خانهاخبار
مدل جدید هیوندای النترا N با موتور 286 اسب بخاری معرفی شد

مدل جدید هیوندای النترا N با موتور 286 اسب بخاری معرفی شد

هیوندای النترا N جدید قرار است با یک موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۸۶ اسب بخار همراه باشد و برای رقبا شاخ و شانه بکشد.
۱۴۰۰/۴/۲۴

همانطور که می‌دانید، پسوند N برای خودروهای هیوندای، همان نقشی را ایفا می‌کند که AMG و M-power برای بنز و ب ام و ایفا می‌کنند. پس وقتی که پسوند N  بعد از اسم یکی از مدل‌های هیوندای می‌آید، آن خودرو پرفرمنس بهتری را نسبت به نسخه معمولی آن خواهد داشت. به تازگی شرکت هیوندای، نسل جدید خودروی هیوندای النترا N را معرفی کرده است.

عکسی که از این خودرو منتشر شده است، عکس نسخه جهانی این محصول است و هیوندای در مورد نسخه مخصوص آمریکا نیز قرار است در ماه آینده از مدل آمریکایی النترا N در New York auto show رونمایی کند. البته که بعید است خیلی تفاوت زیادی را با نسخه گلوبال داشته باشد.

حالا ازین مقدمه‌چینی‌‌ها بگذریم، موتور این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری است که توان خروجی آن ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور آن ۳۹۱ نیوتن متر است. این خودرو با دو گیربکس قابل سفارش است، یکی ۶ دنده دستی و دیگری یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک دو کلاچه. سیستم اووربوست (overboost) فقط برای گیربکس اتوماتیک وجود دارد که با این سیستم ۱۰ اسب بخار به قدرت خودرو برای ماکسیمم ۲۰ ثانیه  اضافه می‌شود که با یک دکمه روی فرمان قابل استفاده است. النترا N با گیربکس اتوماتیک، لانچ کنترل هم دارد و ۰ تا ۱۰۰ آن ۵.۳ ثانیه است و نهایت سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. در کنار تمام این موارد هیجان انگیز، این خودرو اگزوز‌های قابل تنظیم هم خواهد داشت که صدای آن با یک موتور صدای مجازی، در سه حالت قابل تنظیم است.

دیفرانسیل هیوندای النترا N مجهز به LSD الکترونیکی است که باعث می‌شود تا کمتر همرز بخورد و در نهایت، قدرت به صورت تمام و کمال به چرخ‌ها منتقل شود. علاوه بر آن، این خودرو از تعلیق عقب مستقل استفاده می‌کند. مدل‌های N همچنین از یک محور محرکه یکپارچه استفاده می‌کنند که سخت‌تر و سبک‌‌تر از یک محور محرکه معمولی است. رینگ‌های هیوندای النترا N نیز رینگ‌های ۱۹ اینچی هستند که با لاستیک‌های ۲۴۵/۳۵ از کمپانی میشلن (Michelin pilot sport 4s) پوشانده خواهند شد.

در داخل خودرو اولین چیزهایی که جلب توجه می‌کنند، گیج‌های دیجیتال و نمایشگر‌های دما و روغن، گشتاور و بوست توربو است. این خودرو هم مانند Kona N جدید ، یک Lap تایمر نیز در سیستم پخش وجود دارد که می‌تواند به یک برنامه تلفن همراه نیز متصل شود. صندلی‌های این خودرو هم اسپرت و جذابند و لوگوی N پایین پشت‌سری‌‌ها قرار گرفته که جلوه‌ی جذابی به آن ها داده است.

هیوندای النترا N باید تا پایان سال یا اوایل سال آینده وارد بازار شود و انتظار داریم شروع قیمتی آن از ۳۰ هزار دلار باشد.

نظر شما درمورد این خودرو چیست؟ آیا جای خالی این خودرو در خیابان‌های ایران حس خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)