خانهاخبار
سامسونگ از ال جی می‌خواهد تا در فروشگاه خود، در کنار آیفون گوشی‌های سامسونگ هم فروخته شوند!

سامسونگ از ال جی می‌خواهد تا در فروشگاه خود، در کنار آیفون گوشی‌های سامسونگ هم فروخته شوند!

شاید باورش سخت باشد اما ال جی قرار است در فروشگاه‌های خود در کره جنوبی، فروش آیفون را آغاز کند. حالا سامسونگ بهانه گرفته و می‌خواهد گوشی‌های گلکسی را هم در این فروشگاه‌ها عرضه کند!
۱۴۰۰/۴/۵

اگر نمی‌دانستید، باید بگوییم که ال جی در حال ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در کره جنوبی است که قرار است LG Best Shop نام بگیرند. از قضا در این فروشگاه‌ها، ال جی تصمیم گرفته تا گوشی‌های آیفون اپل را هم به فروش برساند. حالا سامسونگ از این تصمیم ال جی شاکی است و ادعا می‌کند که این کار، توافق قبلی این دو شرکت را که در سال ۲۰۱۸ امضا شده بود، نقض می‌کند. این توافق تعیین کرده بود ال جی رسما می‌تواند گوشی‌های خودش را فقط در فروشگاه‌های خودش و سامسونگ می‌تواند گوشی‌های خودش را در فروشگاه‌های خودش به فروش برسانند. دلیل پیدایش این توافق هم این بود که فروشگاه‌های موبایل فروشی شخص ثالث، بتوانند آزادانه گوشی‌های هر دو برند را بفرشوند و دیگر از رقابت‌های بین این دو غول کره‌ای، در امان بمانند.

به شکایت سامسونگ که برگردیم، ال جی در جواب به بندی از قرارداد اشاره کرده که این قرارداد می‌تواند در مواقعی که تغییرات اساسی رخ داده باشد، دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد. حالا هم واقعا یک تغییر اساسی و مهم رخ داده و آن این است که ال جی از کسب‌وکار تولید گوشی موبایل خارج شده است. موسسه‌ای که این قرارداد را آغاز و تنظیم کرده بود نیز اقدام ال جی برای فروش آیفون در فروشگاه‌هایش را زیر سوال برده اما همزمان یک مقام رسمی از این موسسه تایید کرده که با توجه به شرایط، مذاکره دوباره باید انجام شود.

ترس اسمسونگ از این است که آیفون بتواند در بیش از ۴۰۰ فروشگاه ال جی در کره و اطراف کره، برای فروش عرضه شود و جایگاه سامسونگ برای مهم‌ترین عرضه کننده گوشی 5G در این مناطق را تهدید کند. اپل در حال حاضر بزرگ‌ترین تامین کننده گوشی‌های 5G در سراسر دنیا به حساب می‌آید و سامسونگ هم مقام چهارم را دارد. البته که سامسونگ در این رده‌بندی با بیشترین سرعت در حال رشد است و بعید نیست جایگاه اپل را بگیرد اما از آن طرف، قرارداد اپل و ال جی از تاریخ ۱ اوت اجرایی می‌شود و چند ماه بعد، خانواده تماما 5G آیفون 13 خواهد آمد و در این فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

image

به طور کل قرارداد اپل و ال جی بر این پایه بود تا گجت‌های آیفون، آیپد و اپل واچ در فروشگاه‌های ال جی فروخته شوند. حالا گزارش شده که این قرارداد تغییر کرده و قرار است فقط گوشی‌های آیفون فروخته شوند. جالب اینجاست که خبری از فروش کامپیوترهای مک نخواهد بود زیرا خود ال جی هم هنوز در کسب‌وکار تولید کامپیوتر حضور دارد و نمی‌خواهد رقیبش را به خانه بیاورد. 

سامسونگ هم همچنان در تلاش است تا بتواند رقیب دیرینه‌اش را وادار کند که گوشی‌های گلکسی را هم در فروشگاه‌های Best Shop به فروش برساند. در هر صورت باید ببینیم چه بر سر قرارداد این دو غول کره‌ای خواهد آمد و آیا در نهایت فروش گوشی‌های گلکسی را در فروشگاه‌های ال جی خواهیم دید یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)