خانهاخبار
بررسی دو گوشی از برند شیائومی؛ شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

بررسی دو گوشی از برند شیائومی؛ شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

گوشی شیائومی از جمله گوشی‌های سیستم عامل اندروید است که در حال حاضر در بین گوشی‌های محبوب قرار گرفته است. این برند هر ساله از مدل‌های جدیدی رونمایی می‌کند که ممکن است هر کدام دارای قابلیت‌های بخصوصی باشند.
۱۴۰۰/۴/۲۴

گوشی شیائومی از جمله گوشی‌های سیستم عامل اندروید است که در حال حاضر در بین گوشی‌های محبوب قرار گرفته است. این برند هر ساله از مدل‌های جدیدی رونمایی می‌کند که ممکن است هر کدام دارای قابلیت‌های بخصوصی باشند. شیائومی چندی پیش از گوشی شیائومی پوکو m3 پرده برداری کرده است که خیلی زود در رده گوشی‌های محبوب میان‌رده قرار گرفته است. در کنار آن هجوم علاقمندان به خرید گوشی شیائومی پوکو x3 نیز باعث تعجب همگان شده است. در این مقاله قصد داریم در خصوص این دو مدل از گوشی شیائومی صحبت کنیم و ویژگی‌های هر کدام را برشماریم.

image

مقایسه دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

برای اینکه بتوانید انتخاب دقیق‌تری برای خرید یک گوشی شیائومی داشته باشید، توصیه می‌کنیم به مقایسه‌های انجام شده در ادامه مقاله توجه کنید.

مقایسه از لحاظ طراحی دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

طراحی یک گوشی از اهمیت زیادی برخوردار است:

  • مدل پوکو m3

این مدل گوشی شیائومی دارای فریم پلاستیکی است و همچنین از یک روکش مات برای آن استفاده شده است که علت این کار دیر کثیف شدن گوشی بیان شده است. بافت کلی بدنه‌ی گوشی هم شباهت بسیاری به چرم مصنوعی دارد و البته یکی دو تا ضعف مانند جذب اثر انگشت روی گوشی و یا خش‌پذیری که اگر چه از شدت زیادی برخوردار نیستند، توی ذوق می‌زند. ضمناً نمایشگر نسبتاً بزرگ شیائومی پوکو m3 از مزیت‌های این گوشی به حساب می‌آید.

  • مدلمی پوکو x3

فریم‌های این مدل از شیائومی از آلومینیوم و پنل پشتی آن نیز از پلاستیک ساخته شده است. از ویژگی‌های طراحی این گوشی مقاومت بسیار خوب آن در برابر مایعات است که به بیان دیگر می‌توان شیائومی پوکو x3 را ضدآب دانست. طراحی ماژول دوربین این گوشی نیز اگر چه کمی غیرمعمول است اما زیبایی خاصی نسبت به مدل‌های دیگر شیائومی دارد.

مقایسه از لحاظ نمایشگر دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

اینکه نمایشگر یه گوشی چه قابلیت‌هایی داشته باشد برای کاربران مهم است:

  • شیائومی پوکو m3

اندازه نمایشگر این گوشی 6.53 اینچ است که ال سی دی آن نیز از نوع IPS در نظر گرفته شده است. رزولوشن نمایشگر هم به خوبی توانایی نمایش 395 پیکسل را در هر اینچ داشته که رزولوشن 1080*2340  آن را همراهی می‌کند. بنا به تجربه کاربران کیفیت تصاویر پخش شده از این گوشی بسیار مطلوب بوده و حداکثر روشنایی صفحه نیز به 405 نیت می‌رسد. البته ناگفته نماند که برای خوانایی صفحه در زیر نور خورشید کمی با دردسر مواجه خواهید شد.

  • شیائومی پوکو x3

این گوشی از یک صفحه نمایش مناسب با رزولوشن فوق العاده برخوردار است که حتی مشاهده متون آن در زیر نور خورشید نیز به آسانی انجام خواهد شد. ضمن اینکه نرخ نوسازی این گوشی نسبت به گوشی‌های هم‌رده بهتر در نظر گرفته شده است که این امکان بر عملکرد مثبت باتری نیز افزوده است.

image

مقایسه از لحاظ نرم افزار و رابط کاربری دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

یک گوشی مناسب باید از نرم افزارها و رابط کاربری مناسبی برخوردار باشد:

  • مدل پوکو m3

از ویژگی‌هایی که این مدل از گوشی شیائومی دارد می‌توان به رابط کاملاً اختصاصی آن یعنی MIUI 12 اشاره کرد. ضمن اینکه در مدت زمان کوتاهی پس از معرفی شیائومی پوکو m3، آپدیت‌های مناسبی نیز برای بهبود این رابط کاربری منتشر شده که قابل توجه بوده است. ضمناً برنامه‌های کاربردی برای این گوشی در دو پوشه برای کاربران در نظر گرفته شده که جوابگوی نیازهای ابتدائی کاربران خواهد بود.

