خانهاخبار
وان پلاس می‌گوید پردازنده‌های امروزی موبایل بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

وان پلاس می‌گوید پردازنده‌های امروزی موبایل بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

شرکت چینی وان پلاس که مدتی است برای محدود کردن عملکرد پردازنده گوشی در اپلیکیشن‌ها، در سیل انتقادات قرار گرفته؛ بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن ادعا می‌کند پردازنده‌های امروزی بیش از حد قدرتمند هستند و نیازی به استفاده از تمام نیروی آنها وجود ندارد.
۱۴۰۰/۴/۲۲

شرکت وان پلاس هفته پر تلاطمی را پشت سر گذاشت؛ زیرا بسیاری متوجه شدند که رابط کاربری اندروید این شرکت که اکسیژن او اس نام دارد، عملکرد پردازنده گوشی‌های سری وان پلاس 9 را در اکثر اپلیکیشن‌های پر استفاده کاربران محدود کرده و به کاربر اجازه استفاده از تمام قدرت گوشی را نمی‌دهد.

image

این شرکت حالا بیانیه‌ای در این باره منتشر کرده که نسبت به جوابیه یک پاراگرافی که در هفته گذشته منتشر کرده بود، بهتر است و توضیح موجه‌تری می‌دهد؛ هرچند هنوز عملکرد این شرکت را به طول کامل توجیه نمی‌کند. مهمترین بخش از این بیانیه این است:

« در سال‌های اخیر، عملکرد پردازنده‌های موبایل به حدی پیشرفت کرده که قدرت آنها برای استفاده معمولی کاربران، مانند اپلیکیشن‌های فضای مجازی، پیام رسان‌ها، مرورگر‌های وب و حتی گیمینگ، بیش از حد نیاز است. با در نظر گرفتن این امر، تیم ما توجه خود را از سوی عملکرد به کاهش مصرف باتری و حرارت تولید شده توسط گوشی منعطف کرده‌اند. هدف ما، تامین هر اپلیکیشن با میزان قدرت پردازشی مورد نیاز خود است. »

بقیه این متن، کشفیات AnandTech درباره محدودیت اعمال شده در این گوشی‌ها را تایید می‌کند و دوباره قول می‌دهد که تنها دلیل انجام این کار، کاهش مصرف باتری و حرارت تولید شده توسط گوشی است. نویسنده مقاله AnandTech اما به تازگی توییتی منتشر کرده که خبر از بی‌دلیل بودن این تصمیم وان پلاس می‌دهد، زیرا میزان عمر باتری اضافه شده پس از این محدودیت‌ها، تنها حدود ۵ دقیقه است!

image

با توجه به این امر، احتمالا این تصمیم از سوی وان پلاس دلایل دیگری نیز دارد زیرا هیچ شرکت سازنده‌ای برای به دست آوردن ۵ دقیقه عمر باتری، عملکرد گوشی خود را محدود نمی‌کند. ضمنا، نیاز به یادآوری نیست که اگر شرکتی پیش از آغاز تولید انبوه و عرضه رسمی گوشی از عمر باتری آن راضی نباشد، می‌تواند به سادگی آن را با باتری بزرگ‌تری به بازار عرضه کند.

در زمینه کنترل حرارت تولید شده توسط گوشی نیز گزینه‌های سخت افزاری بسیاری برای مدیریت این امر وجود دارد که بسیاری از تولید کنندگان مانند سامسونگ از آن استفاده می‌کنند؛ البته ناگفته نماند که این تکنولوژی‌های کاهش دما برای سازنده گران تمام می‌شوند و به احتمال زیاد، وان پلاس برای مدیریت این امر و کاهش هزینه‌ها از یک راهکار نرم‌افزاری که همان محدود کردن عملکرد چیپست بوده، استفاده کرده است.

image

مدیریت این بحران از سوی وان پلاس، به صورت چندان حرفه‌ای انجام نشده است. این شرکت می‌توانست این ویژگی را به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های خود فعال کند، اما باید پیش از این به کاربران درباره وجود آن اطلاع می‌داد و همچنین گزینه‌ای برای غیر فعال کردن این سیستم نیز در دسترس آنها می‌گذاشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)