خانهاخبار
سونی قصد پشتیبانی بهتر از کراس پلی را دارد

سونی قصد پشتیبانی بهتر از کراس پلی را دارد

شرکت سونی که در ابتدا استقبال چندانی از قابلیت کراس پلی نداشت، به تازگی در حال تغییر روند خود است و مدیر عامل Sony Interactive Entertainment یا همان جیم رایان گفته است که آنها قصد دارند تمرکز بیشتری روی کراس پلی داشته باشند.
۱۴۰۰/۳/۳۰

شرکت سونی که پیش از این استقبال زیادی از ویژگی کراس پلی نمی‌کرد در حال تغییر رویه خود است. مدیر عامل Sony Interactive Entertainment که جیم رایان نام دارد، به تازگی گفته که این شرکت به دنبال افزایش تعداد بازی‌های با بخش چند نفره است که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند. این یعنی احتمالا در آینده نزدیک، بازی‌های بیشتری را می‌توان به شکل کراس پلی بازی کرد که در نهایت به نفع مصرف کننده هم خواهد بود.

آقای رایان در مصاحبه‌ای با Axios اعلام کرده که آنها کاملا از کراس پلی استقبال کرده و قصد پشتیبانی بهتر از آن را دارند. در حال حاضر نیز بازی‌های معروفی چون Fortnite، Rocket League، Call of Duty، Minecraft و Destiny 2 از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کنند.

image

 

به گفته رایان، پشتیبانی این چند عنوان معروف از کراس پلی کافی نیست و آنها قصد دارند تا بازی‌های بسیار بیشتری را با این فناوری روی پلی استیشن داشته باشند. این سخن رایان به خصوص پس از ماجرای بازی Fortnite در سال ۲۰۱۸ بسیار دلگرم کننده است؛ بازی فورتنایت در آن سال برای کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه شد و کاربران متوجه شدند که حتی اگر با اکانت خود در یک کنسول پلی استیشن 4 لاگین کردن باشند، امکان دسترسی به محتویات اکانتشان روی سوییچ وجود ندارد.

در آن زمان کاربران همه پلتفرم‌ها به راحتی می‌توانستند بازی فورتنایت را با یکدیگر تجربه کرده و تنها کاربران پلی استیشن بودند که محدود به بازی کردن با سایر کاربران آن پلتفرم شدند. پس از ماه‌ها دریافت بازخوردهای منفی، سونی بالاخره به کاربران پلی استیشن 4 فورتنایت اجازه داد تا با گیمر‌های سایر پلتفرم‌ها نیز بازی کنند.

البته مدتی قبل در دادگاه اپل در برابر اپیک گیمز مشخص شد که اپیک گیمز درصد بالاتری از خرید‌های درون برنامه‌ای را به سونی پرداخت می‌کرده و این درصد حتی در زمانی که بازیکنان در پلتفرم‌های دیگری نیز خرید می‌کردند، به سونی پرداخت می‌شده است.

به تازگی مدیر عامل استودیو Gearbox یا همان رندی پیچفورد که ساخت سری بازی‌های Borderlands را بر عهده دارند، اعلام کرده که کراس پلی بازی Borderlands 3 در راه است و برای همه پلتفرم‌ها به جز پلی استیشن، قابل دسترسی خواهد بود. جیم رایان درباره این موضوع صحبت شفافی نکرد و تنها به گفتن اینکه نمی‌خواهد مشکلات داخلی با یکی از شرکای قدیمی را مطرح کند، بسنده کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)