خانهاخبار
طرح مفهومی iOS 16 برخی ویژگی‌های آن را مشخص کرد

طرح مفهومی iOS 16 برخی ویژگی‌های آن را مشخص کرد

با آن که نسخه عمومی آی او اس 15 هنوز عرضه نشده، کانسپت‌های آی او اس 16 منتشر شد.
۱۴۰۰/۳/۳۰

اوایل ماه جاری میلادی، اپل از سیستم عامل iOS 15 رونمایی کرد و آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد. همچنین در ماه شهریور نیز شاهد معرفی خانواده آیفون 13 خواهیم بود و باید ببینیم سخت افزار جدید، چگونه از پس این سیستم عامل بر می‌آید. با تمام این تفاسیر، کمی زود به نظر می‌رسد که بخواهیم در مورد نسخه بعدی سیستم عامل iOS صحبت کنیم؛ مخصوصا اینکه هنوز نسخه عمومی آن نیز در اختیار کاربران قرار نگرفته است. اما این موضوع سبب نمی‌شود تا طراحان خوش ذوق دست از تلاش برداشته و طرح مفهومی سیستم عامل آینده اپل یعنی آی او اس 16 را طراحی و به نمایش نگذارند.

به عنوان اولین گزینه، به سراغ موردی می‌رویم که پس از آنلاک کردن آیفون، آن را می‌بینید. بله درست است، ویجت‌ها. در این طراحی کانسپت، در نسخه جدید آی او اس شاهد ویجت‌های تعاملی خواهیم بود. اپل در نسخه‌های پیشین، امکان اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه هوم آیفون و قرار دادن آن‌ها در جای جای صفحه را به کاربران این پلتفرم داده است. اما یک نکته مهم و کاربردی این است که بتوان با ویجت‌ها تعامل داشت. این موضوع در اندروید سال‌ها است که وجود داشته اما در iOS فعلا در حد اطلاع‌رسانی کاربرد دارند و نمی‌توان با خود ویجت‌ها تعاملی داشت.

تعامل داشتن با ویجت‌ها یعنی اینکه لازم نباشد برای هر کار کوچکی، اپلیکیشن مربوطه را باز کنیم و تنها بتوانیم به کمک ویجت مرتبط، آن کار‌ها را انجام دهیم. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، طرح مفهومی آی او اس 16 از اضافه شدن قابلیت تعامل با ویجت‌ها خبر می‌دهد و همچنین ویجتی جدید برای ضبط صدا به صورت کاملا سریع و در لحظه نیز در نظر گرفته شده است.

ویجت‌های تعاملی در طرح مفهومی آی او اس 16

 

همچنین در آی او اس 16 شما می‌توانید قابلیت Handoff و سیری را با یکدیگر ترکیب کنید. به این ترتیب می‌توانید از سیری بخواهید تا یک موزیک را روی یک دستگاه مشخص مانند هوم پاد، ایرپاد یا دیوایسی دیگر پخش کند یا می‌توانید از آن بخواهید تا تصاویر یا ویدئوهای شما را روی اپل تی وی نشان دهد.

ویژگی‌های جدید سیری در طرح مفهومی آی او اس 16

 

اپل در آی او اس 14 قابلیت App Library را معرفی کرد که در آن، امکان نمایش دلخواه و مطابق سلیقه اپلیکیشن‌ها در صفحه هوم آیفون را امکان پذیر می‌کرد. سایر اپلیکیشن‌ها می‌توانستند در App Library قرار گرفته و دسترسی به آن‌ها نیز بسیار آسان است. اما در آی او اس 16 می‌توانیم انتظار امکان اضافه شدن App Library به نوار داک را داشته باشیم که ایده‌ای جذاب به حساب می‌آید و دسترسی به اپلیکیشن‌ها را آسان‌تر از پیش می‌کند.

image

 

همچنین اپل در آی او اس 15 از قابلیت Focus رونمایی کرد که اپل می‌تواند در نسخه بعدی، آن را وارد مرحله‌ای دیگر کند. در این طرح مفهومی، آیکون Focus را روی صفحه لاک اسکرین می‌بینیم که با آیکون دوربین جایگزین شده و می‌تواند امکان تغییر وضعیت به ساده ترین و سریع ترین حالت ممکن را به شما بدهد. به این ترتیب بدون نیاز به آنلاک کردن آيفون، می‌توانید وضعیت خود را بین آیتم‌های از پیش تعیین شده تغییر دهید.

image

 

البته امکانات و قابلیت‌های بیشتری نیز می‌توانند به نسخه بعدی پلتفرم آی او اس اضافه شوند که مطمئنا با گذشت زمان و نزدیک شدن به رویداد معرفی iOS 16، می‌توانیم شاهد آن‌ها باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)