجودی که گوشی‌های سری ROG Phone 5 را در ماه آوریل امسال روانه بازار کرده بود؛ از نسل جدید آنها که ROG Phone 5s نام دارد رونمایی کرد.

image

 

این گوشی‌ها از پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس استفاده کرده که قدرت پردازشی هسته اصلی آن، ۳ گیگاهرتز است که نسبت به ۲.۸۴ گیگاهرتز نسل پیشین پیشرفت کرده است. موتور هوش مصنوعی آن نیز بهبود ۲۰ درصدی را در عملکرد خود شاهد بوده و قدرت آن از ۲۶ تاپز نسل قبلی به ۳۲ تاپز رسیده است.

بر خلاف سری قبلی، دیگر خبری از نسخه آلتیمت نیست و تنها شاهد عرضه ROG Phone 5s و 5s پرو هستیم. نسخه پرو با ۱۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابیت حافظه داخلی UFS 3.1 به بازار می‌آید که در واقع همان نقاط قوت نسخه آلتیمت نسل پیشین بودند. نسخه پرو همچنین در پشت خود از یک نمایشگر PMOLED استفاده می‌کند که نسبت به نمایشگر سیاه و سفید نسخه آلتیمت نسل قبل، پیشرفت شایانی به حساب می‌آید.

 

اگر ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برایتان خیلی زیاد است، جای نگرانی نیست زیرا ایسوس ROG Phone 5s در نسخه‌های متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، سپس شاهد نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستیم و همچنین نسخه‌ای نیز با ۱۶ گیگایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد. هیچ‌یک از این مدل‌ها از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کنند اما امکان استفاده از حافظه‌های اکسترنال USB‌ با فرمت NTFS بر روی این گوشی وجود دارد.

به مانند گذشته، نسخه معمولی در پشت خود نمایشگری ندارد و تنها لوگوی Republic of Gamers که البته دارای نور پس زمینه نیز هست در پشت گوشی دیده می‌شود. نسخه پرو همچنین دو سنسور تاچ را در پشت خود جا داده است که می‌توان از آنها برای کنترل بازی‌ها استفاده کرد؛ البته نسخه معمولی نیز از دکمه‌های مافوق صوتی ایر تریگر 5 در کناره‌های گوشی بی‌بهره نمانده است.

 

نمایشگر گوشی ROG Phone 5 در زمان عرضه با زمان پاسخگویی ۲۴.۳ میلی ثانیه نسبت به لمس، از این لحاظ بهترین عملکرد در بین گوشی‌های هوشمند را داشت و حالا با عرضه سری ROG Phone 5s، این زمان پاسخگویی نسبت به لمس به ۲۴ ثانیه رسیده و حساسیت به لمس گوشی نیز از ۳۰۰ هرتز نسل گذشته به ۳۶۰ هرتز افزایش یافته است.

نمایشگر این گوشی‌ها به مانند نسل گذشته از یک پنل ۶.۷۸ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند. این پنل از HDR10+ پشتیبانی کرده و می‌تواند ۱۵۱ درصد از دامنه رنگی sRGB را نمایش دهد. این نمایشگر با میزان روشنایی ۸۰۰ نیت از این نظر نیز عملکرد مناسبی دارد.

طراحی ظاهری این گوشی‌ها نیز همانند نمایشگر آنها تغییرات چندانی نکرده است. باتری ROG Phone 5s ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپری داشته و از شارژ سریع ۶۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. یک کانکتور USB 3.1 در کنار گوشی دیده می‌شود؛ همچنین شاهد قرار گرفتن DisplayPort 1.4 نیز در این گوشی‌ها هستیم.

image

 

در پایین گوشی جک ۳.۵ میلی متری هدفون قرار دارد که البته در هنگام نگه داشتن به صورت افقی، استفاده از آن کمی دشوار است و به همین دلیل می‌توانید از جک ۳.۵ میلی متری قرار گرفته بر روی فن AeroActive Cooler 5 که به همراه نسخه پرو این گوشی عرضه خواهد شد، استفاده کنید. این فن دو دکمه اضافی نیز دارد که می‌توانید در بازی‌ها از آنها بهره ببرید.

همانطور که اشاره کردیم، نسخه پرو ROG Phone 5s به همراه فن عرضه می‌شود؛ در حالی که نسخه معمولی تنها به همراه یک شارژر ۶۵ واتی و یک قاب در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت فن AeroActive Cooler 5 به صورت جداگانه، ۷۰ دلار است.

image

 

گوشی‌های سری ROG Phone 5s از لوازم جانبی عرضه شده برای نسل پیشین پشتیبانی کرده و همچنین از برخی لوازم جانبی عرضه شده برای گوشی ROG Phone 3 نیز مانند گیم‌پد Kunai 3 نیز پشتیبانی می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)