خانهاخبار
دستور توقف فعالیت ماینرهای قانونی رمزارز در ایران!

دستور توقف فعالیت ماینرهای قانونی رمزارز در ایران!

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران در زمان حسن روحانی، از تمام ماینرهایی که از نظر قانونی در این کشور در حال فعالیت هستند خواسته تا به فعالیتشان پایان دهند.
۱۴۰۰/۴/۱۶

بر اساس گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، در دیدار با مسئولان وزارت نیرو به وضع فعلی برق اشاره کرد و خواهان توقف فعالیت واحدهای مجاز استخراج شد. جهانگیری خاطر نشان کرد: «ماینرهای دارای مجوز باید بصورت کامل تولید خود را متوقف کنند». معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه وضع فعلی برق تا اوایل مرداد ادامه دارد، گفت: «اطمینان می‌دهیم که برق مکان های ضروری و مهم قطع نشده و نخواهد شد».

استخراج رمزارزها به عنوان یک فعالیت صنعتی از سال ۲۰۱۹ در ایران قانونی شده است؛ البته به شرطی که استخراج کنندگان مجوز داشته باشند و بر این اساس تنظیم شوند. با این حال، بسیاری از ماینرها بدون مجوز، برخی با تعدادی بسیار کم و برخی با بیش از ۷٫۰۰۰ ماینر به طور غیرقانونی به شبکه برق کشور ضربه زده‌اند.

image

با پیشرفت این سرکوب‌ها، ایرانیان همچنان محدودیت های استفاده از برق را گزارش می‌کنند. روز سه شنبه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت که برق به مدت دو ساعت در خانه‌اش قطع شده است. مقامات ایرانی در حال کشف ماینرهایی هستند که با استفاده از برق خانگی در حال استخراج‌اند، که ممکن است صاحب خانه ها را جریمه کنند یا تجهیزات را ضبط کنند.

همچنین برخی از قانون گذاران نیز قوانینی را برای منع استفاده از پرداخت با رمزارزها که در مرزهای ایران استخراج نشده‌اند، اعمال کرده‌اند. هفته گذشته، کمیسیون اقتصاد پارلمان ایران لایحه ای را پیشنهاد کرد که براساس آن بانک مرکزی این کشور می تواند به عنوان مرجع تنظیم کننده مبادله رمزارزها در کشور شناخته شود و استخراج رمزارزها را به طور رسمی تحت نظارت قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۴۰۰/۴/۱۶
من هنوز فرق ماینر قانونی و غیر قانونی را نمی دانم مثلا ماینر های قانونی امن تر هستند و یا اشخاص به خصوصی حق استفاده دارند و یا در اوج بحران برق نیازی به برق ندارند.