خانهاخبار
اپل پتنت لنز پریسکوپی با دو منشور را برای آیفون به ثبت رساند!

اپل پتنت لنز پریسکوپی با دو منشور را برای آیفون به ثبت رساند!

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگر معروف، مینگ چی کو، اپل تا سال ۲۰۲۳ لنز پریسکوپ را به آیفون ها اضافه نخواهد کرد اما این شرکت قطعا در حال کار روی این زمینه است و حداقل دو پتنت بر روی پریسکوپ ها دارد
۱۴۰۰/۴/۲۴

طبق گزارشات امروز، یکی از این دو پتنت توسط Patently Apple به ثبت رسید که دارای یک سیستم پریسکوپ با دو منشور و یک عدسی که بین این دو قرار گرفته است. این عدسی احتمالا هم وظیفه فوکوس خودکار را برعهده می‌گیرد و همچنین ممکن است دارای لرزشگیر اپتیکال نیز باشد.

یک نکته جالب درباره این پتنت اپل وجود دارد که امکان استفاده از یک یا هر دو منشور به منظور انجام لرزشگیر تصویر (OIS) را فراهم می‌کند، درحالیکه پریسکوپ‌های معمولی که در گوشی های هوشمند تاکنون دیده‌ایم تنها یک لنز دارند و فقط برای لرزشگیر تصویر استفاده میشوند. 

با نازک نگه داشتن ماژول دوربین و نگه داشتن دریچه دیافراگم در f/2.4 یا بزرگتر کردن آن بنظر نگرانی‌هایی وجود خواهد داشت و بنظر میرسد ماژول دوربین ضخیم تر خواهد شد. فقط به بزرگنمایی ۳ برابری اشاره شده است که خب این بزرگنمایی با مکانیزم لنزهای قدیمی هم امکانپذیر است.

image

 

روز گذشته، The Elec گزارش داد که ال جی اینوتک و کورنینگ در حال تحقیق در مورد لنزهای مایع هستند و ۹ پتنت در آمریکا (که به طور مساوی تقسیم شده) ثبت کرده‌اند. این دو شرکت همچنین چندین پتنت مرتبط دیگر در آمریکا و کره را در گذشته با یکدیگر در میان گذاشته‌اند.

اولین لنز مایع در گوشی های هوشمند در شیائومی می میکس فولد ارائه شد، جایی که از آن برای تبدیل لنز تله فوتو (که به طور معمول برای بزرگنمایی استفاده می‌شود) به یک لنز ماکرو استفاده می‌شد و قابلیت فوکوس از فاصله ۳ سانتی متری از سوژه را هم فراهم می‌کرد.

ظاهراً لنزهای مایع نیز کاربردهایی در طراحی لنز های پریسکوپ دارند. یک منبع داخلی از شرکت اپل فاش ساخته که این فناوری می‌تواند برای دور زدن ثبت اختراعات زوم پریسکوپ متعلق به شرکت تابعه سامسونگ Corephotonics مورد استفاده قرار گیرد. البته در گذشته Corephotonics در سال 2019 علیه اپل شکایت کرد و ادعا کرد چندین پتنت آن را توسط فناوری دوربین دوگانه آیفون ها نقض کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)