خانهاخبار
ب ام و سری 2 جدید معرفی شد؛ بزرگتر و قدرتمند‌تر و همراه با ظاهری عجیب‌تر!

ب ام و سری 2 جدید معرفی شد؛ بزرگتر و قدرتمند‌تر و همراه با ظاهری عجیب‌تر!

نسل دوم ب ام و سری 2 با یک موتور چهار سیلندر توربو ۲۵۵ اسب بخاری و یک موتور ۶ سیلندر توربوی ۳۸۲ از آذر ماه به فروش خواهد رسید.
۱۴۰۰/۴/۱۸

بیایید این خبر رو با بهترین نکته در مورد این خودرو شروع کنیم، نسل دوم ب ام و سری 2 دیفرانسیل عقب خواهد بود. البته که این خودرو نسخه چهار چرخ متحرک نیز خواهد داشت. به طور کل، ب ام و نسل قبلی از سری 2 گرن کوپه را به صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌کرد ولی در نسل جدید، قرار است نسخه کوپه از این خودروی جذاب دیفرانسیل عقب باشد که قطعا عاشقان ب ام و از فهمیدن آن خیلی خوشحال خواهند شد.

image

با توجه به عکس‌های رسمی‌ که منتشر شده است، این خودرو با چهره‌ جدید و به نظر کمی عجیب در حال عرضه است. در جلوی ماشین، از یک جلو پنجره با طراحی جدید استفاده شده است. کاپوت این خودرو در جلوی خودرو، کمی ما را یاد نسل‌های قدیمی سری ۳ می‌اندازد اما با این حال می‌توان گفت اصالت طراحی را حفظ کرده است. اما چراغ‌های جلو خیلی بیش از حد تغییر کرده‌اند و این تغییر کمی چهره این خودرو را عجیب کرده است. این خودرو از چراغ‌‌های داخلی گرد و کاملا LED جدید ب‌ ام ‌و استفاده می‌کند که به گفته این شرکت، این طراحی، الهام گرفته شده از ب ام و ۲۰۰۲ است. ورودی های رادیاتور دارای فلاپ های عمودی هوا هستند که می توانند طی ده مرحله باز شوند تا میزان هوای ورودی را بر اساس نیاز، تغییر دهد. 

شیشه‌های عقب دارای مارک تجاری ب ام و Hofmeister Kink است. این یکی هم از جزئیات طراحی است که ب ام و از سال ۱۹۶۱ استفاده می‌کند ولی در مدل سری 4 کوپه خبری از این طراحی نیست. برداشت اول این است که سری 2 جدید کاملاً سنتی تر از ب ام و های دو درب  دیگر است. این سری 2 جدید بزرگتر از مدل قبلی خواهد بود. 230i استاندارد (در تصویر با رنگ سفید) ۱۰.۹ سانتی متر طول بیشتر، ۶.۶ سانتی متر پهن‌تر و فاصله دو محور آن نیز ۵ سانتی متر کشیده‌تر از نسل قبلی‌اش است. عرض جلو و عقب این خودرو هم بیشتر شده است که به طور دقیق‌تر، برای مدل قدرتمندتر یعنی M240i حدود ۷ سانتی‌ متر در جلو و ۴.۸ سانتی متر در عقب  افزایش پیدا کرده است. فشردگی کابین در مدل قبل به وضوح یکی از مشکلات این خودرو بود، سری ۲ جدید این نقص را جبران کرده است. با همین افزایش طول و عرض خودرو این نقصان تا حدودی جبران شده است.

این خودرو با دو موتور عرضه خواهد شد. مدل دیفرانسیل عقب یعنی 230i با یک موتور دو لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ که ۲۵۵ اسب بخار توان و  ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور عرضه خواهد شد. ب ام و ادعا کرده است که ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۵.۵ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر یا ۲۵۰ کیلومتر محدود شده بر اساس تایر ها محدود خواهد شد. نسخه قدرتمندتر این خودرو، M240i خواهد بود که این خودرو دارای یک موتور ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری که این موتور هم مجهز به توربو است. این موتور توان ۳۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متری را تولید می‌کند. صفر تا ۱۰۰ این خودرو به گفته این کمپانی ۴.۱ ثانیه خواهد بود. گیربکس هر دو مدل یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خواهد بود، اما امیدواریم که در M2 آپشن گیربکس دستی همچنان وجود داشته باشد.

این خودرو فروشش از آذر ماه آغاز می‌شود و شروع قیمت آن از ۳۷ هزار دلار خواهد بود. البته که M240i xDrive با قیمت ۴۹ هزار دلار به فروش خواهد رسید. به نظر میاید سری دو جدید جبران فروش کم نسل قبلش را میتواند به دوش بکشد. نظر شما درمورد این خودرو چیست؟ آیا به نظر شما چهره ب ام و سری 2 جدید کمی عجیب و به دور از طراحی‌های ب ام و نیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)