خانهاخبار
خرید سهام Coinbase توسط شرکت اینتل!

خرید سهام Coinbase توسط شرکت اینتل!

اینتل، بزرگترین سازنده پردازنده‌های رایانه‌ای، اعلام کرد مقداری از سهام صرافی کوین بیس را خریده است.
۱۴۰۰/۵/۲۳

به گزارش U.Today، شرکت اینتل که بزرگترین تولیدکننده پردازنده‌های کامپیوتری است، در اظهارات اخیر خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) گفت که پس از عرضه‌ی سهام عمومی Coinbase در ماه آوریل، ۳۰۱۴ سهم از این صرافی رمزارز را خریداری نموده است.

بر اساس گزارش سه ماهه‌ای که مدیران سرمایه گذاری نهادی این شرکت  با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تشکیل داده اند، ۳۰۱۴ واحد از سهام کوین‌بیس را به قیمت ۷۶۳ هزار دلار خریداری کرد، شرکت اینتل خاطرنشان کرد که این سهام در روزهای پایانی ماه ژوئن خریداری شده است.لازم به ذکر است این اولین سرمایه‌گذاری اینتل در حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت اینتل پیش از شروع عرضه‌ی عمومی سهام Coinbase در بورس نزدک، یعنی در ماه آوریل، اقدام به خرید آن کرده است. باتوجه به اینکه سهم سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها در مقایسه با سهام شرکتی اندک است، خرید این سهام کمتر از آستانه‌ی ۵ درصدی بوده و این صرافی پیش از عرضه‌ی سهام خود ملزم به گزارش آن شد. شرکت اینتل نیز براساس آستانه‌ی تعریف شده‌ی ۱۰۰ میلیون سهمی خود، این موضوع را به‌عنوان یک شرکت عمومی به SEC گزارش داد.

در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷)، این تولید کننده تراشه های کامپیوتری پرکاربرد، حق ثبت اختراع برای پردازنده ای را گرفت که استخراج بیت کوین را با صرفه جویی در مصرف انرژی ممکن می سازد البته پیش از این، اینتل به منظور استفاده از فناوری بلاک چین، با پلتفرم توسعه نرم افزار PokitDok، نیروهای خود را متحد کرد.

image

همچنین در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶)، این شرکت مستقر در سانتا کلارا(Santa Clara) با سازنده کیف پول سخت افزاری فرانسوی لجر همکاری کرد تا راه حلی جدید برای ذخیره ایمن ارزهای رمزنگاری شده ارائه دهد.

علی رغم چشم انداز خاموش وال استریت، Coinbase موفق شده به طور قابل توجهی بهتر از انتظارات تحلیلگران با درآمد مبتنی بر معامله پیشی بگیرد.

بزرگترین سهام‌دار Coinbase شرکت سرمایه‌گذاری ARK Invest است که طبق گفته‌ی CNN بیش از ۵.۶ میلیون سهم از این صرافی را به ارزش تقریبا ۱.۳ میلیارد دلار دراختیار دارد. شاخه‌ی نوآوری این شرکت یعنی «ARK Innovation ETF» نیز۴.۲۶میلیون سهم دیگر از این صرافی را خریده است که در زمان نگارش این خبر بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش دارد.


با توجه به اینکه سرمایه اینتل در بازار ۲۱۶ میلیارد دلار می باشد، ممکن است این خرید بسیار کوچک به نظر برسد. با این حال، این اولین سرمایه گذاری معنادار این غول فناوری، یعنی اینتل را در فضای ارزهای رمزنگاری شده نشان می دهد.

سود Coinbase طبق گزارش سه‌ ماهه‌ی دوم آن دوبرابر سه ماهه‌ی نخست و معادل ۱.۶میلیارد دلار بوده است. تعداد تراکنش‌های ماهانه‌ی این صرافی در سه ماهه‌ی دوم با رشد ۴۴ درصدی به ۸.۸ میلیون رسیده است و تعداد کاربران تائیدهویت شده‌ی آن درحال حاضر بیش از ۶۸ میلیون نفر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)