خانهاخبار
سونی: اکسپریا 1 مارک 3 حداقل ۲ بروزرسانی بزرگ اندروید دریافت می‌کند

سونی: اکسپریا 1 مارک 3 حداقل ۲ بروزرسانی بزرگ اندروید دریافت می‌کند

یکی از عجیب‌ترین خبرهای هفته اخیر این بوده که سونی هلند گفته بود اکسپریا 1 مارک 3 تنها یک بروزرسانی بزرگ اندروید دریافت می‌کند! حالا این خبر رسما تکذیب شده است.
۱۴۰۰/۴/۲۹

باورتان می‌شود که یک پرچمدار در سال 2021 عرضه شود و تنها یک بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت کند؟ حساب کاربری سونی در هلند رسما گفته بود که اکسپریا 1 مارک 3 تنها قرار است یک بروزرسانی بزرگ اندروید را دریافت کند و حسابی این ماجرا طرفداران این برند را عصبی کرده بود. حالا اما خود سونی رسما به وب‌سایت GSMArena اعلام کرده است که پشتیبانی نرم‌افزاری از پرچمدار جدید این شرکت، شامل حداقل ۲ بروزرسانی بزرگ اندروید خواهد بود.

اگرچه همین ۲ بروزرسانی بزرگ اندروید هم کافی نیست اما حداقل از یک برزورسانی اندروید خیلی بهتر است. آن هم در شرایطی که بیشتر شرکت‌ها در این زمینه اقدامات مثبتی انجام داده‌اند و حتی در شایعات شنیده‌ایم که گوگل می‌خواهد ۵ بروزرسانی بزرگ اندروید برای پیکسل 6 عرضه کند. 

حداقل تا اندروید 13 را روی اکسپریا 1 III خواهیم دید

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 3 قرار است در ماه اوت در آمریکای شمالی و اروپا با اندروید 11 عرضه شود. برنامه گوگل در همین زمان نشان می‌دهد که اندروید 12 بتا 4 در ماه اوت عرضه می‌شوند و دیگر از نظر ثبات و استیبل بودن به سطح خیلی خوبی خواهند رسید تا کمی بعد نسخه نهایی آن عرضه شود. این یعنی اکسپریا 1 III هنوز نیامده، یک اندروید عقب خواهد بود.

با این چیزی که حالا سونی رسما اعلام کرده، باید حداقل تا اندروید 13 را روی این گوشی ببینیم ولی قطعا این گوشی توانایی اجرا کردن اندروید 14 یا حتی 15 را هم خواهد داشت. بروزرسانی‌های امنیتی نیز قطعا بیشتر از دو سال خواهند بود و حتی اگر اندروید 13 آخرین نسخه از اندروید برای این گوشی باشد، باید حداقل یک سال بروزرسانی‌های امنیتی بیشتری روی این گوشی ببینیم. شما درباره این استراتژی سونی چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)