خانهاخبار
شیائومی از می میکس 4 رونمایی کرد؛ اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر

شیائومی از می میکس 4 رونمایی کرد؛ اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر

شیائومی طی مراسمی که امروز برگزار شد از گوشی می میکس 4 رونمایی کرد که همانطور که انتظار می‌رفت، این محصول اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر است.
۱۴۰۰/۵/۱۹

شیائومی به تازگی توانسته بود گوی سبقت تولید گوشی هوشمند را از سامسونگ بگیرد و تصمیم دارد موفقیت‌های خود را در همه بازارها بسط و توسعه دهد. امروز شیائومی مراسم رونمایی از گوشی شیائومی می میکس 4 را پیش رو داشت و از این گوشی جدید رونمایی کرد.

گوشی‌های می میکس همیشه طراحی شاخصی داشته‌اند و می میکس 4 نیز طراحی بدون حاشیه و صفحه نمایشی عالی دارد. شیائومی مدت زیادی است که روی دوربین زیر نمایشگر کار می‌کند و اکنون از آن در گوشی جدید خود بهره برده است. شیائومی این فناوری را CUP یا به عبارتی Camera Under Panel نامیده است. البته تغییر چندانی با دوربین‌های زیر نمایشگر دیگر شرکت‌ها ندارد، اما شیائومی ترجیح داده نام خود را روی آن بگذارد. این فناوری مانند آخرین تلاش‌های اوپو و ZTE به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا نور از آن عبور کند و به دوربین برسد که این غول چینی نامرئی مجازی نامیده است. این دوربین سلفی که انواع و اقسام اسم‌ها را در نوردیده، رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی دارد و زیر یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی شیائومی می میکس 4 قرار گرفته است.

تصویری از شیائومی می میکس 4 و سه رنگی که در آن عرضه می‌شود

نمایشگر می میکس 4 دارای پنل OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که وضوح فول اچ دی پلاس دارد. البته این موضوع هم باید بگوییم که کناره‌های این پنل خمیدگی دارد تا به گفته شیائومی، کاربران لذت بیشتری از این پنل ببرند. شیائومی می‌گوید که برای قرار دادن دوربین در زیر نمایشگر، تلاش‌های زیادی کرده و حتی نزدیک به 77 میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری شده تا بتوانند آن را به مرحله استفاده و تولید انبوه برسانند. سال گذشته این شرکت متعهد شده بود که نسل سوم دوربین‌های خود را در سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار دهد که این وعده در می میکس 4 عملی شد. این ایده اولین بار در سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفته بود.

گوشی جدید شیائومی اولین گوشی هوشمندی است که از پردازنده جدید اسنپدراگون 888 پلاس بهره می‌برد. این تراشه نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 888 است که سرعت فرکانس ۳ گیگاهرتزی را ارائه می‌دهد. این پردازنده جدید با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه همراه خواهد شد. البته حافظه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ هم در دسترس قرار دارد که کاربران می‌توانند نسخه مورد نظر خود را از فروشگاه‌ها تهیه کنند. دوربین استفاده شده روی می میکس 4 همان سنسور نام آشنای HMX سامسونگ است که انتظار می‌رود عملکردی شبیه یا نزدیک می ۱۱ داشته باشد. در کنار دوربین اصلی یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۵ برابری مشاهده می‌شود.

image

شیائومی می میکس 4 از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که می‌تواند با شارژر ۱۲۰ واتی سیمی و ۵۰ واتی بی‌سیم شارژ شود. این اولین گوشی شیائومی با شارژر ۱۲۰ واتی نیست، اما همچنین جزو سریع‌ترین‌های این شرکت است. شیائومی ادعا می‌کند که باتری این گوشی در کمتر از ۱۵ دقیقه شارژ شود در حالی که این عدد برای گوشی می 10 اولترا ۲۳ دقیقه بود. در عین حال شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز می‌تواند می میکس 4 را در ۲۸ دقیقه شارژ کند که در نوع خود بسیار سریع است.

در نهایت شیائومی اعلام کرده که این گوشی را در سرزمین مادری خود یعنی چین به فروش می‌رساند و فعلا برنامه‌ای برای عرضه جهانی وجود ندارد. کاربران می‌توانند از فردا برای پیش خرید این گوشی اقدام کنند. مدل پایه با قیمت ۷۷۰ دلار در دسترس است و تا ۹۷۰ دلار بسته به پیکربندی مورد نظر قیمت خواهد داشت. شما درباره این غول جدید شیائومی چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sara

۱۴۰۰/۶/۵
سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید
https://youmovise.com/

محمد

۱۴۰۰/۵/۲۰
راستش ما در مورد غول های شیائومی فکری نمیکنیم، باید دید شیائومی در مورد جهان چی فک میکنه!!! با این دم ب دیقه گوشی های مختلف زدنش!

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۰/۵/۲۰
واقعاً شیائومی سنگ‌تمام گذاشته?? باید براش دست زد???? با دستِ خیس هم باید اینکار انجام بشود(که صدای بیشتری تولید کند).
فقط نکته‌ی مایوس‌کننده اینکه گفته برای بازارِ چین عرضه میشه?
حیف از دست‌های خیس و شِرپِ شِرپی که راه بندازی