خانهاخبار
استیبل کوین‌ها به زودی در آمریکا قانون گذاری می‌شوند!

استیبل کوین‌ها به زودی در آمریکا قانون گذاری می‌شوند!

کارگروه بازارهای مالی نهاد ریاست‌جمهوری آمریکا قصد دارد در ماه های آتی پیشنهاد‌هایی را برای تعیین چهارچوب‌های قانونی استیبل کوین‌ها ارائه دهد، البته وزارت خزانه‌داری زمانی معینی مشخص نکرده و مشخص نیست چه زمانی به وقوع بپیوندد.
۱۴۰۰/۴/۳۱

به گزارش coindesk، کارگروه بازارهای مالی نهاد ریاست‌جمهوری آمریکا که به‌‌عنوان مشاور به طور مستقیم با رییس جمهور این کشور در ارتباط است، روز دوشنبه در نشستی اعلام کرد که قصد دارد در ماه‌های آینده پیشنهادهایی را برای قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها ارائه کند.

بر اساس بیانیه رسمی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، همان طور که انتظار می‌رفت، این جلسه به بررسی مسائلی از جمله رشد، کاربردها، تهدیدها و آسیب‌های احتمالی استیبل کوین‌ها پرداخته شده است. بحث جلسه پیشین این کارگروه که روز جمعه برگزار شده بود، تنها محدود به رشد و استقبال اخیر استیبل کوین‌ها و نقش آنها در دنیای ارزهای دیجیتال بود.

image

در قسمتی از این بیانیه ذکر شده است:

در این جلسه گزارشی توسط کارکنان وزارت خزانه‌داری برای این کارگروه تهیه شد که در مورد فرآیند کار استیبل کوین‌ها بود. این گزارش قرار است مزایا و خطرات احتمالی استیبل کوین‌ها و چهارچوب‌های قانونی فعلی ایالات متحده را مورد بحث قرار دهد و پیشنهادهایی برای رفع خلا های قانونی ارائه کند.

همچنین افرادی از جمله، جلنا مک‌ویلیام (Jelena McWilliams)، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا، مایکل هسو (Michael Hsu)، مدیر دفتر کنترل ارز آمریکا، نلی لیانگ (Nellie Liang)، معاون امور داخلی وزارت خزانه‌داری، رندال کوارلز (Randal Quarles)، نایب‌رئیس بانک مرکزی آمریکا به همراه جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گری گلنسر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق‌ بهادار و راستین بهنام (Rostin Behnam)، سرپرست کمیسیون معاملات آتی کالا، در این جلسه حضور داشتند.

این جلسه درست چند روز پس از آن صورت گرفت که جفری ژانگ وکیل فدرال رزرو و گری گورتون اقتصاددان دانشگاه ییل، مقاله‌ای منتشر کرد درباره این موضوع که استیبل کوین‌ها می‌توانند یک خطر جدی برای سیستم‌های مالی به همراه داشته باشند.

این مقاله، استیبل کوین‌ها را به مجموعه بانک‌های وایلد کت (wildcat) تشبیه کرده است که در دوره بانکداری آزاد آمریکا در فاصله بین سال‌های ۱۸۳۶ تا ۱۸۶۵ میلادی، به صدور پول‌های کاغذی می‌پرداختند. این مقاله همچنین از نبود بیمه برای ضمانت بازپرداخت وجوه، خطر بروز بحران‌های بانکی و کاهش ذخایر استیبل‌ کوین‌ها در زمانی که درخواست کاربران برای برداشت وجه زیاد می‌شود، به‌عنوان چالش‌های اصلی ارزهای دیجیتال باثبات یاد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)