خانهاخبار
گلکسی واچ 4 با سنسوری برای تشخیص نسبت چربی به ماهیچه بدن همراه است

گلکسی واچ 4 با سنسوری برای تشخیص نسبت چربی به ماهیچه بدن همراه است

شایعه تازه‌ای مبنی بر اینکه سامسونگ قصد قرار دادن یک سنسور BIA را در ساعت هوشمند جدید خود دارد به گوش می‌رسد. وظیفه این سنسور سنجش ترکیب بدن کاربر برای مثال نسبت ماهیچه‌ها به چربی‌‌ها است.
۱۴۰۰/۴/۵

در سال‌های اخیر، ساعت‌های هوشمند پیشرفت فراوانی داشته‌اند و همواره شاهد به کار رفتن سنسور‌های جدید و عجیب و غریب در آنها هستیم. برخی ساعت‌های هوشمند حالا می‌توانند میزان استرس، درجه حرارت بدن و میزان سلامت قلب را بسنجند؛ سنسور‌های اکسیژن خون نیز مدتی است در اکثر آنها دیده می‌شوند. حالا به نظر می‌آید که شرکت سامسونگ قصد افزودن سنسور تازه‌ای را به ساعت هوشمند جدید خود، یعنی گلکسی واچ 4 دارد.

image

 

به گفته مکس واینبک، سامسونگ گلکسی واچ 4 دارای یک سنسور BIA یا همان ترکیب بدن خواهد بود که معمولا در ترازو‌های هوشمند دیده می‌شوند. وظیفه این سنسور، سنجش نسبت چربی‌ها به ماهیچه‌ها و دیگر بافت‌های بدن است؛ این سنسور به وسیله فرستادن یک جریان با ولتاژ بسیار پایین در بدن کاربر، این محاسبات را انجام خواهد داد.

سنسور ترکیب بدن سپس از اطلاعات به دست آمده استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که آیا کاربر از لاغری یا چاقی مفرط رنج می‌برد یا خیر. سنسور‌های فعلی BIA معمولا برای کار کردن، به اتصال دو الکترود به دست و پای کاربر نیاز دارند؛ پتنتی که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده، نشانگر این است که احتمالا روش کار این سیستم در یک ساعت هوشمند بدین گونه خواهد بود که کاربر باید با دست دیگرش بخشی از ساعت را لمس کند.

image

 

قرار گرفتن سنسور BIA در یک ساعت هوشمند برای کاربرانی که قصد عضله سازی، چربی سوزی و یا سنجش کلی سلامتی خود را دارند بسیار کاربردی است. با اینکه گلکسی واچ 3 به عنوان یک گجت سلامتی چندان کاربردی نبود، به نظر می‌آید که سامسونگ قصد بهبود این جنبه از دستگاه‌های پوشیدنی خود را دارد.

گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 اکتیو قرار است در روز ۲۸ ژوئن (۷ تیر) توسط سامسونگ معرفی شوند، بنابراین مدت زیادی تا زمان آشنایی ما با این ساعت هوشمند باقی نمانده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)