خانهاخبار
طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد

طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد

طرح صیانت از فضای مجازی که در چند وقت اخیر سر و صدا کرده؛ امروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و یک گام به اجرایی شدن نزدیک شد!
۱۴۰۰/۵/۶

امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی و پشت درهای بسته برگزار شد که در آن، طرح صیانت از فضای مجازی تصویب شد. البته این طرح گویا یک تغییر کوچک داشته اما کلیت آن تصویب شده است. 

image

 

این جلسه با توجه به تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی طرح 37 ماده‌ای «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» و در چارچوب اصل 85 قانون اساسی، برگزار و در دستور کار قرار گرفت. در نهایت این طرح با 121 رای موافق از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن، به تصویب رسیده است.

حال اگر می‌پرسید چه می‌شود باید بگوییم که این طرح حالا قرار است در کمیسیون مشترکی که از چند کمیسیون تخصصی مجلس تشکیل می‌شود، بررسی نهایی شود. سپس اگر این طرح به تایید شورای نگهبان هم برسد، احتمالا به صورت آزمایشی و به مدت ۳ تا ۵ سال اجرا خواهد شد. اگر این طرح به تصویب نهایی شورای نگهبان هم برسد، این پایان اینترنت به این شکلی که امروزه می‌شناسیم خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

کاربر

۱۴۰۰/۵/۱۱
سلام
اگر اینترنت دنیای مجازی است، باید مانند دنیای فیزیکی قانون داشته باشد. شاید برخی قوانین جای نقد و اصلاح داشته باشند، اما بی قانونی مضر است.

ایرانی

۱۴۰۰/۵/۷
سلام
بابا دمتون گرم ایولا الحق که نشان دادید نمایندگان به حق این مردم هستید.
۸۰ میلیون ایرانی امشب دیگه با خیال راحت می‌خوابند.

من

۱۴۰۰/۵/۷
ببندید بابا زودتر در این اینترنت لعنتی رد، فرهنگ و آسایش و همه چیز ما از بین رفته، از چین یاد بگیرید، ما باید خودمون همه چیزو طراحی کنیم و بتونیم روش نظارت کامل داشته باشیم، فضای مجازی تبدیل شده به یه تهدید ملی، که همه چیز ما رو از بین برده، خود امریکا تا هووایی رو تهدید برای امنیتش دید ببینید چکارش کرد ولی ما از تمام روشنفکرای دنیا جلو زدید، قید فرهنگ و همه چیزو زدیم، ای کاش زودتر دست از این ژست آزادی آزادی دست بر داریم

king m4m

۱۴۰۰/۵/۶
یک دل پر از حرف / یک سر پر از ترس
خلاصه که به عصر یخبندان خوش امدین رفقا

Pocil

۱۴۰۰/۵/۶
=0