خانهاخبار
سامسونگ از سری جدید مانیتورهای گیمینگ اودیسه با پنل فلت رونمایی کرد

سامسونگ از سری جدید مانیتورهای گیمینگ اودیسه با پنل فلت رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی از سری جدید مانیتورهای گیمینگ اودیسه با نمایشگر تخت رونمایی کرده که مشخصات سخت‌افزاری جذابی برای گیمرها دارند.
۱۴۰۰/۴/۱

امروز شرکت کره‌ای سامسونگ از سری جدید مانیتورهای گیمینگ اودیسه با نماشگر تخت رونمایی کرد. به نظر می‌رسد امسال دیگر خبری از نمایشگرهای منحنی نیست و جای خود را به مانیتورهای تخت داده است و می‌توان گفت بزرگترین تغییر احتمالا همین است. سری جدید در سه مدل G70A، G50A و G30A عرضه می‌شود.

image

G70A از  یک پنل ۲۸ اینچی IPS با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن در بالاترین حد به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. این پنل دارای حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت است و در حالت معمول از ۳۰۰ نیت روشنایی بهره می‌برد. جدا از این موارد، مانیتورهای جدید اودیسه از استاندارد VESA DisplayHDR 400 پشتیبانی می‌کند.

همچنین مانیتور G70A از AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می‌کند و دارای گواهینامه سازگاری با Nvidia G-SYNC است. برای پشتیبانی از ترکیب وضوح بالا و نرخ نوسازی بالا، این مانیتور از یک درگاه DisplayPort 1.4 و دو پورت HDMI 2.1 استفاده می‌کند. درگاه‌های HDMI امکان اتصال پلی استیشن و ایکس باکس سری ایکس را فراهم می‌کند که برای نرخ ۱۲۰ هرتز و وضوح 4K به HDMI 2.1 نیاز دارند. یک ویژگی جذاب دیگر در این مانیتور به Auto Source Switch مربوط می‌شود که هنگام روشن شدن دستگاه، مانیتور به طور خودکار به دستگاه روشن سوییچ می‌کند.

image

نمایشگر بعدی G50A است که از پنل IPS با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد و سایز آن نیز به ۲۷ اینچ می‌رسد. این نمایشگر از نرخ نوسازی تا ۱۶۵ استفاده می‌کند. G50A از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن هم ۳۵۰ نیت است. مانیتور G50A از FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند و از گواهی‌نامه سازگاری با G-SYNC برخوردار است. درگاه‌های این نمایشگر نیز یک DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 است. مدل‌های G70A و G50A هردو از ویژگی‌های تصویر در تصویر، تاخیر ورودی کم، Super Arena Gaming UX، تورپردازی  CoreSync و Ultrawide Game View برخوردار هستند. همچنین هردو از زمان پاسخ یک میلی ثانیه بهره‌مند هستند.

image

مدل آخر G30A است که در دو اندازه ۲۷ و ۲۴ اینچی در دسترس است. این نمایشگر از نوع VA است و وضوح آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است و نرخ نوسازی آن روی ۱۴۴ هرتز قرار گرفته است. خبری از پشتیبانی از HDR نیست و میزان روشنایی آن نیز روی ۲۵۰ تنظیم شده است. مانیتور G30A از FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند اما سازگاری با G-SYNC برای ان تعریف نشده است، البته به این معنی نیست که این ویژگی در این مانیتور کار نمی‌کند. درگاه‌های این نمایشگر نیز محدود به DisplayPort 1.2 و HDMI 1.4 است. هرسه نمایشگر از رنگ مشکی یکسانی برخوردار هستند و دارای پایه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و می‌توان ماتینور را در زاویه دلخواه قرار داد. هنوز از نحوه و زمان عرضه و همین‌طور قیمت اطلاعاتی در دسترس نیست.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)