خانهاخبار
پژو پارس جدید با موتوری قدیمی اما بهبود یافته در راه بازار است

پژو پارس جدید با موتوری قدیمی اما بهبود یافته در راه بازار است

موتور XU7 پلاس را قرار است برای اولین بار در نسل جدید پژو پارس ببینیم که به گفته ایران خودرو، حدود ده درصد عملکرد و توان بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت.
۱۴۰۰/۴/۲۲

به نظر می‌رسد ایران خودرو در چند وقت اخیر، سراغ همه موتورهایش رفته و با اجرای بهبودهای مختلف روی آن‌ها و اصطلاحا ارتقا دادنشان، این موتورها را روی خودروهای جدیدش سوار می‌کند. برای مثال خودرو تارا که دیروز قیمت آن رسما مشخص شد، قرار است با پیشرانه TU5 پلاس به بازار عرضه شود که با بهبودهای مختلف، توان آن هم به ۱۱۵ اسب بخار رسیده است. حالا موتور بعدی که شامل این بهبودها شده، موتور کلاسیک XU7 است که در سری XU7P یا همان XU7 پلاس قرار است در نسل جدید پژو پارس قرار بگیرد.

به طور کل این قرار است روی چهار خودرو پژو پارس بنزینی، سمند بنزینی، پژو پارس دوگانه سوز و پژو 405 دوگانه سوز قرار بگیرد. پارس بنزینی که مجهز به این موتور است، قرار است در روزهای آینده و سمند بنزینی، در شهریورماه به تولید انبوه برسند. مدل‌های دوگانه سوز که این موتور را دارند نیز ابتدا به مرحله پیش‌تولید و سپس تولید انبوه می‌روند. به عبارت دیگر، هنوز زمان دقیقی برای تولید انبوه این مدل‌ها اعلام نشده است.

به طور کل اما ۹۵ درصد قطعا XU7 پلاس بنزینی و دوگانه سوز شبیه به هم خواهد بود و همین اشتراک قطعات باعث سهولت در تولید انبوه این موتور می‌شوند.

image

 

اما XU7 پلاس چه تغییراتی داشته است؟ آنطور که ایران خودرو اعلام کرده، این موتور بهبودهایی در طراحی سامانه هوارسانی، تغییر لوله‌های سوخت، تغییر نسبت دنده‌های جعبه دنده متناسب با موتور جدید، تغییر سامانه برق و الکترونیک، بهبود سامانه خلا بوستر ترمز و مجموعه رگولاتور گاز جدید برای نسخه‌های گازسوز را داشته است.

با این تغییرات، سطح آلایندگی این موتور هم به یورو 5 ارتقا یافته و عملکرد کلی موتور هم حدود 10 درصد افزایش داشته است. کاهش حداکثری مصرف سوخت، بهبود کیفی، ارتقای سامانه خنک کاری موتور با استفاده از سامانه هواگیری خودکار و تغییر نمایش ظاهری موتور نیز از دیگر بهبودهایی هستند که روی این موتور شاهد خواهیم بود. در نهایت، این‌ها مهم‌ترین تغییرات پژو پارس با موتور جدید خواهند بود و هنوز جزئیات بیشتری از این خودرو اعلام نشده است. شما درمورد این موتورهای بهبود یافته ایران خودرو چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

وحید

۱۴۰۰/۴/۲۳
مگه بازم 405 تولید میشه که موتورشو عوض کردن