خانهاخبار
گوشی ویوو +X60t Pro با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی رونمایی شد

گوشی ویوو +X60t Pro با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی رونمایی شد

شرکت ویوو از گوشی +X60t Pro رونمایی کرد که به جای دوربین ۳۲ مگاپیکسلی از لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند
۱۴۰۰/۴/۷

سری ایکس 60 ویوو مثل درختی شده است که مدام شاخه‌های جدیدی روی آن رشد می‌کند و ظاهرا ویوو تصمیم ندارد به این زودی‌ها از ارائه انواع و اقسام زیرشاخه‌های مختلف به سری ویوو X60 دست بردارد. آخرین گوشی که روی این درخت رشد کرده، ویوو +X60t Pro نام دارد که نمونه‌ای از ایکس ۶۰ پرو پلاس است که سنسور متفاوتی در پشت لنز تله‌فوتو ۵۰ میلی‌متری آن وجود دارد.

گوشی ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس اصلی از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برای دوربین تله‌فوتو بهره می‌برد که حالا در گوشی جدید با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین شده است. اطلاعات تایید نشده‌ای نشان می‌دهد که سنسور جدید سونی IMX663 است که در واقع اندازه‌ای 1/2.93 اینچی دارد که پیکسل‌های آن ۱.۲۲ میکرومتر است. این سنسور جایگزین مدل S5KGD1 سامسونگ با اندازه 1/2.8 اینچ شده که پیکسل‌های آن 0.8 میکرومتر بوده است. قابل ذکر است که سنسور سامسونگ به فیلتر‌های Quad Bayer نیز مجهز بود. در نهایت خود لنز تله‌فوتو هم دیافراگمش از  f/2.08 به f/1.98 تغییر کرده که یعنی میزان کمی نور بیشتر به سنسور برخورد می‌کند.

این گوشی جدید ویوو در قیمت هم شاهد کاهش بوده است که البته این کاهش چندان قابل ملاحظه نیست، اما ممکن است برای بسیاری کاربران بهتر داشته باشد. ویوو X60t Pro+ قیمتی ۷۰۰ دلاری دارد که شاهد کاهش ۷۸ دلاری نسبت به مدل اصلی هستیم. 

image

همه موارد دیگر از جمله لنز پریسکوپی ۱۲۵ میلی‌متری و سنسور ۸ مگاپیکسلی آن، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.31 و دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی دست نخورده باقی مانده است. دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسل است که وظیفه عکاسی سلفی را برعهده دارد. تنها تفاوت این گوشی فقط به لنز پرتره ۵۰ میلی‌متری بر می‌گردد و مشخص نیست ویوو چه فکری در سر داشته که اقدام به چنین کاری کرده است.

این اولین باری نیست که ویوو یک گوشی با پسوند تی عرضه می‌کند. برای مثال گوشی ویوو X60t نسبت به ویوو X60 معمولی، پردازنده متفاوتی داشت و حتی لرزشگیر گیمبالی را هم به دوربین اصلی اضافه کرد. ن

این یک تغییر کوچک است که مدل تی با ایکس ۶۰ اصلی دارد. در آن‌جا ویوو تراشه اصلی را از اسنپدارگون ۸۷۰ به دیمنسیتی ۱۱۰۰ تغییر داد و به دوربین اصلی تثبیت کننده یا استبیلایزر گیمبال را اضافه کرد در حالی که مدل غیر تی از همان OIS استفاده می‌کردند. نسخه ایکس ۶۰ با صفحه نمایش منحنی هم وجود دارد و باید گفت ویوو تخصص ویژه‌ای در اضافه کردن شاخه به این درخت داشته است. در هرحال باید گفت که ویوو +X60t Pro با پرو پلاس فقط در لنز ۵۰ میلی‌متری متفاوت است و برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

image

در پایان گفتنی است این مدل برای بازار چین عرضه می‌شود و با همان رنگ نارنجی و آبی عرضه خواهد شد. قرار است این گوشی در فروشگاه‌های آنلاین ویوو و سایر خرده فروشی‌ها در دسترس باشد، اما فعلا برای فروش قرار نگرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)