خانهاخبار
سامسونگ از سنسور‌های جدیدش برای تسلا رونمایی کرد

سامسونگ از سنسور‌های جدیدش برای تسلا رونمایی کرد

این سنسورها در نتیجه یک معامله ۴۳۶ میلیون دلاری با شرکت تسلا ساخته شده است و نسلی جدید از سنسو‌ر‌ها برای خودروها به حساب می‌آید.
۱۴۰۰/۴/۲۳

امروز سامسونگ از ISOCELL Auto 4AC ، اولین سنسور تصویر خود که برای خودروها ساخته شده است، رونمایی کرد. در نظر گرفته شده است که به عنوان دوربین عقب یا (در سیستم های پیشرفته تر) برای تأمین انرژی مانیتورهای دور تا دور(Surround) استفاده شود. این تکنولوژی هدفش کیفیت تصویر و قطعاً وضوح تصویر نیست در واقع تمرکز روی موارد عملی مانند دامنه دینامیکی بالا (۱۲۰ دسی بل) و کاهش میزان سوسو زدن LEDها است که هر دو مبتنی بر آنچه سامسونگ آن را CornerPixel می نامد، هستند.

image

 

این فناوری دو فوتودیود در هر پیکسل را ترکیب می کند؛ یکی ۳ میکرومتر برای کار در نور کم و دیگری 1.0 میکرومتر که در گوشه قرار دارد که برای محیط های روشن استفاده می شود. این سیستم به شما این اجازه را می‌دهد تا سنسور به سرعت با تغییرات در نور اطراف تنظیم شود، به عنوان مثلا هنگام خروج از تونل. همچنین دامنه دینامیکی بالا با تاری کمتر را فراهم می کند و سوسو زدن چراغ های LED را اینطور کاهش می‌دهد. اگر از این که چرا قضیه مهم است تعجب می کنید، باید بگم که بسیاری از چراغ های جلو و حتی عقب خودروهای مدرن روی و همچنین چراغ های بسیاری از دکل‌ها در خیابان‌ها LED هستند. 

به هر حال، کاهش پرش و سو سو زدن با افزایش زمان قرار گرفتن در معرض فوتودیودهای کوچک حاصل می شود. ISOCELL Auto 4AC یک سنسور ۱/۳.۷ اینچی با رزولوشن ۱.۳ مگاپیکسل (۱۲۸۰×۹۲۰) است که یک ISP در حسگر تعبیه شده است. سنسور مطابق با الزامات درجه 2 AEC-Q100 است که شامل کار دامنه درجه حرارت بسیار بالا یعنی از -۴۰ ºC تا ۱۲۵ ºC را پشتیبانی می‌کند. با توجه به جزئیات منتشر شده، درجه سختی این سنسور ۱ است. سنسور 4AC در حال حاضر به صورت انبوه تولید میشود. توجه داشته باشید که این سیستم برای برنامه های رانندگی خودکار یا استفاده در داخل کابین (به عنوان مثال ناظر راننده) در نظر گرفته نشده است، سامسونگ قصد دارد سنسورهای بیشتری را برای پوشش چنین موارد استفاده ای معرفی کند. خبرگزاری کره اکونمیک دیلی گزارش داده است که سامسونگ الکترومکانیک یک معامله ۴۳۶ میلیون دلاری با «برترین سازنده خودروهای برقی آمریکایی» امضا کرده است. سخت نیست که بفهمیم این شرکت، همان تسلا است. 

image

 

با توجه به اینکه 4AC اولین سنسور تصویر سامسونگ برای کاربردهای خودرویی است، زمان انتشار این اخبار تصادفی نیست. این حرکت فشار بیشتری به رهبر فعلی بازار در این بخش، یعنی سونی وارد می کند. اخبار به همینجا محدود نمیشود و  گزارش‌های این خبرگزاری، اسامی آن‌ها را ذکر نمی کند، اما شایعاتی در این صنعت وجود دارد که معامله تسلا / سامسونگ برای تهیه دوربین های Cybertruck بوده است. وقتی که به طراح این خودرو دقت کنید، میبینید که این خودرو آینه‌های جانبی ندارد و به جای آن‌ها از دوربین‌ها استفاده شده است که بر روی فندر‌های دور لاستیک قرار دارند. احتمالا این دوربین‌ها همین پروژه سامسونگ باشد. 

این خودرو با ظاهری منحصر به فرد در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و تسلا در تلاش است تا اواخر امسال آن را به بازار عرضه کند ، اگرچه ممکن است تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیفتد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)