خانهاخبار
تصویری از ماکت مربوط به چهار مدل آیفون 13 منتشر شد

تصویری از ماکت مربوط به چهار مدل آیفون 13 منتشر شد

آیفون 13 هنوز نیامده اما ماکت‌های آن ساخته شده‌اند و حالا یک تصویر از چهار ماکت مدل‌های مختلف این خانواده به بیرون درز کرده است.
۱۴۰۰/۴/۳

به تازگی عکس زیر منتشر شده که ماکت هر چهار مدل جدید آیفون 13 را نشان می‌دهد. این ماکت‌ها طبیعتا همانطور که از اسمشان پیداست، نمونه‌های واقعی آیفون 13 نیستند اما ابعاد و مشخصات ظاهری آیفون‌های جدید را دارا خواهند بود که برای شرکت‌های سازنده قاب‌های محافظ و دیگر لوازم جانبی آیفون 13 استفاده می‌شوند. درواقع شرکت‌های سازنده قاب‌های محافظ، از این ماکت‌ها استفاده می‌کنند تا چند ماه زودتر از عرضه آیفون 13، لوازم جانبی خود را آماده کرده باشند و بتوانند به محض عرضه گوشی‌های جدید اپل، بازار لوازم جانبی این گوشی را اشباع کنند.

با توجه به این تصویر، این گوشی‌ها تفاوت زیادی نسبت به خانواده آیفون 12 نخواهند داشت و تنها تغییراتی کوچک را شاهد خواهیم بود. برای مثال می‌توانید آیفون 13 و آیفون 13 مینی را ببینید که حالا چینش دوربین در آن‌ها تغییر کرده تا به این نحو، آیفون 13 از آیفون 12 به سادگی قابل تشخیص باشد.

image

فردی که تصویر بالا را منتشر کرده، مشخصا گفته که آیفون 13 پرو مکس حتی کمی از آیفون 12 پرو مکس هم بزرگ‌تر خواهد بود. به طور کل انتظار می‌رود که تمامی مدل‌ها به میزان خیلی کمی، ضخیم‌تر از خانواده آیفون 12 باشند و ماژول دوربین‌شان هم بیرون‌زدگی بیشتری داشته باشد. باتری حجیم‌تر سری آیفون 13 و همچنین دوربین‌های بهبود یافته، دلیل این تغییر ابعاد هستند.

طبق شایعات، هر چهار مدل آیفون 13 از تکنولوژی سنسور شیفت برای دوربین اصلی بهره می‌برند که لرزشگیر دوربین این گوشی‌ها خواهد بود. دوربین الترا واید هم شامل بروزرسانی خواهد شد و قرار است لنز جدید و فوکوس خودکار به آن اضافه شود. ویژگی LiDAR هم همچنان در هر دو مدل پرو حاضر خواهد بود و مدل‌های معمولی فاقد آن هستند.

همانطور که گفتیم، این ماکت‌ها برای ساخت لوازم جانبی برای این گوشی‌ها استفاده می‌شود و جالب اینکه همین حالا هم یک قاب محافظ برای سری آیفون 13 ساخته شده و تصاویر زیر برای فروش آن منتشر شده‌اند.

در هر صورت، انتظار می‌رود اپل در ماه سپتامبر، این سری از گوشی‌های خودش را هم معرفی کند. هنوز زمان مشخصی برای معرفی و عرضه این گوشی‌ها پیدا نشده و ممکن است امسال هم مثل پارسال، شاهد تاخیر در عرضه این گوشی‌ها باشیم. البته پارسال به دلیل پاندمی کرونا بود ولی امسال احتمال به خاطر کمبود تراشه در سطح جهانی! شما درباره این سری چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فرنام

۱۴۰۰/۴/۵
اپل کلا توی طراحی و خلاقیت هیچ استعداد نداره همه چیزا یه شکل هستش