  • مدل پوکو x3

این مدل از شیائومی هم مانند دیگر گوشی‌های شیائومی از رابط MIUI استفاده کرده است. البته ممکن است در بروزرسانی‌های این رابط کاربری کمی عقب‌تر از مدل‌های دیگر شیائومی باشد، اما به طور قاطعانه می‌گوییم که کاربران مشکلی برای کار کردن با این گوشی نخواهند داشت.

مقایسه از لحاظ سخت افزار دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

یکی از عوامل دوام یک گوشی کیفیت سخت افزار در نظر گرفته شده برای آن است:

  • شیائومی پوکو m3

سخت افزارهای کار شده در گوشی شیائومی پوکو m3 مناسب یک گوشی میان‌رده بوده که مهمترین آن چیپست 11 نانومتری اسنپدراگون است که آن را دو حافظه‌ی رم 4 گیگ و 128 گیگ (بعنوان حافظه داخلی) همراهی می‌کند. ضمناً اگر برای اجرای بازی‌های سنگین این گوشی را خریداری می‌کنید، باید عرض کنیم که تا حد خوبی می‌تواند چنین امکانی را در اختیارتان قرار دهد.

  • شیائومی پوکو x3

پردازنده در نظر گرفته شده در این گوشی بسیار قدرتمند بوده و نسبت به سایر مدل‌های شیائومی از قدرت بهتری برخوردار است.گفتنی است که این پردازنده 8 هسته‌ای بوده که می‌تواند برای کارهای سنگین نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در عین حال این قابلیت‌ها و سخت افزارهای مناسب به قیمت گوشی آنچنان اضافه نکرده است.

مقایسه از لحاظ دوربین دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

به جرأت می‌توان گفت که کیفیت دوربین در گوشی‌ها برای همه‌ی افراد دارای اهمیت است:

  • شیائومی پوکو m3

دوربین در نظر گرفته شده در این نوع از گوشی شیائومی سه‌گانه است که اصلی‌ترین کیفیت آن 48 مگاپیکسل بوده و این دوربین را دو دوربین با کیفیت‌های 8 و 2 مگاپیکسل همراهی می‌کنند. توجه داشته باشید که رابط دوربین این گوشی سادگی خاصی دارد و گزینه‌های مدنظرتان کاملاً در دسترس خواهند بود. گفتنی است که عملکرد دوربین این گوشی در همه‌ی حالت جز محیط کم نور بسیار عالی است.

  • شیائومی پوکو x3

چهارگانه بودن دوربین شیائومی پوکو x3 از ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود که بیشترین کیفیت آن 64 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. دیگر دوربین‌ها نیز 13، 2 و 2 مگاپیکسل بوده که کیفیت تصویربرداری و فیلمبرداری مناسبی از خود نشان داده‌اند. از دیگر مزیت‌های دوربین این گوشی می‌توان به لرزش‌گیر اشاره کرد.

image

مقایسه از لحاظ باتری دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3

از دیگر عوامل مهم عمر طولانی یک گوشی به باتری آن مرتبط است:

  • گوشی پوکو m3

6هزار میلی‌آمپر ظرفیت باتری این گوشی است که به سادگی نمی‌توانید آن را خالی کنی حتی اگر از بازی‌های سنگین استفاده کنید. ضمناً قابلیت شارژ سریع در شیائومی پوکو m3 از جمله قابلیت‌های باتری این گوشی محسوب می‌شود که می‌تواند در حداقل 2 ساعت به طور کامل شارژ شود.

  • گوشی پوکو x3

عملکرد باتری این مدل از شیائومی آنقدر خوب است که احتمال کار کردن حتی به مدت 2 روز نیز بدون وقفه وجود دارد. ضمناً توجه داشته باشید که باتری بکار گرفته شده برای این گوشی یکی از بصرفه‌ترین باتری‌های حال حاضر دنیاست که قابلیت شارژ سریع را نیز داراست.

خرید گوشی‌های شیائومی از سایت اوبو

با توجه به ویژگی‌هایی که برای دو گوشی شیائومی پوکو m3 و شیائومی پوکو x3 در نظر گرفته شده است، چنانچه اگر قصد خرید هر یک از این دو گوشی را دارید، در درجه اول باید به یک سایت معتبر مراجعه کنید تا شرایط مناسبی را برای خرید این دو گوشی در مقابل شما عزیزان قرار داده شود. برای این منظور پیشنهاد ما استفاده از سایت تخصصی اوبو است. این سایت با موجود کردن این دو گوشی آن هم با قیمت‌های کمتر نسبت به بازار موبایل، امکان خرید راحت‌تر را در اختیار اکثر کاربران قرار داده است. 

ضمانت یک‌ساله و تست حداقل 72 ساعت از ویژگی‌های خرید از سایت تخصصی اوبو به شمار می‌رود. گفتنی است که اگر قبل از خرید نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌های قرار داده شده با پشتیبان‌های همیشه فعال این تیم تخصصی در تماس باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)